Pris på vandskuring
Fra : Thomas

Dato : 08-11-03 20:54

Hej NG

Er der nogen der ved nogenlunde hvad vandskuring af et hus koster? Jeg
tænker på alm. parcelhus på ca 100m2 grundplan.

Er det 10, 50 eller 100 tusinde kr. vi taler om, bare sådanne ca. ?

Mvh

Thomas

Fra : Ann

Dato : 08-11-03 21:03

"Thomas" skrev i en meddelelse > Hej NG

> [...]
> tænker på alm. parcelhus på ca 100m2 grundplan.
>
> Er det 10, 50 eller 100 tusinde kr. vi taler om, bare sådanne ca. ?

Hej Thomas

Vi har netop fået vandskuret vores hus, som er 105 m2 i to plan. Prisen,
inkl. afrensning af eksisterende vandskuring, er ca. 46000 kr. + moms. Vi
bor i Århus. Prisen varierer garanteret efter område.

Pas på med, hvad der vandskures med. Få evt. Skalflex eller Optiroc ud for
at lave en analyse - det er gratis.

mvh
Ann

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 10-11-03 09:45

"Ann" <ann_nospam_jensen@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> bor i Århus. Prisen varierer garanteret efter område.
>
> Pas på med, hvad der vandskures med. Få evt. Skalflex eller Optiroc ud for

Kan du eventuelt anbefale formaet der forestod arbejdet (bor også i Århus).

Er det bare at ringe til Skalflex eller Optiroc, og bede dem om at komme,
eller skal det gå igennem murerfirmaet..

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel

Fra : Ann

Dato : 10-11-03 16:51

"Bjarne Kunckel" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er det bare at ringe til Skalflex eller Optiroc, og bede dem om at komme,
> eller skal det gå igennem murerfirmaet..

Hej Bjarne

Du kan bare ringe til dem som privatperson, så sender de en konsulent ud -
jeg har ikke lige deres tlf. nr. men du kan finde dem her:
http://www.skalflex.dk/ og http://www.optiroc.dk/default.asp

Der er flere producenter af mørtel. Det, der var interessant at få at vide i
vores tilfælde, var om de tilbud vi havde fået hjem nu også "passede" til
vores hus, som var vandskuret i forvejen. De fleste ville nemlig blot
afrense med højtryksrensning, og det ville hverken Skalflex eller Optiroc
stå inde for, hvis vi brugte deres produkter.
Vi endte med at bruge et helt tredje product. Det vigtigste i vores tilfælde
var, at vi fik oplyst, at vi _ikke_ måtte bruge en cementmørtel, da vores
hus så ikke kunne komme af med fugten, og at den eksisterende vandskuring
skulle afrenses helt, da dan var lavet forkert (fliseklæber og noget andet
mismask

mvh
Ann

Fra : Bjarne Kunckel

Dato : 11-11-03 08:27

> [...]

> Du kan bare ringe til dem som privatperson, så sender de en konsulent ud -
> jeg har ikke lige deres tlf. nr. men du kan finde dem her:

Fint, det vil jeg prøve.

> Vi endte med at bruge et helt tredje product. Det vigtigste i vores
tilfælde

Kan du huske navnet ?

> [...]
> skulle afrenses helt, da dan var lavet forkert (fliseklæber og noget andet

Nå jeg havde faktisk hørt at fliseklæb skulle være lidt af et vidundermiddel
før skuring af gamle huse

Kunne jeg også presse navnet på murerfirmaet, der stod for renoveringen, ud
af dig.

p.s. Lige en undskyldning til Thomas som startede tråden, for at jeg bare
begynder at spørge om alt muligt andet..

Med venlig hilsen

Bjarne Kunckel