Kun stemmeret hvis boende i sognet?
Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-03 18:30

Kun stemmeret hvis boende i sognet?

Menighedsråds-valg er ofte fredsvalg, hvilket roses som tegn på enighed og
samdrægtighed, men nok snarere er udtryk for ligegyldighed eller et
magtfuldt establishment som alle indser ikke kan væltes

For at opnå bedre lokaldemokrati, var det rimeligt at man hverken er valgbar
til eller har stemmeret til menighedsråd, hvis man ikke bor i sognet.

Det er jo mange penge og mange dyre ansættelser som menighedsrådet beslutter
direkte og indirekte, så det bør gøres så demokratisk som muligt og så svært
som muligt for en "loge" at erobre magten og beholde den selvsupplerende til
evig tid.

Min ide om at man skal kunne vælge sognebåndsløsning til enhver præst, er
næppe realistisk idag, fordi det inviterer til at kuppe menighedsråd, og det
vil mange frygte.

Men hvis de der vælger en præst af sympati og teologifællesskab ikke får
politisk magt ved at skifte sogn, så vil det kunne gøres.

Der vil være et godt signal i at man ved man kan vælge enhver præst, man
fatter sympati for.
Ligesom det vil være et tiltrængt signal, hvis man indførte at ingen kan
smides ud af folkekirken.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001
http://www.glistrup.com

Fra : Vidal

Dato : 07-11-03 00:43

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom det vil være et tiltrængt signal, hvis man indførte at ingen kan
> smides ud af folkekirken.

Du forlanger, at katolikker skal have samme status
i folkekirken, som katolikker. Du kører frem med det
i indlæg efter indlæg. Hvorfor vil du som katolik trænge
dig ind, hvor du ikke hører hjemme?

Slip dog den snak.

Eller meld dig ind igen og betal kirkeskat, så har du ret
til at plage kirken og dens præster alt, hvad du vil. Men
indtil da, så spar os for dit sludder.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 07-11-03 13:55

"Vidal @webspeed.dk>" <<vidal> skrev i en meddelelse news:3fab942e$0$69911$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev

> Du forlanger, at katolikker skal have samme status
> i folkekirken, som katolikker
^^^^^^^^
Øhm, altså ikke katolikker, men folkekirkemedlemmer...

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-03 18:54

"Vidal @webspeed.dk>" <<vidal> wrote in message
> "Vidal @webspeed.dk>" <<vidal> skrev i en meddelelse

> ^^^^^^^^
> Øhm, altså ikke katolikker, men folkekirkemedlemmer...

Ministeriet har for at afvise en klage meddelt mig at jeg ikke er
folkekirkemedlem

Men jeg har skiftet sognebånd og betaler kirkeskat - højre hånd ved ikke
hvad venstre gør.

Står ministeriet over den lokale kirke? Ifølge hvilken lov.

Jeg ser det som at jeg er medlem af begge kirker, og hvad er der kritisabelt
ved det?

Den katolske kirke er ligeglad med om man også har andre medlemskaber

De fleste kristne japanere er også medlem af både
Shinto-tempelorganisationen og Buddhist-tempel-organisationen.

Kun partier er så tossede og krigs-agtige at de forlanger man vælger det ene
parti og ikke gavner nationen ved aktivitet i to.

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-11-03 19:03

I news:oXQqb.26430$216.5034@fe08.atl2.webusenet.com skrev
Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com følgende:

[ ... ]
> Ministeriet har for at afvise en klage meddelt mig at jeg ikke er
> folkekirkemedlem

Er du da det?

> Men jeg har skiftet sognebånd og betaler kirkeskat - højre hånd ved
> ikke hvad venstre gør.

At du betaler kirkeskat er ikke det samme som at du er medlem af
Folkekirken!

[ ... ]
> Jeg ser det som at jeg er medlem af begge kirker, og hvad er der
> kritisabelt ved det?

Hvordan kan man være medlem af to meget forskellige trosretninger,
hvis teologi ikke kan forenes, og hvis lære er i modstrid med
hinanden? - Er du skizofren?

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-03 21:49

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> I news:oXQqb.26430$216.5034@fe08.atl2.webusenet.com skrev
> Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com følgende:
>
> [ ... ]
>
> Er du da det?

Alle FK-præster jeg har haft sognebåndsløsning til er enige om at jeg er
folkekirkemedlem indtil det modsatte er påpeget på entydig vis.
Og det er ikke sket.

> At du betaler kirkeskat er ikke det samme som at du er medlem af
> Folkekirken!

Forklar hvorfor jeg skulle være udmeldt af folkekirken, når intet skriftligt
er udstedt i den anledning.

> Hvordan kan man være medlem af to meget forskellige trosretninger,
> hvis teologi ikke kan forenes, og hvis lære er i modstrid med
> hinanden? - Er du skizofren?

Katolikkerne er mindre gerningsretfærdige end FK
Er du skitzofren hvis du køber både i Fakta og Netto?

Al kristendom kan forenes. Kun folk der sætter strid højere end kærlighed,
opdigter skyttegrave.

Andreas Falck har igen og igen lovet at bryde med kristendommens
kærlighedsbud og afvise og modarbejde dialog med mig. Velkommen tilbage i
blandt kristne og kærlige danskere.

Jeg besvarer gerne psykiatri-diagnose spørgsmålet hvis du definerer
"skitzofren".. Hvilket skriftsted i biblen retfærdiggør dit forsøg på
amatørdiagnosticering.

Anders Peter Johnsen ved noget om pilleuddeler-psykiatrien , og efter han
slap ud af dens klør pådutter han alle tilfældige diagnoser.

Du skulle hellere nærlæse biblens mange tolerante skriverier om afvigere fx

"Dog se, det fandt jeg, at Gud har skabt menneskene, som de bør være; men de
har så mange sære ting for. Prædikerens Bog