/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bagskærm.. hvad siger loven?
Fra : Ukendt


Dato : 06-11-03 22:04

Hej

Et af mine vinterprojekter bliver nok at fjerne den store platic-
bagskærm og istedet montere en lille rear-hugger på min SV650s. Men, jeg
er lidt i tvivl om hvad loven siger til dette. Har tidligere læst/hørt
noget om at bagskærmen skal dække ned til mindst 15cm over
baghjulsakslen. Loven siger tilsyneladende ikke noget håndgribeligt om
dette (Tak til Thomas Lund for link i tidligere post):

9.01.002 AFSKÆRMNING AF HJUL
(1) På registreringspligtigt køretøj med en konstruktivt bestemt
maksimalhastighed
på mere end 40 km/t skal samtlige hjul være således
afskærmet, at andre trafikanter er beskyttet mod stænk fra køretøjets
hjul under kørsel lige ud. Afskærmningen skal tillige bidrage
til at mindske risikoen for andre trafikanters kontakt med køretøjets
dæk og hjul, når disse roterer.

Nogen her som er klogere på dette emne?

Hilsen
Palle R.
SV650S 03'



 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 06-11-03 22:28

Der er noget med nogen EU-regler der "lapper over", så nogen nyere MC'ere må
køre med kort bagskærm, men det er der vist andre her fra gruppen der ved
noget om.

Den gamle regel siger max 15 cm fra baghjulsakslen og op til skærmens
underkant i belastet tilstand. Belastet tilstand er så individuelt!!!! Som
gør det svært at håndhæve i visse tilfælde.

Håber DMC får held til at få fjernet denne regel.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Ukendt (06-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-11-03 22:32

har da lige fået synet suzukien i dag og fik lov at kigge i reglerne som var
opdateret november 03 og der står 15 cm over akselen men vær opmærksom at
det er med en person på

Brian
"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:boeed6$vhs$1@news.cybercity.dk...
> Der er noget med nogen EU-regler der "lapper over", så nogen nyere MC'ere

> køre med kort bagskærm, men det er der vist andre her fra gruppen der ved
> noget om.
>
> Den gamle regel siger max 15 cm fra baghjulsakslen og op til skærmens
> underkant i belastet tilstand. Belastet tilstand er så individuelt!!!! Som
> gør det svært at håndhæve i visse tilfælde.
>
> Håber DMC får held til at få fjernet denne regel.
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Hans Paulin (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 07-11-03 01:09

Brian Jensen wrote:
> har da lige fået synet suzukien i dag og fik lov at kigge i reglerne
> som var opdateret november 03 og der står 15 cm over akselen

....men en helt ny Honda CBR 600 er blevet typegodkendt med "næsten ingen
bagskærm", der ku få enhver (betjent) til at tabe skuffen - prøvekørt i
Touring Nyt nummer 7 side 47, hvor der osse er et billede af den...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Ukendt (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-11-03 07:46


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
news:boens6$1avv$1@news.cybercity.dk...
> Brian Jensen wrote:
> > har da lige fået synet suzukien i dag og fik lov at kigge i reglerne
> > som var opdateret november 03 og der står 15 cm over akselen
>
> ...men en helt ny Honda CBR 600 er blevet typegodkendt med "næsten ingen
> bagskærm", der ku få enhver (betjent) til at tabe skuffen - prøvekørt i
> Touring Nyt nummer 7 side 47, hvor der osse er et billede af den...
> --
>
>ja det var netop den jeg tænkte på da jeg var ved at spørge synsmanden om
ikke der var noget med at de var ved at slække på det, og hans svar var at
det havde han INTET hørt om og at der ikke stod noget specielt om det i
deres regler
så det er nok heldigt at der går et stykke tid inden nogen af dem skal til
syn

Brian



Henrik Nielsen - Rap~ (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 07-11-03 08:40

Så vidt jeg er orienteret så kan MC, som er EU-godkendt, have kortere
bagskærm. De fleste MC'er er EU godkendt efter ca. 2000.

Det at de ikke kender reglerne, kommer ikke bag på mig. Jvf. DMC, som for
nogen tid siden skrev at ikke engang politiet kender reglerne, og måske
dermed havde uddelt bøder, uberettiget til mange MC'ister.

Og det med at den skal være belastet er helt vanvittigt.
Tænk:
Du bliver stoppet og betjenten måler din bagskærm mens du sidder på MC'en og
konstatere at den er for kort. Det nægter du og beder nu betjenten om at
sætte sig (han vejer ca. 20 kg mere end dig), du måler og konstatere at nu
er den lovlig...... Og sådan kan diskussionen jo blive ved.
Skrivebordsarbejde, øv.

Men DMC arbejder på sagen, håber det går godt.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



anders majland (07-11-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-11-03 12:09

> Og det med at den skal være belastet er helt vanvittigt.
> Tænk:
....


Der er det samme med vindskærme. Den skal være lavet så føreren kan se
vejen 20meter fremme henover den. Dvs den skærm der lige er lovlig for
en på 2,00meter vil helt sikker være ulovlig for en på 1,70. Tyskernes
regler på området taler istedet om at en gennemsnitsfører (der er
nærmere beskrevet.) Nok derfor tyskerne var ret tidligt ude med
justerbare skærme.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



lange (07-11-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 07-11-03 13:27

> Der er det samme med vindskærme. Den skal være lavet så føreren kan se
> vejen 20meter fremme henover den. Dvs den skærm der lige er lovlig for
> en på 2,00meter vil helt sikker være ulovlig for en på 1,70. Tyskernes
> regler på området taler istedet om at en gennemsnitsfører (der er
> nærmere beskrevet.) Nok derfor tyskerne var ret tidligt ude med
> justerbare skærme.

Skærmen må gerne være højere bare den så er udstyret med viske/vaske anlæg.
Lyder som en joke men tænk lige over hvor mange ville finde på at køre i bil
uden viske/vaske-anlæg. Det kan ikke være meget man kan se gennem sådan en
skærm når det regner, og man kan jo ikke kommer til at tørre den af som man
kan med et visir.

Lange



anders majland (07-11-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 07-11-03 13:56

> Skærmen må gerne være højere bare den så er udstyret med viske/vaske
> anlæg.

Enig - men mit indlæg skulle ses som endnu et eksempel på at et køretøjs
lovlighed afhænger af føreren.

> Det kan ikke være meget man kan se gennem sådan en skærm når det
regner

Jeg har på apriliaen kørt med en for høj skærm. Regn er ikke så slemt da
jeg samtidig slap for regn på visiret. Jeg kunne faktisk køre med åben
hjelm i alm slags vejr og der var næsten ingen vindstøj tilbage. Pga.
dens udformning løb vandet af den, men derimod blev tø-sne siddende

Jeg skar dog skærmen noget ned på et tidspunkt, således at jeg kunne se
over den - men ikke nok til at leve op til lovens bogstav


Men jeg kunne godt bruge et viser med indbygget visker...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Hans Paulin (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 07-11-03 18:17

anders majland wrote:

> Men jeg kunne godt bruge et viser med indbygget visker...

....yes! yes!

....hvornår kommer det?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Erika (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Erika


Dato : 07-11-03 13:32

anders majland wrote:


> Der er det samme med vindskærme. Den skal være lavet så føreren kan se
> vejen 20meter fremme henover den. Dvs den skærm der lige er lovlig for
> en på 2,00meter vil helt sikker være ulovlig for en på 1,70. Tyskernes
> regler på området taler istedet om at en gennemsnitsfører (der er
> nærmere beskrevet.) Nok derfor tyskerne var ret tidligt ude med
> justerbare skærme.

Ja, det er faktisk vittigt... måtte i sin tid bede en høj ven om at køre
min cykel til syn af denne grund... hmmm???


JSM (07-11-2003)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 07-11-03 15:18


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bofi9c$cba$1@sunsite.dk...
> Så vidt jeg er orienteret så kan MC, som er EU-godkendt, have kortere
> bagskærm. De fleste MC'er er EU godkendt efter ca. 2000.
>
Samme oplysning fandt jeg i et ældre nummer af Touring Nyt

> Og det med at den skal være belastet er helt vanvittigt.
> Tænk:
> Du bliver stoppet og betjenten måler din bagskærm mens du sidder på MC'en
og
> konstatere at den er for kort. Det nægter du og beder nu betjenten om at
> sætte sig (han vejer ca. 20 kg mere end dig), du måler og konstatere at nu
> er den lovlig...... Og sådan kan diskussionen jo blive ved.

Jeg læste lige i samme blad at det er med op til 90 kg fører. Men hvor de så
havde oplysningen fra ved jeg ikke.

mvh
Jesper




Hans Paulin (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 07-11-03 11:10

Brian Jensen wrote:

> hans svar
> var at det havde han INTET hørt om og at der ikke stod noget specielt
> om det i deres regler

....sommetider tror man sq, at man lever i DDR eller Albanien...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286



hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Disse skærmregler, som er unikke for Danmark er totalt tåbelige.Hvorfor
kan motorcykler , som ellers kan suse rundt i hele verden ikke køre her
i Danmark.
Og hvad skulle det sidste stykke af bagskærmen egentlig hjælpe?De sten
der evt.ville blive kastet bagud slår kun hårdt i en meget flad vinkel,
som alligevel ligger under de 15 cm. fra skærmkanten.

Men håber at Danmark også vil bukke under for denne regel , ligesom man
med tiden også må sige farvel til alle de andre mærkelige særregler og
forbehold der gælder lige nu.Det er prisen for at melde sig ind i EU.

PS.

Har selv haft lidt fnidder med skærmregler på min MC, da der heller ikke
er meget bagskærm som standard.(se billeder)
m.v.h.
Henrik
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Disse skærmregler, som er unikke for Danmark er totalt tåbelige.Hvorfor
kan motorcykler , som ellers kan suse rundt i hele verden ikke køre her
i Danmark.
Og hvad skulle det sidste stykke af bagskærmen egentlig hjælpe?De sten
der evt.ville blive kastet bagud slår kun hårdt i en meget flad vinkel,
som alligevel ligger under de 15 cm. fra skærmkanten.

Men håber at Danmark også vil bukke under for denne regel , ligesom man
med tiden også må sige farvel til alle de andre mærkelige særregler og
forbehold der gælder lige nu.Det er prisen for at melde sig ind i EU.

PS.

Har selv haft lidt fnidder med skærmregler på min MC, da der heller ikke
er meget bagskærm som standard.(se billeder)
m.v.h.
Henrik
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Armand (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-03 15:19


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:boens6$1avv$1@news.cybercity.dk...
> Brian Jensen wrote:
> > har da lige fået synet suzukien i dag og fik lov at kigge i reglerne
> > som var opdateret november 03 og der står 15 cm over akselen
>
> ...men en helt ny Honda CBR 600 er blevet typegodkendt med "næsten ingen
> bagskærm", der ku få enhver (betjent) til at tabe skuffen - prøvekørt i
> Touring Nyt nummer 7 side 47, hvor der osse er et billede af den...

Næppe!
Ofte forlænges den originale bagskærm med en ekstra "original" .dk-lap -
som forhandleren midlertid sjældent monteret under klargøringen af en ny
model, og mon ikke at det er samme problematik der gør sig gældende for
TuringSnydts testede 600'er :-/

--
Armand.





Hans Paulin (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 07-11-03 18:19

Armand wrote:

> Ofte forlænges den originale bagskærm med en ekstra "original"
> .dk-lap - som forhandleren midlertid sjældent monteret under
> klargøringen af en ny model, og mon ikke at det er samme problematik
> der gør sig gældende for TuringSnydts testede 600'er :-/

....jeg citerer fra den pågældende artikel:

"Der er næsten ingen bagskærm, men det er lovligt, når mc'en er
EU-godkendt sådan."
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-03 23:57


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:bogk7q$sif$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
>
> > Ofte forlænges den originale bagskærm med en ekstra "original"
> > .dk-lap - som forhandleren midlertid sjældent monteret under
> > klargøringen af en ny model, og mon ikke at det er samme problematik
> > der gør sig gældende for TuringSnydts testede 600'er :-/
>
> ...jeg citerer fra den pågældende artikel:
>
> "Der er næsten ingen bagskærm, men det er lovligt, når mc'en er
> EU-godkendt sådan."

Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige sager :-|

--
Armand.



Hans Paulin (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-11-03 01:50

Armand wrote:
> Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> news:bogk7q$sif$1@news.cybercity.dk...
>> Armand wrote:
>>
>>> Ofte forlænges den originale bagskærm med en ekstra "original"
>>> .dk-lap - som forhandleren midlertid sjældent monteret under
>>> klargøringen af en ny model, og mon ikke at det er samme problematik
>>> der gør sig gældende for TuringSnydts testede 600'er :-/
>>
>> ...jeg citerer fra den pågældende artikel:
>>
>> "Der er næsten ingen bagskærm, men det er lovligt, når mc'en er
>> EU-godkendt sådan."
>
> Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige sager
> :-|

...."sikkert"?

....kan du komme med en henvisning til, at de skulle skrive noget forkert
dér - ud over en henvisning til dét, som SB har på skrift - som der i
denne hér tråd er blevet refereret til?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-03 10:48


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:bohels$1qcj$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
> > Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> > news:bogk7q$sif$1@news.cybercity.dk...
> >> Armand wrote:
> >>
> >> ...jeg citerer fra den pågældende artikel:
> >> "Der er næsten ingen bagskærm, men det er lovligt, når mc'en er
> >> EU-godkendt sådan."
> >
> > Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige sager
> > :-|
>
> ..."sikkert"?

=> fordi jeg ikke længere er dybt engageret i de sager, og derfor ikke vil
lægge hovedet på blokken!

> ...kan du komme med en henvisning til, at de skulle skrive noget forkert
> dér - ud over en henvisning til dét, som SB har på skrift - som der i
> denne hér tråd er blevet refereret til?

Ikke på stående fod! Til din beroligelse vil jeg forsøge at grave i sagen.

Men jeg er ikke imponeret af omtalen af EU-godkendelse, for der er mange
nationale detaljer der ligger ud over Eu-godkendelsen - Hvordan skulle man
f.eks i England kunne bruge en EU-godkendt køretøj der måtte have forlygtens
asymmetri rettet mod højre?
Ligeledes er der for danske biler den særegenhed at man herhjemme kræver en
blinklygte monteret på siden af bilen (= oftest på forskærmen lige foran
døren), og selvom de fleste biler vil være EU-godkendt uden denne lygte,
kræves den monteret for dansk brug, og sådan forholder det sig givetvis også
for stænklappen :-|

--
Armand.






Hans Paulin (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-11-03 12:59

Armand wrote:

> selvom de fleste biler vil være
> EU-godkendt uden denne lygte, kræves den monteret for dansk brug, og
> sådan forholder det sig givetvis også for stænklappen :-|

....okay!

God forklaring!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-03 13:42


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:boilt9$56i$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
>
> > selvom de fleste biler vil være
> > EU-godkendt uden denne lygte, kræves den monteret for dansk brug, og
> > sådan forholder det sig givetvis også for stænklappen :-|
>
> ...okay!
> God forklaring!

Læg lige mærke til at jeg denne gang bruger ordet: "givetvis"!

Jeg er dog i fuld gang med at mudre nogle facts frem!

--
Armand.



Hans Paulin (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-11-03 17:03

Armand wrote:

> Læg lige mærke til at jeg denne gang bruger ordet: "givetvis"!

....jow jow!

....jeg skal prøve på ikke at hænge dig op på noget!

> Jeg er dog i fuld gang med at mudre nogle facts frem!

....der er intet, der ødelægger en god diskusion som facts!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-03 13:58


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:boj45c$oj2$1@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
>
> > Jeg er dog i fuld gang med at mudre nogle facts frem!
>
> ...der er intet, der ødelægger en god diskusion som facts!

(i dobbelt potens, da jeg opfattede det som du var blevet lidt nærtaget)

--
Armand.





Hans Paulin (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 09-11-03 16:32

Armand wrote:
> Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> news:boj45c$oj2$1@news.cybercity.dk...
>> Armand wrote:
>>
>>> Jeg er dog i fuld gang med at mudre nogle facts frem!
>>
>> ...der er intet, der ødelægger en god diskusion som facts!
>
> (i dobbelt potens, da jeg opfattede det som du var blevet lidt
> nærtaget)

....ja, mit p** kom lige i kog - sorry!...

....men din indfaldsvinkel var som sagt fin! - jeg havde ikke set det fra
dén side...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-11-03 16:07

> Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> news:boilt9$56i$1@news.cybercity.dk...
> > Armand wrote:
> >
Sammenbygget opsummering:
> > > er der for danske biler den særegenhed at man herhjemme kræver en
> > > blinklygte monteret på siden af bilen (= oftest på forskærmen lige
> > > foran døren), og selvom de fleste biler vil være EU-godkendt uden
> > > denne lygte, kræves den monteret for dansk brug, og sådan forholder
> > > det sig givetvis også for stænklappen :-|
> > > Jeg er dog i fuld gang med at mudre nogle facts frem!
> >
> > ...okay!
> > God forklaring!

Jeg har idag netop talt om emnet med DMC's høvding, Rolf Skovløkke, mano y
mano, og derved fået bekræftet at sagen forholder sig akkurat som af mig
beskrevet!!

Men hør nu sager:
Færdselskommisionen har i sommers lagt op til en bred harmonisering af de
forekommende danske tekniske regler, og i den forbindelse udbedt sig om
kommentarer fra de parter der er høringsberettigede, og ved dén lejlighed
har DMC(!) netop gjort opmærksom på unødvendigheden i den famøse danske
stænklaps-forlænger!
Men dén sag er lagtfra kørt endnu, og selvom forslaget faldt i god jord
bliver det sikkert ikke lige med det samme at vi ser det - Men når(!) det
bliver en realitet, så husk lige på at det var DMC der atter(!) stod vagt i
gevær for motorcyklisterne i .dk!

Og så kan jeg lige ved samme lejlighed citere mig selv fra tidligere i
tråden:
" > Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige sager!"

:-|

--
Armand.






Bjørn S (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 23-11-03 17:06


"Armand" skrev
>
> Og så kan jeg lige ved samme lejlighed citere mig selv fra tidligere i
> tråden:
> " > Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige
sager!"

Ja, nu var der også et par artikler og læserbrev i det sidste nummer, bl.a
et forslag om sammenslåing af de to organisationer, hvilket efter min mening
gav et yderst arrogant nej og nix holdning samt svar fra TN :-/ Det blev da
også diskuteret en del her inde for en tid tilbage i en anden tråd.
Utrolig egentlig at de har så stor opslutning og medlemsmasse, det er som
jeg ser det hovedsageligt grundet deres blad, samt rabatordning med bl.a.
TopDanmark, de er ihvertfald ikke særlig dygtige til at oplyse hvad andet af
fordele de giver sine medlemmer, her tænkt i politisk retning, som
overstående eksempel, og det er en skam de ikke kan bruge sin "magt" lidt
mere i den retning.

--
/Bjørn



Hans Paulin (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 23-11-03 20:04

Armand wrote:


snip

> Men dén sag er lagtfra kørt endnu, og selvom forslaget faldt i god
> jord bliver det sikkert ikke lige med det samme at vi ser det

....tålmodighed er en dyd...

> - Men
> når(!) det bliver en realitet, så husk lige på at det var DMC der
> atter(!) stod vagt i gevær for motorcyklisterne i .dk!

....jow jow...

> Og så kan jeg lige ved samme lejlighed citere mig selv fra tidligere i
> tråden:
> " > Sikkert et godt bevis på TuringSnydts manglende indsigt i slige
> sager!"
>
> :-|

....'kay okay...

Tak for din research!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-03 15:03


Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
news:boeed6$vhs$1@news.cybercity.dk...
> Der er noget med nogen EU-regler der "lapper over", så nogen nyere MC'ere

> køre med kort bagskærm, men det er der vist andre her fra gruppen der ved
> noget om.
>
> Den gamle regel siger max 15 cm fra baghjulsakslen og op til skærmens
> underkant i belastet tilstand. Belastet tilstand er så individuelt!!!! Som
> gør det svært at håndhæve i visse tilfælde.
>
> Håber DMC får held til at få fjernet denne regel.

Det er da ellers netop DMC der har fået indført reglen bl.a. med
argumentation om ligeværdig lovgivning i.f.t. bilerne - Og alt andet lige
har "vi" da vundet mindst 5 cm's længde ved den regel uanset hvem der sidder
i sadlen :-|

--
Armand.
(der ikke kan forstå at de bøjle-lignende (streetfigther-)stænklapper ikke
er blevet mere udbredt)



Peter Graff (07-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Graff


Dato : 07-11-03 13:13

Hej Palle

Bøden er den samme uanset hvor meget du fjerner, så bare find saven frem.
Med hensyn til rear hugger, gør den ingen forskel.

MVH

Peter Graff (Suzuki SV 650 S '99 med ca en halv meter fra nav til bagskærm)



hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Disse skærmregler, som er unikke for Danmark er totalt tåbelige.Hvorfor
kan motorcykler , som ellers kan suse rundt i hele verden ikke køre her
i Danmark.
Og hvad skulle det sidste stykke af bagskærmen egentlig hjælpe?De sten
der evt.ville blive kastet bagud slår kun hårdt i en meget flad vinkel,
som alligevel ligger under de 15 cm. fra skærmkanten.

Men håber at Danmark også vil bukke under for denne regel , ligesom man
med tiden også må sige farvel til alle de andre mærkelige særregler og
forbehold der gælder lige nu.Det er prisen for at melde sig ind i EU.

PS.

Har selv haft lidt fnidder med skærmregler på min MC, da der heller ikke
er meget bagskærm som standard.(se billeder)
m.v.h.
Henrik
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Disse skærmregler, som er unikke for Danmark er totalt tåbelige.Hvorfor
kan motorcykler , som ellers kan suse rundt i hele verden ikke køre her
i Danmark.
Og hvad skulle det sidste stykke af bagskærmen egentlig hjælpe?De sten
der evt.ville blive kastet bagud slår kun hårdt i en meget flad vinkel,
som alligevel ligger under de 15 cm. fra skærmkanten.

Men håber at Danmark også vil bukke under for denne regel , ligesom man
med tiden også må sige farvel til alle de andre mærkelige særregler og
forbehold der gælder lige nu.Det er prisen for at melde sig ind i EU.

PS.

Har selv haft lidt fnidder med skærmregler på min MC, da der heller ikke
er meget bagskærm som standard.(se billeder)
m.v.h.
Henrik
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Disse skærmregler, som er unikke for Danmark er totalt tåbelige.Hvorfor
kan motorcykler , som ellers kan suse rundt i hele verden ikke køre her
i Danmark.
Og hvad skulle det sidste stykke af bagskærmen egentlig hjælpe?De sten
der evt.ville blive kastet bagud slår kun hårdt i en meget flad vinkel,
som alligevel ligger under de 15 cm. fra skærmkanten.

Men håber at Danmark også vil bukke under for denne regel , ligesom man
med tiden også må sige farvel til alle de andre mærkelige særregler og
forbehold der gælder lige nu.Det er prisen for at melde sig ind i EU.

PS.

Har selv haft lidt fnidder med skærmregler på min MC, da der heller ikke
er meget bagskærm som standard.(se billeder)
m.v.h.
Henrik
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Har også haft lidt sjov med bagskærmen på min MC.

Se evt. billede:
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

m.v.h.
hms

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Armand (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-03 13:46


hms <hms.news@kandu.dk> skrev i en
news:3facc7d6$1$94879$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Har også haft lidt sjov med bagskærmen på min MC.
>
> Se evt. billede:
> http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

Du har ihvertfald også haft lidt sjov omkring indsendelse af indlæg, derved
at du har indsendt 5-6 dobbelt!

Et lille IT-tip til din videre udvikling: Mankan godt slette egne(!) indlæg
igen!
Markér det ønskede indlæg og vælg SLET under MEDDELESER!
Selvom du ikke selv registrerer noget (fordi de pågældende indlæg jo
allerede er hentet ned og ligger på din egen harddisk!) ér indlæggene
derefter slettede fra serveren, således at alle de der først er på igen fra
mandag morgen, ikke når at opleve at du "stammede"!

--
Armand.





hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 15:32

Hej.

Ja det var ikke godt !!

Nu er det sådan at det ikke er mit eget indlæg, men kun besvarelse på et
indlæg.

Kan det også slettes ?

m.v.h.
hms

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Bjørn S (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 08-11-03 16:14


"hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3facff68$0$94861$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Ja det var ikke godt !!
>
> Nu er det sådan at det ikke er mit eget indlæg, men kun besvarelse på et
> indlæg.
>
> Kan det også slettes ?

Ikke når du poster via Kandu, det har du kun muligheter for ved at sette op
din egen nyhedsleser som klart er nummer 1, alternativt kan du lese og
skrive via
http://news.dkfritidmotorcykel.dk/thread.php?group=dk.fritid.motorcykel ,
som er et meget bedre alternativ en Kandu, da denne til tider kan være lang
tid om at opdatere newsflowet, og tit resulterer i 2-3-4 ens postinger, som
i dit tilfelle.

--
/Bjørn



Armand (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-03 13:58


Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en
news:DK7rb.26504$jf4.1479597@news000.worldonline.dk...
>
> "hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3facff68$0$94861$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Nu er det sådan at det ikke er mit eget indlæg, men kun besvarelse på et
> > indlæg.
> > Kan det også slettes ?
>
> Ikke når du poster via Kandu, det har du kun muligheter for ved at sette
> op din egen nyhedsleser som klart er nummer 1, alternativt kan du lese og
> skrive via
> http://news.dkfritidmotorcykel.dk/thread.php?group=dk.fritid.motorcykel ,
> som er et meget bedre alternativ end Kandu, da denne til tider kan være
> lang tid om at opdatere newsflowet, og tit resulterer i 2-3-4 ens
postinger,
> som i dit tilfelle.

Arrgh!
Jeg havde overset den indlysende mulighed at det var Kandu der spillede ind

Kandu sucks! :-|

--
Armand.






Hans Paulin (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 09-11-03 16:33

Armand wrote:

> Kandu sucks! :-|

....men kan dog gi blod på tanden - Kandu var stedet, hvor jeg først
blandede mig i 'grupperne...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Armand (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-11-03 01:05


Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
news:bolmqc$11vf$2@news.cybercity.dk...
> Armand wrote:
>
> > Kandu sucks! :-|
>
> ...men kan dog gi blod på tanden - Kandu var stedet, hvor jeg først
> blandede mig i 'grupperne...

Hvilket viser at der er al mulig grund til at gøre "Kandu'erne" opmærksom på
at komme videre i teksten!

--
Armand



Hans Paulin (10-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-11-03 10:23

Armand wrote:
> Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> news:bolmqc$11vf$2@news.cybercity.dk...
>> Armand wrote:
>>
>>> Kandu sucks! :-|
>>
>> ...men kan dog gi blod på tanden - Kandu var stedet, hvor jeg først
>> blandede mig i 'grupperne...
>
> Hvilket viser at der er al mulig grund til at gøre "Kandu'erne"
> opmærksom på at komme videre i teksten!

....tjow...

....i mit tilfælde skulle jeg først "opdage" usenettet - for ikke at
snakke om at sætte pcen op, hvilket for en newbee ikke var helt
ligetil - derfor var Kandu fin for mig, da jeg kunne læse med i
grupperne og få lyst til at tage springet...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Jacob Bunk Nielsen (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 09-11-03 16:38

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> writes:

> [ ... ] Kandu var stedet, hvor jeg først blandede mig i
> 'grupperne...

Jeg har medlidenhed med dig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Hans Paulin (09-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 09-11-03 17:38

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> writes:
>
>> [ ... ] Kandu var stedet, hvor jeg først blandede mig i
>> 'grupperne...
>
> Jeg har medlidenhed med dig.

Hvorfor dét?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 11:35

Hej.

Lige en test , da jeg har bevær med at svare på indlæg i øjeblikket.

Ser lige om dette virker !!!

m.v.h.
hms
http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Hans Paulin (08-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 08-11-03 13:00

hms wrote:

> Ser lige om dette virker !!!

....osse i dén grad!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286




hms (08-11-2003)
Kommentar
Fra : hms


Dato : 08-11-03 14:50

Hej.

Har også haft lidt problemer med at overbevise både synshal og en enkelt
betjent på landevejen om at min MC var "født" som den er, og der ikke
var mere bagskærm end det der sad på den originalt.(se billede)

http://home19.inet.tele.dk/kawasaki-zl/

m.v.h.
hms

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste