Cicergy400 i samspil med nVidia Geforce4 t~
Fra : Pia Lildballe

Dato : 08-11-03 15:19

Hejsa,
jeg har nu kæmpet 3 dage med at få mit Cinergy400 tv-kort til at fungere.
Jeg er nået frem til, at det muligvis er samspillet mellem Cinergy400 og mit
Geforce4 ti4200 med nVidia chip der er problemet.

Kan nogen bekræfte eller afkræfte at de to kort har noget i mod hinanden?

Mvh
Peter

Fra : Søren Schaarup

Dato : 08-11-03 18:41

Jeg har Cinergy400 kortet, og før jeg skiftede til ATI gfx kørte
jeg med Ti4200 uden nogen problemer.

//Søren.

Fra : Pia Lildballe

Dato : 08-11-03 18:43

"Søren Schaarup" <flint@flinten.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har Cinergy400 kortet, og før jeg skiftede til ATI gfx kørte
> jeg med Ti4200 uden nogen problemer.

ok, thanks.

Jeg fandt lige denne tyske tråd, som beskriver præcis det samme som jeg
oplever.
http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=452419

Peter

Fra : David T. Metz

Dato : 10-11-03 11:47

Pia Lildballe skriblede:

> Jeg fandt lige denne tyske tråd, som beskriver præcis det samme som
> jeg oplever.
> http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=452419

Hvilken DirectX-version kører du?

Oplys evt. mere om dit setup.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Pia Lildballe

Dato : 10-11-03 15:39

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Pia Lildballe skriblede:

> Hvilken DirectX-version kører du?
>
> Oplys evt. mere om dit setup.

Jeg kører nu med directx 9 (jeg har opdateret med den hotfix Terretec
henviser til ang. ver.9), men startede med directx8. Jeg har altså testet
grundigt med begge versioner.
Mit setup:

MSI K7T 133 Turbo2
XP 1700 (12x133=1600 mhz) Jeg har faktisk ikke testet tv-kortet hvor jeg
kører standard 11x133=1463. HMm, må jeg hellere teste.
256+256+512 MB SD RAM af forskellige fabrikater
2x80 MB Seagate + 120GB Maxtor. Jeg har også testet kun med Maxtor'en slået
til.
GF4 ti4200 med driver 52.16
Xin XP Pro med SP1

Jeg har testet tv-kortet uden at nvidia drivere er installeret, men det gør
ingen forskel.
Jeg har prøvet med alle de Terratec driverversioner jeg kan finde, men samme
resultat.

Iaften testes kortet i en helt anden maskine, så må vi se om det virker der.

Mvh
Peter (frustreret)

Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 22:17

> Iaften testes kortet i en helt anden maskine, så må vi se om det virker
der.

kortet er nu testet på en helt ny maskine Celeron 2400 med Asus 845PE som
jeg samlede i aftes. Kortet reagerede præcist på samme måde i den maskine,
og nu har jeg reklameret over det. Håber www.m-e.dk yder deres sædvanlige
service og leverer et nyt kort uden problemer.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 12-11-03 09:10

En anden ting med Cinergy 400.....

Jeg oplevede på begge maskiner hvor jeg testede kortet, at den medfølgende
software ikke kunne starte (den frøs på opstartbilledet) fordi jeg havde
installeret ACE Mega Codecpack XP Ver. 5.93. Afinstallerede jeg codecpakken,
så startede softwaren fint op igen.

Har nogen fået en kombination af Cinergy 400 og AceMegaCodecPack 5.93 til at
fungere?

Hvis ikke, så lad dette være en advarsel om at kombinere de to ting

Mvh
Peter