Fugle rammer vinduer
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-11-03 20:48

De små fugle hamrer lidt for tit ind i vinduerne på vores terrasse/udestue.
Og det er jo synd for de små stakler.

De dersens sorte klistermærker der forestiller en rovfulg: hvor finder jeg
dem??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 06-11-03 21:12

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og det er jo synd for de små stakler.
>
> De dersens sorte klistermærker der forestiller en rovfulg: hvor finder jeg

http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_id=545

mvh
Finn, Roskilde

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-11-03 21:33

nilfri (4000) skrev:

> "Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:szxqb.5436$d51.5236@news.get2net.dk...

> http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_id=545

Tusind tak

Fra : Madsen

Dato : 07-11-03 17:03

On Thu, 6 Nov 2003 20:47:36 +0100, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

> [...]
>Og det er jo synd for de små stakler.
>
>De dersens sorte klistermærker der forestiller en rovfulg: hvor finder jeg

Lav dem selv. Det er gratis og tager kun
2 minutter.

Find en mørk plastikpose og klip nogen
siluetter ud. Et par dråber vand på
plastiken og op på ruden med den,
så er den klaret.

mvh Madsen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-11-03 17:35

Madsen skrev:

> Lav dem selv. Det er gratis og tager kun
> [...]

Og hvor tit skal jeg så rende og sætte dem op igen?
Solen står ind på ruderne...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-03 19:03

> Og hvor tit skal jeg så rende og sætte dem op igen?
> Solen står ind på ruderne...

De bliver hængende - næ, problemet er "klip nogen siluetter ud". Vi er et
par stykker, der er fuldstændig handlingslammede ved sådan en sætning.

Mvh Maria

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 07-11-03 19:47

On Fri, 7 Nov 2003 19:03:01 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> "klip nogen siluetter ud". Vi er et
>par stykker, der er fuldstændig handlingslammede ved sådan en sætning.
Der blev tidligere i tråden henvist til et sted man kan købe dem. Her
kan man se dem i naturlig størrelse.
http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_id=545
Print dem, og brug dem som skabeloner.
Hvis du skal have instruktion i at bruge en saks, skal du bare si´ge
til.

mvh kmo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-11-03 19:27

> [...]
> Print dem, og brug dem som skabeloner.
> Hvis du skal have instruktion i at bruge en saks, skal du bare si´ge

Næ det med saksen tror jeg godt, jeg kan klare - og tak for hjælpen med
resten

Mvh Maria

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-03 23:51

> Og hvor tit skal jeg så rende og sætte dem op igen?

Du kan bruge noget selvklæbende folie - det kan fås i
alle farver - eller du kan bruge noget karton og hænge
dem op i vinduet i et stykke tråd med en tegnestift, så er
de også til at pille ned igen til forårsrengøringen

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-11-03 09:01

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Søren C. Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev:
<snip>
> [...]
> dem op i vinduet i et stykke tråd med en tegnestift, så er
> de også til at pille ned igen til forårsrengøringen

Problemet vd den løsning er bare at den ikke virker hvis solen står lige på
ruden. For da vil fuglene ikke kunne se igennem ruden. Den vil istedet virke
som et spejl.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-11-03 13:31

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev:

> Problemet vd den løsning er bare at den ikke virker
> hvis solen står lige på ruden.

Det har fungeret fint for mig. Før i tiden var det i gennemsnit
en gang om ugen hvor en fugl begik selvmord - der har ikke
været nogen siden.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 08-11-03 15:00

Allan Vebel wrote:

> Det har fungeret fint for mig. Før i tiden var det i gennemsnit
> en gang om ugen hvor en fugl begik selvmord - der har ikke
> været nogen siden.

Jeg tror at det afhænger lidt af situationen.
Hvis problemet er at fuglene kan 'se igennem' rummet fordi der er
vinduer på modsatte side, vil det sikker hjælpe at montere dem
indvendigt.

Hvis problemet er spejleffekten, som er særlig udtalt ved energiruder,
tror jeg at de skal monteres udvendigt for at virke. Er de monteret
indvendigt, tror jeg at de vil blive skjult af spejlingen. Det er
ihvertfald tilfældet hos mig.

Jeg tror også at de kan monteres med sæbevand. Jeg har aldrig prøvet det
udvendigt, men benytter metoden hvert år til jul indvendigt.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : THS NIEL

Dato : 08-11-03 15:28

> De små fugle hamrer lidt for tit ind i vinduerne på vores
terrasse/udestue.
> Og det er jo synd for de små stakler.

Så længe de er så små, at de ikke baldrer ruden, så ville jeg lade dem
flyve. Evolutionen vil lære dem at passe på.

/Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-11-03 17:05

Hej

THS NIEL wrote:
> Så længe de er så små, at de ikke baldrer ruden, så ville jeg lade dem
> flyve. Evolutionen vil lære dem at passe på.

Ja tak. Godt nok overlevede både rude og fugl, men hold da helt op et
chok jeg fik da en råge havde besluttet sig for at sætte sit aftryk på
glasset for et par uger siden.

Det gav et ganske fint aftryk på ruden, så den skal i hvert fald ikke
vaskes foreløbelig. I kontaktøjeblikket var dens vingefang ca 40cm

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk