Yamaha XZ 650 ??????????
Fra : Bengtsons

Dato : 08-11-03 17:07

Hej
Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med
nogle-og-halvfjers heste.
Er der nogle der har data og billeder, så er der et års gratis cykelservice
på spil.
Mvh
Anders
Gazelle V1

Fra : Martin Ley-Frantsen

Dato : 08-11-03 18:00

> Hej
> Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med

Hej det enesye jeg har kunne finde var en 550
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=19528

Fra : M. Høy

Dato : 08-11-03 18:27

Hej

Kan også kun finde Yamaha XZ 550, den har ifølge Mc-revyen 64 heste, så mon
ikke 650'eren har nogle-og-halvfjerds heste (ifølge producenten?)

Der er lagt billed og specs i dk.binaermotor af XZ 550

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : Armand

Dato : 09-11-03 14:02

M. Høy <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en
> Hej
>
> Kan også kun finde Yamaha XZ 550, den har ifølge Mc-revyen 64 heste, så
> mon ikke 650'eren har nogle-og-halvfjerds heste (ifølge producenten?)

XZ550'eren var som V2'er nok forud for sin tid, men problemer med at få
faldstrøms-karbunaderne til at virke ordentlig, såvel som det dengang
afvigende design og måske netop V2-konfigurationen, medførte at den floppede
på markedet - Derved nåede der aldrig at blive lavet en 6½'er-version!

Det må dreje sig om en erindringsforskydning!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-11-03 17:33

> Min nabo påstår i ædru tilstand, at der findes en 2-benet XZ 650 med
> nogle-og-halvfjers heste.
> cykelservice på spil.

Hej Anders

Der findes en Honda CX 650 med 64Hk. Det er det tætteste. Der har aldrig
officielt været importeret en Yamaha XZ 650 til dk, men der findes en XZ
550, som tidligere nævnt. Om der findes en XZ 650 i andre dele af verden
skal jeg ikke gøre mig klog på, da masser af modeller aldrig kommer til dk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 18:02

> [...]
verden
> skal jeg ikke gøre mig klog på, da masser af modeller aldrig kommer

Kom CX650'eren ikke også i en standard-svag-turbo model? ..eller spiller
min fantasi mig et puds?

mvh
Kenneth S

Fra : MKS - 74

Dato : 09-11-03 18:16

On Sun, 9 Nov 2003 18:02:27 +0100, "Kenneth Sørensen"
<Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote:

>Kom CX650'eren ikke også i en standard-svag-turbo model? ..eller spiller
>min fantasi mig et puds?

Næh det er skam rigtigt nok,i -83 med 100 hk nominelt,hvilket vel var
*lidt* vildt - dengang.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 10-11-03 01:24

MKS - 74 <priller@tiscali.dk> skrev i en

> Næh det er skam rigtigt nok,i -83 med 100 hk nominelt,hvilket vel var
> *lidt* vildt - dengang.

Faktisk var den første CX650'er en Turbo!
Honda forsøgte med opboringen at få den tocylindrede motor til at holde lidt
bedre gang i møllen, da 500'eren havde store problemer med såkaldt
"turbolag" (= forsinkelse efter gasgivning hvorunder turboen bygger
omdrejninger op!)!
Først da man således havde stumperne kunne man ligeså godt fremstille en
alm. 650'er, som blev pakket ind i Bol d'Orens såkaldte "Euro-line" -design,
der ligger nærmere Turboens udseende end den kluntede 500'ers!

--
Armand.