Andet multimedie
bentjuul 3670
Hviken skrifttype er det!?
Fra : Steffen

Dato : 06-11-03 23:58

Hey! Er der en klog hjerne der kan identificere skrifttypen der er anvendt i
logo'et hos www.danoptik.dk please (det store logo øverst)?

Og hvis - hvor kan den købes/downloades?

PFT!

/Steffen

Fra : B. Smalbro

Dato : 07-11-03 10:51

er det ikke bare en modificeret Cable?

Kh
Bjørn

Fra : Thomas²°°³

Dato : 07-11-03 11:54

"Steffen" <SLieberkind@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey! Er der en klog hjerne der kan identificere skrifttypen der er anvendt
> logo'et hos www.danoptik.dk please (det store logo øverst)?

Får bare en asp fejl her ... ikke noget grafik af nogen art ...

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : KNL DtP

Dato : 07-11-03 13:00

"Steffen" <SLieberkind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hey! Er der en klog hjerne der kan identificere skrifttypen der er
> [...]

Synes det minder meget om Bauhaus-fonten (oprindeligt designet af Herbert
Bayer fra den tyske Bauhaus-skole):

http://www.myfonts.com/fonts/linotype/itc-bauhaus/

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-11-03 11:35

Hej Steffen,

Fonten hedder Bauhaus 93, men er ændret en smule på t'et og k'et.

Det du skal gøre når du får fat i fonten er at skrive, fx. danoptik, i
Illustrator
derefter klikke derpå med den sorte pil -gå i type > create outlines,
derefter
gå i object > ungroup og derefter kan du klikke på det enkelte bogstav
du vil
ændre.
Du kan så trække bogstavet i den facon du vil med det lidt skrå,
omvendte V
der ligger under penneværktøjet, som er den tredie knap i venstre side
af
værktæjspaletten.

God arbejdslyst

Mvh

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-11-03 11:35

"Steffen" skrev d. 06-11-03 23:58 dette indlæg :
> [...]
anvendt i
> logo'et hos www.danoptik.dk please (det store logo øverst)?
>
> Og hvis - hvor kan den købes/downloades?

Hej Steffen,
Fonten hedder Bauhaus 93.
Der er ændret lidt på t'et og k'et.
Hvis du har Illustrator kan du ændre på en font ved at:
1. skriv fx. danoptik
2. marker txten med den sorte pil
3. gå i type > create outlines
4. gå i object > ungroup
5. træk fx. t'et lidt væk, hvor du har mere plads
6. begynd at trække i de små blå firkanter med "pilen"
som ligger i penneværktøjet, i værktøjspaletten
(tredie knap under den sorte pil).

God arbejdslyst

Mette

http://www.kandu.dk/

Fra : Steffen

Dato : 11-11-03 11:33

"Mette_Dyhr" <Mette_Dyhr.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> 6. begynd at trække i de små blå firkanter med "pilen"
> som ligger i penneværktøjet, i værktøjspaletten

Tak for den fine beskrivelse - det prøver jeg

Hilsen
Steffen