Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
håndtering af digitale billeder
Fra : erik

Dato : 08-11-03 12:33

Er der nogen som kender et godt program til håndtering af digitale billeder?
Jeg tænker ikke på et decideret fotoalbum, eller program til manipulation af
det enkelte billede, men et hvor man fx. kunne markere en hel gruppe og så
rotere alle 90 grader, eller omdøbe alle filer på en gang?

vh
Erik
DK: ret min spam-sikret email ved svar
EN: edit my spam secured email on reply

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 08-11-03 15:13

Jeg bruger meget det man kalder actions i Photoshop
http://www.fotoportal.dk/artikler/actions.aspx
der kan du laver nogle, der kan det du ønsker og så gemme dem til senere
bruge.

http://www.fotoportal.dk/artikler/irfanview.aspx er gratis og kan det samme.
Jeg kender dog ikke det pokkers godt.

Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-11-03 15:13

"erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> det enkelte billede, men et hvor man fx. kunne markere en hel gruppe og så
> rotere alle 90 grader, eller omdøbe alle filer på en gang?

-sakse-

======

Hej Erik.

ACDSee kan det du nævner, og lidt til.
Du kan finde det her:
<http://www.acdsystems.com/English/Products/acdsee/index.htm>
Vælg 'Free Trial' for at hente en prøveversion.
Jeg bruger programmet fast, både til at rotere mange billeder på på een
gang, om-navngive filer i rå mængder, og til at ændre store mængder filer
fra bmp's til jpeg's.
Nå ja, så bruger jeg det også til at lave billedgallerier til mine
hjemmesider, og ACDSee kan sikkert meget mere - jeg har blot ikke haft behov
for det endnu.
God vind med projektet - det er dejligt nemt at rotere billeder med ACDSee.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 09-11-03 09:12

"erik" <NOSPAM_epv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det enkelte billede, men et hvor man fx. kunne markere en hel gruppe og så
> rotere alle 90 grader, eller omdøbe alle filer på en gang?

Irfanview er bl.a. god til det med omdøbning

http://www.irfanview.com/

JPEGCrops er kanon til beskæring, rotering m.m.

http://ekot.dk/JPEGCrops/

mvh

Lars