Jaques Tati
Fra : Bæ9 Bomstærk

Dato : 08-11-03 21:44

Hej NG

Vi sad lige nogle stykker og kom til at snakke og ikke mindst grine af nogle
halvgamle vanvittigt morsomme geniale og super-timede film af og med den
franske instruktør og skuespiller Jaques Tati.

Ved nogen hvordan man kan få den sublime oplevelse at gense hans film?

Fås de til købs eller leje nogen steder??

Som de siger i dk.snak.vittigheder: Gammel men go'!

Bæ9

Fra : Kaare Olsen

Dato : 10-11-03 21:03

In <3fad559d$0$95074$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Bæ9 Bomstærk wrote:

> Vi sad lige nogle stykker og kom til at snakke og ikke mindst grine af
> nogle halvgamle vanvittigt morsomme geniale og super-timede film af og
> med den franske instruktør og skuespiller Jaques Tati.

Ja, Jacques Tati var genial!

> Ved nogen hvordan man kan få den sublime oplevelse at gense hans film?
>
> Fås de til købs eller leje nogen steder??

"Les vancances de M. Hulot" ("Festlige feriedage"), "Mon oncle" og
"Playtime" er udgivet på DVD i region 1 og region 2. "Jour de fête"
("En festlig dag") er udgivet på DVD i region 2. Hans "Trafic" og
"Parade" er vist endnu ikke udgivet på DVD. Region 2-udgivelserne
kræver formentlig gode fransk-kundskaber, da de er udgivet til det
fransk-talende marked. Jeg ved ikke om de alle stadig kan skaffes.

Filmene kan måske også stadig fås på VHS; jeg har tidligere haft de
fire førstnævnte på VHS (købt i England).

--
Mvh. Kåre - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Grev Dracula

Dato : 20-11-03 11:49

Daw ...

Har netop i en italiensk internetboghandel set, at der er en
DVD-samling på vej med Taiti's film fra 'Twentieth Century Fox Home
Entertainment'

Den udkommer den 26 november (i Italien), men mon ikke den kommer
i andre lande også.

http://www.internetbookshop.it/dvd/ser/serdsp.asp?shop=1&e=8013147480446

- Jens

On Sat, 8 Nov 2003 21:44:18 +0100, "Bæ9 Bomstærk" <Da.go.d@do> got
up, slammed his beer jug into the table and hollered: