Svagt forlys på Honda XL250R+ mystisk dims~
Fra : g-mc

Dato : 08-11-03 14:35

Hej ng.
Da jeg skulle ud på jagt her til morgen (5:00) opdager jeg at der næsten
ikke er forlys på min Honda XL250R 89´, det virker nærmest som en gammel
carabid forlygte . Min første tanke var at der måske ikke var så meget
knald på batteriet, så jeg begav mig ud i natten!!. Men det blev bestemt
ikke bedre, men alt andet lys blink,bag og bremselys virkede normalt! . Da
jeg kom hjem fandt jeg ud af følgende: Der er god stelforbindelse på
forlygtepæren, så det er nok ikke det. Så opdagede jeg at hvis jeg pillede
en "dims" fra kom der fuldt blus på pæren..Dimsen er en lille alu firkant
med køleribber men kun 2 ledninger (en grøn stel, og en hvid-gul). Der
sidder en CDI boks, og en kombineret regulator/rectifier, og så den mystiske
dims. Nu er jeg, som de fleste nok kan forstå ikke nogen ørn til elektrisk
spaghetti, så hvis der er nogle der ved hvad "dimsen er/gør og evt hvad mit
problem er, så vil jeg være meget taknemmelig..
Mvh Jeppe.
Btw, svar i NG da min mail er nede pga spam!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 08-11-03 18:04

"g-mc" <g-mc@wanadoo.dk> wrote in message
> Hej ng.
> Da jeg skulle ud på jagt her til morgen (5:00) ...

Skulle du meget langt? Eller jager du før solen står op?

Thore

Fra : g-mc

Dato : 08-11-03 18:26

Jeg skulle ca 20km, man må jage ænder og gæs 1 1/2 time før og efter
solopgang!. Og inden man får sejlet ud med prammen og lagt lokker osv så er
det ved at være tid!!...
Mvh Jeppe. (3 spidsænder)