Time/sagstyrring til mindre virksomhed
Fra : Sune Fibaek

Dato : 06-11-03 23:57

Hej

Jeg sidder i en mindre virksomhed (4 ansatte + 5-6 timelønnede) som
udelukkende producerer til ordre (konsulentarbejde). Vi har behov for en
form for time/sagsstyrring hvor vi kan registrere antallet af forbrugte
timer pr. projekt/kunde og andre relevante information om projekterne.

Vi bruger pt. noget hjemmebrygget access værk som jeg er træt af at
vedligeholde :)

Hvad findes der af sådanne produkter? Gerne web-baseret da vi bruger flere
forskellige OS'er, men det er ikke et ultimativt krav. Indeholder det
samtidig en form for projektstyrring bliver jeg rigtig glad. Vores
økonomistyrringssytem er access/excel baseret, men der er ikke noget behov
for at systemet skal tale med dette.

Hvad er godt og hvorfor? Har kigget lidt på Stellar Office. Priserne
tiltaler mig. Desuden har jeg kigget på IC System - her ligger priserne i
den høje ende men funktionerne ser ud til at være i top.

/Sune

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-11-03 09:50

Sune Fibaek <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> wrote:

> [...]
> tiltaler mig. Desuden har jeg kigget på IC System - her ligger priserne i
> den høje ende men funktionerne ser ud til at være i top.

Du kan med fordel kigge på
http://www.structure.dk/
http://www.prospect-crm.dk/produkter_001.html
http://www.simplesoft.dk/fileoffice/

Det er også muligt at jeg kan hjælpe pr. tlf.
vh Jens Rasmussen
Fimano
20312115

Fra : Jensen

Dato : 07-11-03 21:16

"Sune Fibaek" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> form for time/sagsstyrring hvor vi kan registrere antallet af forbrugte
> timer pr. projekt/kunde og andre relevante information om projekterne.

[klip]

Hej Sune

Skønne gratis programmer:
http://www.phprojekt.com/
http://phpcollab.sourceforge.net/

find selv flere på
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Groupware_Tools/index.htm

Hvis ikke I har Apache, PHP og MySql, kan du downloade en færdig (og stadig
gratis) pakke med det hele på her:
http://www.foxserv.net/portal.php
Så kan du køre det het på en windowsmaskine.

Hilsen
Flemming

Fra : Sune Fibaek

Dato : 08-11-03 23:42

On Fri, 07 Nov 2003 21:16:21 +0100, Jensen wrote:

> "Sune Fibaek" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Fantastisk! Sidde og leger lidt med PHPCollab på min maskine herhjemme.
Mange tak for det. Ser helt rigtigt ud. Ved ikke helt hvorfor jeg ikke har
kigget på Sourceforge og Freshmeat som noget af det første?!?

> Hvis ikke I har Apache, PHP og MySql, kan du downloade en færdig (og stadig

Min arbejdsmaskine dualbooter win/linux. Min private PC har aldrig haft
windows installeret (har dog MS Office via Wine) for at kunne bruge nogle
filer fra arbejde. Godt nok har vi ikke nogen af de tre på vores gamle
Netware server på firmaet, men det er ikke noget problem at sætte det op
på en gammel maskine.

/Sune

Fra : Jensen

Dato : 09-11-03 20:35

> Fantastisk! Sidde og leger lidt med
[klip]

Ja nyhedsgrupper er det fedeste
For nogle år siden fik jeg en opgave: sæt en mailserver op på vores Netware.
Efter at have døjet i en dags tid lagde en post på usegroups og i løbet af
45 minutter havde jeg tre svar og enda et telefonnummer på en jeg kunne
ringe til. Held og lykke med projektet.

Hilsen
Flemming

Fra : Sune Fibaek

Dato : 14-11-03 23:27

On Sun, 09 Nov 2003 20:34:38 +0100, Jensen wrote:

> [...]
> 45 minutter havde jeg tre svar og enda et telefonnummer på en jeg kunne

Eeew... Netware :P

Nå, men jeg må vel hellere vende mig til Novell nu hvor de har købt min
favorit linux distro.

Ja, der er meget guf at hente. Phpcollab er pt. i intern produktionstest.
Rigtigt lækkert - men jeg må dog i gang med lang_da filen da den ikke 100%
oversat. Men pyt det er jo netop charmen ved OSS.

PhpCollab kan klart anbefales til andre der har behov for den slags!

Tak for hjælpen.