Hjælp til billedgalleri...
Fra : Martin Støvring

Dato : 07-11-03 12:58

Hejsa...

Jeg vil gerne lave et billedegalleri, men har lidt problemer med
hvordan man lettest/smartest kan lave det.

Jeg vil gerne have at når man trykker på et billede (lille
thumbnail) så åbner billedet i et nyt vindue, men dette vindue
skal være i samme dimensioner som billedet, f.eks 800x600px. Der
skal ikke være værktøjslinier eller noget andet i det nye vindue,
kun billedet. Klikker man derefter på et nyt billede skal det
komme op i samme vindue, sådan at man ikke har 20 vinduer åbne
til sidst.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh
Martin.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 07-11-03 13:16

On Fri, 7 Nov 2003 11:58:13 +0000 (UTC), Martin Støvring
<martin@dania.dk> wrote:

>Håber der er nogen som kan hjælpe.

Kan du køre ASP på serveren/webhotellet? Så kig på galleriet i min
signatur.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-11-03 13:14

Martin Støvring skrev:

>Jeg vil gerne lave et billedegalleri, men har lidt problemer med
>hvordan man lettest/smartest kan lave det.

Prøv at kikke her:

   http://lundhansen.dk/bertel/snowpictures/snowpictures.php

Jeg har lavet nogle stykker af den slags. De første lavede jeg i
hånden, men nu har jeg et selvskrevet program (der producerer
færdige HTML-sider) til at lave det meste.

En dag laver jeg måske en PHP-version, men det er ikke nært
forestående.

--
Bertel

Fra : John Vedsegaard

Dato : 08-11-03 16:27

"Martin Støvring" <martin@dania.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| kun billedet. Klikker man derefter på et nyt billede skal det
| komme op i samme vindue, sådan at man ikke har 20 vinduer åbne

En meget nem måde at lave det på er ved at hente programmet JAlbum
(freevare) fra http://www.datadosen.se/jalbum/
Her kan du vælge forskellige designs og den generere selv html siderne med
det valgte design.

John Vedsegaard

http://www.taform.dk