Problemer med Saphire 9600 pro
Fra : Michael Hansson

Dato : 06-11-03 18:21

Hej..

Jeg har lige købt et nyt grafikkort, saphire 9600 pro.

Jeg har det her problem, at den stopper-op/fryser en gang imellem, imens jeg
f.eks. kører 3dmark 2001se. Windows skriver at der kan være noget galt med
driveren, så den gør windows ustabilt. Jeg har prøvet at installere catalyst
3.7 og bagefter 3.9. Ingen af dem virkede. Har også prøvet at ændre nogle
indstillinger, men uden held.
har ik overclocket det...

Kan det være at den bliver for varmt? eller er det bare driveren der skal
indstilles eller (?)

Har et Soltek kt400a-c mb (har agp 8x) og windows XP installeret.

vh michael..

Fra : Claus Hansen

Dato : 06-11-03 18:49

Jeg har haft samme problem med mit gexcube 9600pro kort og det var et rent
varmeproblem. Blæseren er generelt underdimensioneret i forhold til den
varme kortet udvikler. Jeg er nødt til at have mit kabinet åbent eller
montere flere blæsere for at det ikke fryser. Lidt skod at det ikke bare
virker.

/Claus

Fra : Michael Hansson

Dato : 06-11-03 19:01

hmm, har bare hørt at 9600 pro modellen ikke skulle producer ret meget
varme. pga. dens chip kun er (0.13) ved ikke lige hvad det hedder. Og jeg
har hørt at saphire kortet kan overclockes fra 400 til 500 mhz i coren og
ram fra 300 til 330 (altså 660mhz), stabilt. Jeg ved ikke lige hvad
tilfællet er med de andre kort. Håber nogen har effaring med dette problem.

vh. michael

"Claus Hansen" <claushansendkSLETMIG@SLETMIGhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3faa898e$0$45358$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-11-03 22:50

"Michael Hansson" <gytgytgytgyt@hotmail.com> skrev

> [...]
> ram fra 300 til 330 (altså 660mhz), stabilt. Jeg ved ikke lige hvad
> tilfællet er med de andre kort. Håber nogen har effaring med dette

Med bare nogenlunde airflow i kabinettet kan Sapphire 9600 Pro klare sig med
en passiv heatpipe-løsning fra Zalman. Så med mindre dit kabinet er en
sauna, er det næppe et varmeproblem.

Sørg for at have de nyeste chipset- og AGP drivere til dit bundkort.

mvh
Peter

Fra : Michael Hansson

Dato : 07-11-03 16:24

hehe.. har faktisk min computer stående helt op til åben vindue, kabinettet
er fuldt åben. Så jeg tror der er nok airflow.
Og jeg har fundet ud af problemet, man skal bare tage 4x agp "on", den er
meget ustablit på 8x.
Ved ikke hvordan det påvirker ydelsen, men jeg har hørt at det kun er ved de
højere opløsninger.

Håber det her hjælper andre på vej med det samme problem..

Jeg fik ca. 12000 ved mark3d2001se, så jeg er tilfreds nok med saphire

vh. michael.

Fra : Ejvind Nissen

Dato : 13-11-03 23:01

> [...]
>saphire 9600 pro.
>

>Jeg har det her problem, at den
>stopper-op/fryser en gang imellem, imens jeg

kig på www.omegacorner.com .Den driver hjalp mig med de samme
problemer som dig