rekorddyk
Fra : Glock

Dato : 07-11-03 18:33

www.rekorddyk.dk lyder meget interesant , men er 350 kr ikke meget for at
deltage ???
Har aldrig deltaget i lignende før men synes at prisen er lidt pebret.
Er prisen normal for den slags events ?

Glock

Fra : Henrik & Betina

Dato : 07-11-03 19:03

"Glock" <drglock2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> deltage ???
> Har aldrig deltaget i lignende før men synes at prisen er lidt pebret.

Nu kan man vel ikke tale om et "normalt" event her?

Men kr. 350,- for at blive eksponeret, og så en fest med middag - det er vel
ok??
Jeg har da tænkt mig at deltage

Mvh

Henrik
E-Scuba

Fra : brian jensen

Dato : 07-11-03 19:17

har ikke selv prøvet det. men det lyder som en sjov ide. det med prisen
lyder måske lidt dyrt når man kan komme med til 149kr. bagefter-påhæng.
nogen der ved va overskudet går til

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-11-03 19:42

"brian jensen" <murerbrian@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> har ikke selv prøvet det. men det lyder som en sjov ide. det med prisen
> lyder måske lidt dyrt når man kan komme med til 149kr. bagefter-påhæng.
> nogen der ved va overskudet går til

Du får også en t-shirt med tryk
Den skal nok være omkring 100 kr,- værd.

Søren Arnvig

Fra : Claus Larsen

Dato : 07-11-03 22:50

"Søren Arnvig" <venator@SPAMOFF_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "brian jensen" <murerbrian@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du får også en t-shirt med tryk
> Den skal nok være omkring 100 kr,- værd.

Næppe i et oplag af 600 stk.

Jeg syntes nu det mere lyder som en god forretning da der også er tale om
sponsorstøtte samt salg af øl og spiritus til festen.
Men ideen er da sjov nok. Jeg kan levende forestille mig Århus havn ligne en
nyskænket fadøl med alle de bobler.

Hilsen Claus

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-11-03 22:43

> [...]
at
> deltage ???
> Har aldrig deltaget i lignende før men synes at prisen er lidt pebret.

Her i foråret arrangerede kattegatcenteret
en dykkerstafet fra Grenaa til Varberg.

Deltagerne bidrog med 2-3 weekender af deres tid, tilgengæld fik
de alt undervejs, d.v.s. fortæring, sponsortøj e.t.c. Det eneste
man selv betalte, var transport til Kattegatcenteret.

Personligt synes jeg , at de der stabler et rekordforsøg på
benene, sørger for at udgifterne bliver dækket. Deltagerne
bidrager med deres tid.

Jeg ser på hjemmesiden at der er en del sponsorer på dette
rekordforøg, som får en massiv mediedækning i både
TV og dagspresse. Derfor undrer det mig, at deltagerne skal op
med kr. 350,- for at deltage. Specielt når hjælpere deltager
gratis i festen bagefter. Så enten er der noget ekstra i posen
til dykkerne, som ikke fremgår af hjemmesiden eller også
er der nogen, der skal tjene noget på den event.

Jeg har ikke noget imod at deltage i arrangementer som
sætter fokus på dykkersporten, Jeg har heller ikke noget
imod selv at købe mine bajere undervejs, men jeg bryder
mig ikke om at skulle betale for at være statist i et mediecirkus.

Måske nogen af arrangørene kan forklare hvorfor dette er et
arrangement som er værd at bidrage til , både tidsmæssigt
og finansielt ? Jeg synes ikke det fremgår af hjemmesiden.

Søren Arnvig

Fra : C-3PO

Dato : 08-11-03 10:12

Fra : C-3PO

Dato : 08-11-03 10:14

> [...]
at
> deltage ???
> Har aldrig deltaget i lignende før men synes at prisen er lidt pebret.

350kr * 600 = 210.000 kr

Tror også jeg vil til at lave rekordforsøg i alt muligt med de penge der er
i det

Søren Ravn

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-11-03 11:06

> 350kr * 600 = 210.000 kr
>
> Tror også jeg vil til at lave rekordforsøg i alt muligt med de penge der
er
> i det

På hjemmesiden står arrangørerne listet som:
Henrik Bech, ejer af Quatre Force Diving i Århus.
Torben Møller, ejer af Quatre Force Diving i Århus.
Søren Anker, ejer/leder af Turbinehallen i Århus.
Peter Kaarup, Freelance projektleder med speciale i afvikling af større
events.
Peter Fisker, Projektleder i Seelite.
Marianne Hejlsberg, ejer af reklamebureauet SPIRIT.

Nu kender jeg ikke de her mennesker (og det er ikke lige min hensigt at
udstille dem i et eller andet negativt lys hvis de nu er på det rene...),
men umiddelbart lyder det som en flok forretningsmennesker af den
professionelle slags (hvilket selvfølgelig ikke behøver at være en negativ
ting).

Der står sågar at man selv skal medbringe komplet udstyr og selv have fyldt
flasken. Hvad hulen har de her mennesker egentlig af udgifter? Jeg vil godt
se et budget...

Umiddelbart tror jeg (desværre) det her er et arrangement der er stablet på
benene for at tjene nemme penge. Jeg vil opfordre folk ikke at støtte dette
arrangement, alene på mistanken om at der er en flok smarte sjovere der
prøver at tage røven på os.

Og undskyld jeg spørger, men er der indenfor erhvervsslivet en udbredt
holdning at scubadykkere i Danmark er snotdumme? Der var også den her sag om
Søren Munk og Norden Diving Center i Odense for et stykke tid siden...

Christian Engelbrecht, Hvidovre Fridykkerklub

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-11-03 11:53

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Og undskyld jeg spørger, men er der indenfor erhvervsslivet en udbredt
> holdning at scubadykkere i Danmark er snotdumme?

Nææ, men der er folk som gladeligt betaler 200-300 kr.
for et stranddyk i eget udstyr, bare der er en divemaster
som fortæller hvor og hvordan der skal dykkes.

Og det kan man jo så undre sig lidt over.

Jeg dykker gerne for en god sag, men hvis nogen skal slå plat
og tjene kassen på den gode sag, så er jeg smuttet.

Så vidt jeg kan se, så ligger indtægtsbudgetet på dette rekordforsøg
omkring 400.000 kr. Jeg kunne også godt tænke mig at se
udgiftsbudgetet, inden jeg spytter i kassen.

Søren Arnvig

Fra : Claus Larsen

Dato : 08-11-03 16:37

> [...]
om
> Søren Munk og Norden Diving Center i Odense for et stykke tid siden...

Det er da meget muligt at der også blandt dykkere er folk der er snotdumme
Men at arrangørene kan stable hele 600 stk. snotdumme dykkere på benene
tvivler jeg da meget på.
Og så har deltagerne ikke engang den glæde at rekortforsøget bliver
gennemført.

350 kr for 10 min. dykning i Århus havn med eget udstyr/luft, en reklame
t-shirt og et måltid mad samt deltagelse i en fest hvor du iøvrigt
selv skal punge ud for at få en kop øl.
Dertil komme udgift til transport frem og tilbage samt eventuel overnatning
hvis du vil have noget ud af festen.

Alt i alt noget af en udskrivning for at andre kan promovere deres navn i
Guiness rekordbog
Samt en del andre aktiviteter som klatring, vandski, springgymnastik, og
lokale dykketurer.

Det kan godt være at dykkere ikke er specielt kloge men så dumme tror jeg nu
heller ikke de er.
Og hvis man hos Quatre-force i Århus tror det, så bliver de forhåbentligt
klogere!

Hilsen Claus

Fra : Claus

Dato : 08-11-03 19:52

Det er da meget muligt at der er nogle som gerne vil
tjene lidt penge, på et "tvivlsomt happening", men for
lad dog for pokker folk selv afgøre hvad de vil bruge
deres penge på.

Så er folk vel også "dumme" hvis de betaler for at se
fodboldspillere "rage" kassen til sig bare ved at sparke
en bold til hinanden...

Og hvis vi vælger, ikke at støtte noget, bare pga. en mistanke,
ja hvem er så LANGT ude....

Claus.. (lost in neverland)

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 09-11-03 14:21

Er der nogen her, der træffer nogle beslutninger for nogle andre, eller er
der nogle som fremfører for mig at se en berettiget kritik, som andre kan
tage med i deres overvejelser, når der skal træffes en beslutning?

Jeg synes helt klart at der blandt arrangørerne er nogle, som har nogle
andre interesser end rekordforsøget. Jeg synes derfor at det er reelt at
føre diskussionen væk fra en deltagelse i et rekordforsøg, og over på om man
får noget for det man skal betale.

Fra : Klaus Christensen

Dato : 10-11-03 15:23

Jeg mailede til den adresse der står på siden og fik følgende svar
(udklip):

Tak for din input. Projektet og sitet er i startfasen, og vi er
glade for at modtage konstruktive forbedringsforslag. Jeg har
hermed tilføjet lidt mere uddybende hvad vi bruger pengene, og
hvorfor vi har prissat det som vi har. Et regnskab er svært at
fastlægge nu, da der er en del ubekendte faktorer, men PT regner
vi ikke med overskud, blot at projektet forhåbentligt løber rundt
i sig selv. Hvis det skulle vise sig at der ikke er tilstrækkelige
indmeldinger den 15. april, får alle deres betaling retur.

Vi vil gerne gøre en happening ud af dagen, så det kan blive
interessant for publikum og medier, såvel som for den enkelte
dykker - det er jo et verdensrekordforsøg vi har gang i!. Vil man
sætte fokus på dykningen som sport, er det vigtigt at man får den
eksponeret. Derfor vælger vi et centralt sted at afholde det -
nemlig midt i Århus. Det kræver dog en del planlægning,
tilladelser, beredskab, parkering... listen er lang!!!

Prisen er inkluderet festen, som udgør 150,- inkl. spisning, live
musik, velkomstdrink, DJ m.m. Herudeover dækker betalingen leje af
havn, indsættelse af falck & sikkerhed, parkering, organisation,
indsættelse af hjælpere, opbygning af opstigningsramper,
oprydning, dækning af markedsføringsudgifter, T-shirts til
deltagerne, website, administration og porto m.m.

Vi vil tilbyde at man kan vælge festen fra, og dermed betale kr.
150,- mindre.

--
Klaus Christensen
CMAS***, PADI Divemaster, CMAS og PADI Basic Nitrox.