Moms ved import af varer uden for EU?
Fra : Jens Davidsen

Dato : 07-11-03 12:47

Hejsa Gruppe,

Jeg er lidt i tvivl om hvad det betyder at man skal afregne moms naar man
importerer varer fra lande uden for EU. Faar man denne moms retur igen eller
hvordan foregaar det?
Man betaler moms af baade varens vaerdi og forsendelsesomkostningen - altsaa
'toldvaerdi'? - faar man hele momsen retur igen?

mvh. Jens Davidsen
kommende ivaerksaetter

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-11-03 17:10

On Fri, 7 Nov 2003 07:46:50 -0400, "Jens Davidsen"
<jens@fjerndettekollerupgaard.dk> wrote:

> [...]
>Man betaler moms af baade varens vaerdi og forsendelsesomkostningen - altsaa
>'toldvaerdi'? - faar man hele momsen retur igen?

Hvis du betalere moms ved importen kan du modregne den i din
momsangivelse efter samme retningslinier som for indgående
moms - altså hvis varen benyttes i din virksomhed og så
videre...

Men hvis du er importørregistreret hos T&S og du oplyser dit
CVRnummer ved importen, så sker der ikke en opkrævning af
momsen ved importen men blot en beregning som skal medtages
i din momsopgørelse.

Jeg er egentlig ikke sikker på at importørregistreringen er
nødvendig eller om det blot er en formsag.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 09-11-03 17:31

> [...]

> Man betaler moms af baade varens vaerdi og forsendelsesomkostningen - altsaa
> 'toldvaerdi'? - faar man hele momsen retur igen?

Ja!

Du sætter x kr på somindgående, og x kr på som udgående moms, så det
går lige op.

Og derudover selvfølgelig når du sælger varerne igen

Vi skrives nok ved - jeg følger dit projekt tæt - og er nok med fra
første mulighed.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Jens Davidsen

Dato : 11-11-03 17:51

Hejsa,

Mange tak til jer begge for gode svar! - jeg er paa vej til at blive baade
moms og importoer registeret hos told og skat og nu lyder det jo ikke saa
svaert alligevel med det moms ved import.

mvh. Jens Davidsen
Telefant.dk