|
| Campingvogn med toilet til ny Fiat Punto 1~ Fra : BHR |
Dato : 06-11-03 15:25 |
|
Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
| |
Bent Skovhøj Olsen (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Bent Skovhøj Olsen |
Dato : 06-11-03 16:31 |
|
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:bodlj1$2qpb$1@news.cybercity.dk...
> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
>
>
Jeg ved ikke hvad en Punto må køre med,
Men jeg har en 89 model TEC Weltbumler 360 til salg. Den har toilet og har
en egenvægt på 600 kg og en totalvægt på 850 kg.
Hilsen Bent.
| |
Jan Bøgh (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 06-11-03 18:43 |
|
"Bent Skovhøj Olsen" <gunnabent@hotmail.com> wrote in message
news:3faa69a4$0$29358$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> Jeg ved ikke hvad en Punto må køre med,
> Men jeg har en 89 model TEC Weltbumler 360 til salg. Den har toilet
> og har en egenvægt på 600 kg og en totalvægt på 850 kg.
Og skulle totalvægten være for høj, kan den uden videre vederværdighed vejes
ned til et lavere tal.
Jeg var nødt til at få en LMC Siesta 360 vejet ned til 750 Kg. totalvægt og
den havde endda en egenvægt på 675 Kg. Biltilsynet ville godt acceptere at
den blot havde en lastemulighed på 75 Kg.
Årsagen til nedvejningen var, at jeg har en 10 pers. minibus og på det
tidspunkt intet D/E-kørekort - hvilket jeg heldigvis har i dag, så den
'bette' blev udskiftet med en stuur Detleff med dobbeltseng, endekøkken og
alskens luksus for 2 personer.
vh
Jan
| |
BHR (06-11-2003)
| Kommentar Fra : BHR |
Dato : 06-11-03 18:45 |
|
Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget. Spørgsmålet er om
man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en hævetagsvogn være
velegnet, men Hymer Futura 480Z er f. eks. meget tung. Er der nogen der har
nogle erfaringer med Fiat Punto 60Hk?
"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev i en meddelelse
news:3faa8844$0$9800$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Bent Skovhøj Olsen" <gunnabent@hotmail.com> wrote in message
> news:3faa69a4$0$29358$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
> > Jeg ved ikke hvad en Punto må køre med,
> > Men jeg har en 89 model TEC Weltbumler 360 til salg. Den har toilet
> > og har en egenvægt på 600 kg og en totalvægt på 850 kg.
>
> Og skulle totalvægten være for høj, kan den uden videre vederværdighed
vejes
> ned til et lavere tal.
> Jeg var nødt til at få en LMC Siesta 360 vejet ned til 750 Kg. totalvægt
og
> den havde endda en egenvægt på 675 Kg. Biltilsynet ville godt acceptere at
> den blot havde en lastemulighed på 75 Kg.
> Årsagen til nedvejningen var, at jeg har en 10 pers. minibus og på det
> tidspunkt intet D/E-kørekort - hvilket jeg heldigvis har i dag, så den
> 'bette' blev udskiftet med en stuur Detleff med dobbeltseng, endekøkken og
> alskens luksus for 2 personer.
>
> vh
> Jan
>
>
| |
Henning Mikkelsen (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Henning Mikkelsen |
Dato : 06-11-03 19:48 |
|
Det kan da snildt lade sig gøre at få en vogn på 1000kg se her
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=1
04690&siteGuid=342 Adria har flere vogne der kan klare at holde sig under
1000 kg.
Men om Puntoen kan trække så meget det ved jeg ikke?
MVH
Henning Mikkelsen
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk...
> Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget. Spørgsmålet er om
> man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en hævetagsvogn være
> velegnet, men Hymer Futura 480Z er f. eks. meget tung. Er der nogen der
har
> nogle erfaringer med Fiat Punto 60Hk?
| |
BHR (06-11-2003)
| Kommentar Fra : BHR |
Dato : 06-11-03 21:57 |
|
Jamen CV'en må kun veje ganske lidt - måske 4-500 kg, og måske 6-700 kg. i
totalvægt.
Det jeg spørger om er: Findes der nogen der kan anbefale en lille vogn med
toilet??
"Henning Mikkelsen" <henningmikkelsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:0Iwqb.5368$67.4229@news.get2net.dk...
> Det kan da snildt lade sig gøre at få en vogn på 1000kg se her
>
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/presentation.asp?entityGuid=1
> 04690&siteGuid=342 Adria har flere vogne der kan klare at holde sig under
> 1000 kg.
> Men om Puntoen kan trække så meget det ved jeg ikke?
>
> MVH
> Henning Mikkelsen
> "BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk...
> > Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget. Spørgsmålet er
om
> > man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en hævetagsvogn være
> > velegnet, men Hymer Futura 480Z er f. eks. meget tung. Er der nogen der
> har
> > nogle erfaringer med Fiat Punto 60Hk?
>
>
| |
Gismo (06-11-2003)
| Kommentar Fra : Gismo |
Dato : 06-11-03 22:17 |
|
BHR wrote:
> Jamen CV'en må kun veje ganske lidt - måske 4-500 kg, og måske 6-700
> kg. i totalvægt.
> Det jeg spørger om er: Findes der nogen der kan anbefale en lille
> vogn med toilet??
>
>
>
hvad med at sætte hjul på et toilettet
'
Gismo.
| |
Jesper Hedegaard (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 07-11-03 00:09 |
|
"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3faaba4c$0$4342$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> BHR wrote:
> > Jamen CV'en må kun veje ganske lidt - måske 4-500 kg, og måske 6-700
> > kg. i totalvægt.
> > Det jeg spørger om er: Findes der nogen der kan anbefale en lille
> > vogn med toilet??
> >
> >
> >
> hvad med at sætte hjul på et toilettet
> '
> Gismo.
>
>
Det er faktisk allerede gjort - se her:
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=86607&siteGuid=345
Jeg vil dog ikke helt love at der er mere end et toilet-rum i vognen til den
pris
Har set den i Bella men kan faktisk kun rigtigt huske at den var 1 soveplads
for lille til os, når der er toilet(rum) i den. Og uden toilet gider jeg
altså ikke være med - jeg kan bedst se mig selv trave afsted gennem regn +
mørke iført underbukser, gummistøvler og regnfrakke.......
Ellers se deres model 315:
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=82258&siteGuid=345
Der må du dog finde dig i at undvære klap-taget - det må altså betyde en hel
del for vindmodstanden. Og jeg husker tydeligt vores sommer-togt rundt i
jylland med en 4-meter vogn af almindelig højde: aldrig har jeg oplevet så
meget modvind !
Ellers tror jeg du skal over i en noget ældre vogn, for at komme så langt
ned i vægt - der får du så til gengæld ikke mere end et toilet-rum.
Og det er endda i bedste fald, da de ældre, små og lette vogne oftest helt
mangler et toilet-rum.....
Det er altså ikke en helt let opgave, du der har sat dig for !
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
sten bo (07-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 07-11-03 12:38 |
|
Jesper Hedegaard wrote:
> "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3faaba4c$0$4342$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> BHR wrote:
>>> Jamen CV'en må kun veje ganske lidt - måske 4-500 kg, og måske
6-700
>>> kg. i totalvægt.
>>> Det jeg spørger om er: Findes der nogen der kan anbefale en lille
>>> vogn med toilet??
>>>
>>>
>>>
>> hvad med at sætte hjul på et toilettet
>> '
>> Gismo.
>>
>>
> Det er faktisk allerede gjort - se her:
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=86607&siteGuid=345
> Ellers se deres model 315:
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=82258&siteGuid=345
> Ellers tror jeg du skal over i en noget ældre vogn, for at komme så
> langt ned i vægt - der får du så til gengæld ikke mere end et
> toilet-rum.
> Og det er endda i bedste fald, da de ældre, små og lette vogne
oftest
> helt mangler et toilet-rum.....
> Det er altså ikke en helt let opgave, du der har sat dig for !
Tændt af det med vægt og størrelse
Mens man bryder hovedet, kom jeg i tanke om et tidligere indlæg fra
et medlem i http://www.veterancamping.dk/
- Mangler der noget ? klubben kender måske løsningen.
I grunden var de vel ikke billige den gang - men læg mærke til f.eks
vægten ?
på den model der er puslet med og beskrevet på
http://home13.inet.tele.dk/HEK/graziella.html
(bl.a) FDM prøvekører Graziella'en i MOTOR nr 12 1966.
Tekniske data
Karosseriet er opbygget som en selvbærende dobbeltskal af
glasfiberarineret polyester, isoleret med polyurethan. Taget, til at
hæve, er hængslet i bagenden. Chassiset er et firkantet centralrør med
vanger af presset stålplade. Støtteben i bagenden samt
teleskopnæsehjul. Hjulene er ophængt i en gummifjederaksel, fabrikat
Neidhardt, og forsynet med støddæmpere. De mekaniske påløbsbremser er
forsynet med støddæmper i koblingen. Der er monteret 3 lamper for
batteridrift.
Karrosserimål, udvendig totallængde 378 cm, karrosserilængde 298
cm, -bredde 176 cm, -højde 190 cm, Egenvægt 280 kg. Totalvægt 400 kg.
Pris, incl. OMS exel. lev., kr. 8500,-. Importør: A/S Autro, Odense.
Hjerte - hvad vil du mere ?
--
mvh sten bo
| |
Jesper Hedegaard (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 07-11-03 14:19 |
|
"sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fab8456$0$3732$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jesper Hedegaard wrote:
> > "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3faaba4c$0$4342$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >> BHR wrote:
> >>> Jamen CV'en må kun veje ganske lidt - måske 4-500 kg, og måske
> 6-700
> >>> kg. i totalvægt.
> >>> Det jeg spørger om er: Findes der nogen der kan anbefale en lille
> >>> vogn med toilet??
> >>>
> >>>
> >>>
> >> hvad med at sætte hjul på et toilettet
> >> '
> >> Gismo.
> >>
> >>
> > Det er faktisk allerede gjort - se her:
> >
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=86607&siteGuid=345
>
> > Ellers se deres model 315:
> >
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=82258&siteGuid=345
>
> > Ellers tror jeg du skal over i en noget ældre vogn, for at komme så
> > langt ned i vægt - der får du så til gengæld ikke mere end et
> > toilet-rum.
> > Og det er endda i bedste fald, da de ældre, små og lette vogne
> oftest
> > helt mangler et toilet-rum.....
> > Det er altså ikke en helt let opgave, du der har sat dig for !
>
> Tændt af det med vægt og størrelse
> Mens man bryder hovedet, kom jeg i tanke om et tidligere indlæg fra
> et medlem i http://www.veterancamping.dk/
> - Mangler der noget ? klubben kender måske løsningen.
>
> I grunden var de vel ikke billige den gang - men læg mærke til f.eks
> vægten ?
> på den model der er puslet med og beskrevet på
>
> http://home13.inet.tele.dk/HEK/graziella.html
>
> (bl.a) FDM prøvekører Graziella'en i MOTOR nr 12 1966.
> Tekniske data
> Karosseriet er opbygget som en selvbærende dobbeltskal af
> glasfiberarineret polyester, isoleret med polyurethan. Taget, til at
> hæve, er hængslet i bagenden. Chassiset er et firkantet centralrør med
> vanger af presset stålplade. Støtteben i bagenden samt
> teleskopnæsehjul. Hjulene er ophængt i en gummifjederaksel, fabrikat
> Neidhardt, og forsynet med støddæmpere. De mekaniske påløbsbremser er
> forsynet med støddæmper i koblingen. Der er monteret 3 lamper for
> batteridrift.
> Karrosserimål, udvendig totallængde 378 cm, karrosserilængde 298
> cm, -bredde 176 cm, -højde 190 cm, Egenvægt 280 kg. Totalvægt 400 kg.
> Pris, incl. OMS exel. lev., kr. 8500,-. Importør: A/S Autro, Odense.
>
> Hjerte - hvad vil du mere ?
>
> --
> mvh sten bo
>
>
>
>
Se f.eks. www.campingferie.dk og gå ind under "Vogne til salg". Gode
muligheder er M.K.P. (ingen til salg PT) og RC Caravan.
Af RC Caravan kan jeg lige i farten se en Holicamp 350T, som måske
tilgodeser de fleste af dine ønsker - men indrettet som egoistvogn.
Selvom dette måske ikke lige er ønsket så har den faktisk indbygget toilet
som et plaster på såret. Vægten er måske lidt over fjervægt, men som sagt:
jeg er bange for at langt de fleste ultra-lette vogne mangler toilettet - og
som regel også toilet-rummet.
Ellers ser det ud til at selv ældre M.K.P.-vogne stadig handles til ganske
gode priser; der er jo også tale om en vogn med glasfiber-skal.
Mange ser også ud til at gøre meget ud af at renovere disse vogne - måske en
mulighed for selv at bestemme indholdet ?
Hymer har en af deres smalle køre-modeller med klaptag, som har et
alternativt toilet-rum: toilet + vask er i et skab, hvis låger kan "slås ud"
til at danne et rum på tværs af vognen. En rimelig fiks løsning, hvis man
vil/kan leve med det. Men svjh er vægten ikke imponerende lav....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
>
| |
Tommy Hansen (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Hansen |
Dato : 07-11-03 14:27 |
|
"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse
news:wkKqb.25597$jf4.1429640@news000.worldonline.dk...
> Det er faktisk allerede gjort - se her:
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=86607&siteGuid=345
> Jeg vil dog ikke helt love at der er mere end et toilet-rum i vognen til
den
> pris
> Har set den i Bella men kan faktisk kun rigtigt huske at den var 1
soveplads
> for lille til os, når der er toilet(rum) i den. Og uden toilet gider jeg
> altså ikke være med - jeg kan bedst se mig selv trave afsted gennem regn +
> mørke iført underbukser, gummistøvler og regnfrakke.......
> Ellers se deres model 315:
>
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=82258&siteGuid=345
> Der må du dog finde dig i at undvære klap-taget - det må altså betyde en
hel
> del for vindmodstanden. Og jeg husker tydeligt vores sommer-togt rundt i
> jylland med en 4-meter vogn af almindelig højde: aldrig har jeg oplevet så
> meget modvind !
> Ellers tror jeg du skal over i en noget ældre vogn, for at komme så langt
> ned i vægt - der får du så til gengæld ikke mere end et toilet-rum.
> Og det er endda i bedste fald, da de ældre, små og lette vogne oftest helt
> mangler et toilet-rum.....
> Det er altså ikke en helt let opgave, du der har sat dig for !
> --
Hvis du bor på Sjælland forhandles Safarivognene hos www.vs-camping.dk
Mvh Tommy
| |
Jan Bøgh (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 07-11-03 18:16 |
|
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message
news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk
> Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget. Spørgsmålet
???
> er om man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en hævetagsvogn
Du mener at en 360 med lokum er for stor?
Ja, så er der nok kun en mulighed: En teltvogn med en Porta-Potti
vh
Jan
| |
sten bo (08-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 08-11-03 01:15 |
|
Jan Bøgh wrote:
> "BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message
> news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk
>> Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget.
>>Spørgsmålet er om man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en
>>hævetagsvogn
>
> Du mener at en 360 med lokum er for stor?
> Ja, så er der nok kun en mulighed: En teltvogn med en Porta-Potti
Jo-da. Og så er det med luftmodstanden løst.
Der er formentlig ikke for meget bagageplads i bilen, men der kan
faktisk være et adskilt lille portal-potte i magasinet på en
Combi-Camp- Potten er tæt, selv om den er adskilt.
(siges der), jeg ville tømme før bjergkørsel
og der fås en passende kabine til sættening inde ved
siden af sovekabinerne.
Hvis man er bange for at fryse om natten er el-varmetæpper måske en
løsning. De nye typer kan vaskes, og må så formodes rimeligt sikre.
- forbrug som en el-pære ca. 50 W/t.
CC fås med el-modul - sikringer og Hf-I relæ så man ikke blir ristet
ved
et uheld.-
Jeg er ikke stiv i hævetagsvogne men fandt et godt link hvis man vil
lidt rundt i verden Prøv på http://www.home.no/camping/produsent.html
Men så er der lige det med typegodkendelsen - må f.eks en Engelsk
godkendt vogn køre i DK hvis lys gas osv. bringes i orden - ( wc
papir.
m gal side udad og skruer m engelsk omkreds ?
Og det vil måske også være lidt tricky med en vogn uden forhandler her
i landet - talte med nogen der har en Jamet og de skulle til Holland/
for at få nogle u-undværlige dimser til gardinerne. Ikke at det ikke
kan klares, men har man ikke varenummeret i hånden kan det være sejt
at
ordne før man kommer på de kanter igen.
--
Glædelig Jul på
Sibirisk, Yupik:
Quyanalghii Kuusma & Quyangalleq Nutaghamun Aymiqulleq
sten bo
| |
Karl-Heinz Hansen (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Karl-Heinz Hansen |
Dato : 07-11-03 03:01 |
|
Forstår ikke rigtig jeres toiletproblem, vi har nu kørt i en del år, med et
toilet der aldrig er blevet brugt.
For mig, at se, er toilet lige så pladskrævende som et badeværelse.
"sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fac358f$0$7154$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Jan Bøgh wrote:
> > "BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message
> > news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk
> >> Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget.
> >>Spørgsmålet er om man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en
> >>hævetagsvogn
> >
> > Du mener at en 360 med lokum er for stor?
> > Ja, så er der nok kun en mulighed: En teltvogn med en Porta-Potti
>
>
>
>
> Jo-da. Og så er det med luftmodstanden løst.
>
> Der er formentlig ikke for meget bagageplads i bilen, men der kan
> faktisk være et adskilt lille portal-potte i magasinet på en
> Combi-Camp- Potten er tæt, selv om den er adskilt.
> (siges der), jeg ville tømme før bjergkørsel
> og der fås en passende kabine til sættening inde ved
> siden af sovekabinerne.
>
> Hvis man er bange for at fryse om natten er el-varmetæpper måske en
> løsning. De nye typer kan vaskes, og må så formodes rimeligt sikre.
> - forbrug som en el-pære ca. 50 W/t.
> CC fås med el-modul - sikringer og Hf-I relæ så man ikke blir ristet
> ved
> et uheld.-
>
> Jeg er ikke stiv i hævetagsvogne men fandt et godt link hvis man vil
> lidt rundt i verden Prøv på http://www.home.no/camping/produsent.html
>
> Men så er der lige det med typegodkendelsen - må f.eks en Engelsk
> godkendt vogn køre i DK hvis lys gas osv. bringes i orden - ( wc
> papir.
> m gal side udad og skruer m engelsk omkreds ?
>
> Og det vil måske også være lidt tricky med en vogn uden forhandler her
> i landet - talte med nogen der har en Jamet og de skulle til Holland/
> for at få nogle u-undværlige dimser til gardinerne. Ikke at det ikke
> kan klares, men har man ikke varenummeret i hånden kan det være sejt
> at
> ordne før man kommer på de kanter igen.
> --
> Glædelig Jul på
> Sibirisk, Yupik:
> Quyanalghii Kuusma & Quyangalleq Nutaghamun Aymiqulleq
> sten bo
>
>
>
| |
sten bo (08-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 08-11-03 09:06 |
|
> "sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Karl-Heinz Hansen wrote:
> Forstår ikke rigtig jeres toiletproblem, vi har nu kørt i en del år,
> med et toilet der aldrig er blevet brugt.
>
> For mig, at se, er toilet lige så pladskrævende som et badeværelse.
Helt enig. Men det kan være det, der overbeviser dele af familen om
campinglivets kvaliteter. Pottyen en også et must for nogle hvis man
en gang i mellem ønsker at overnatte lidt uden for alfarvej.
Oplevelser i regn, brændenæller, eller med mystiske lyde i mørket kan
gi lidt snak og det undgås hvis udstyret findes. Behøver måske ikke
rigges til - men trygheden ved at ha det, gir ro i familien.
Kender også mennesker der absolut ikke vil eller kan benytte de fælles
faciliteter, sådan at bare en week-end kan blive meget lang. Andre
står op midt om natten hvor der er minimal chance for at møde andre i
samme ærinde. De bryder sig simpelt hen ikke om tanken med at skulle
udføre visse biologiske funktioner synkront,
og glædes derfor af musakken, underlægningsmusikken nogle pladser
brager ud i PA anlæget i bygningernes fødeafdelinger.
Kulturbetingede hensyn, og vi studsede f.eks over døre, men også
skillevæggenes minimale dækning da vi var i USA Man er absolut ikke
i tvivl om der er optaget på tønden. Dørens og vægges ½ meter
frihøjde over gulvet, og 20-30 cm. ud til karmene overlader ikke noget
til fantasien. "Er du dårlig" ? - et overflødigt spørgsmål når man
overværer et hjertetilfælde.
Hos os er der altid snak om hvor langt der er til bygningerne, og jeg
har som jer endnu endnu undgået at rigge privatheden til - men den er
der.
Når nu du spør
Jeg har vrøvl med uret i pcén, i aftes var det pludselig 1980 og
severen afviste et indlæg som for gammelt -og det er sket flere gange
at bundkortet booter op i sikker mode - næsten halv hastighed, hvor
jeg så må ind i biosen og rette op på tilstandene - Ramclok og stille
uret igen - Men det er lidt træls - beklager hvis der er lidt
mærkelige kl på nogel af indlæggene. Skal nok ha et nyt batteri i
pacemakeren. Hvis det kan betale sig - ven har lige købt komplet
integreret bundkort m
2.1 Ghz cpu m blæser integreret skærmkort m 64 ram, lan lyd osv for
715 kr
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=169
kører fremragende- skulle bare flytte ram og hd. Hurtigste
installation af sindows nogenside, og så på med skiven der kom med
kortet. 0 problemer overhovedet.
beklager forklarende ot.
--
mvh sten bo
| |
Jens-Peder Rasmussen (10-11-2003)
| Kommentar Fra : Jens-Peder Rasmussen |
Dato : 10-11-03 01:28 |
|
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:boe1bs$a7g$1@news.cybercity.dk...
> Vognen må køre med 1000kg. men det kan ikke nytte noget. Spørgsmålet er om
> man kan få en lille vogn med toilet. Måske vil en hævetagsvogn være
> velegnet, men Hymer Futura 480Z er f. eks. meget tung. Er der nogen der
har
> nogle erfaringer med Fiat Punto 60Hk?
Selv om Fiatten måske er lidt "tandløs" så går det nok alligevel, selv om
det måske ikke går så stærkt.
Vi havde for mange år siden en Ford Sierra 1,6 m/75 HK og 4. gear og kørte
(lovligt) med en Adria på 1100 kg. Det gik godt op til 70 - 75 kg, med
forventede nedgearinger til 3. gear på Skanderborgegnen og i Sverige. Da
Sierraen blev udskiftet med en Omega (gud hvor jeg savner siddekomforten den
bil), så fik vi selvfølgelig mere trækkraft. Men vindmodstanden var det
samme, selv omm den lettere holdt de 80 km. med samme campingvogn. Husk på,
at når du kommer over 50 - 60 km/t., så er det ikke så meget vægten af
vognen, men luftmodstanden der skal overvindes. Har en kammerat, der msitede
sit 3. gear i sin Skoda 105 LS på vej over Kassel. Resten af turen til
Gardersøen, over Brenner og hjem igen, klarede de med 3 gear, selv om der
selvfølgelig var en del kø bag ham.
Hvor regner I med at campingturene skal gå hen? Og hvornår? En nye Camp-let
eller CombiCamp er måske ikke så tosset en ide.
Ellers er der her nogle bud på nye lette vogne med toilet. Vægtene er
egengvægt og totalvægt. Der er måske også muglhed for nedvejning af dem, men
så længe de er under Puntoens maks., så behøver man det jo ikke. Vognen
bliver ikke lettere at køre med, fordi den er nedvejet. Og den er lettere at
sælge igen, hvis den har den største vægt. Næste køber kan jo bare veje den
ned, hvis hans bil ikke kan magte den.
Adria Altea 430 DD 775/900
Adria Altea 390DS 775/1000
Adria Altea 430 PH 750/1000
Adria Altea 430 DK 775/1000
Bürstner FUN 390 TN 810/1000
Caravelair Antares Luxe 375 660/900
Caravelair Antares Luxe 390 670/900
Caravelair Antares Luxe 400 700/900
Caravelair Antares Luxe 425 700/900
Caravelair Antares Luxe 440 745/1000
Eifelland 350 H 830/1000
Eifelland 350 HK 830/1000
Eifelland 395 HL 875/1000
Eifelland 395 TK 870/1000
Home-Car Racer 35 AD 715/1000
Château Caratt 350 AD sikker samme vægte
Hymer Familia 320 GT 700/900
Hymer Triton 420 GT 785/1000
Safari - 280 T 500/600
Safari - 315 T 600/775
Sterckeman Starlett 370 DD 660/900
Sterckeman Starlett 390 CP 680/900
Sterckeman Starlett 420 CP 700/900
Sterckeman Starlett 430 DD 700/900
Sterckeman Starlett 445 CE 785/1000
Sterckeman Starlett Evolution 390 CP 730/900
Sterckeman Starlett Evolution 420 CP 710/1000
Derudover er der jo stadig hele brugtmarkedet, hvor der er en del brugte
vogne med totalvægt omkring 800 kg. Der er nok bare ikke så nye.
Held og lykke med projektet.
Fortæl os hvad det ender med.
Hilsen
J-P. Rasmussen
----------------
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
| |
BHR (12-11-2003)
| Kommentar Fra : BHR |
Dato : 12-11-03 11:32 |
|
Tak for de mange svar!
Puntoen bliver leveret først i næste uge, men der er problemer med at få
aftagelig træk på med det samme. Det varer nok 3-4 uger, men det er ikke
noget problem.
I mellemtiden studerer vi markedet og er i øjeblikket mest interesseret i en
RC 350 årg. 1991 som vejer 500 kg.
Den indeholder kassettetoilet og integreret gaskasse og er indrettet som
egoistvogn. Pris 26800 kr.
Så vidt vi kan se er det svært at få en ikke alt for gammel hævetagsvogn med
toilet der ikke er for tung? Prisen skal også helst være under 40000 kr.
| |
Spangkuk (07-11-2003)
| Kommentar Fra : Spangkuk |
Dato : 07-11-03 15:28 |
|
"> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
Ehmm...tror nu mere du skal bekymre dig om, om Puntoen kan trække
toilettet alene...
Spang
| |
npw (08-11-2003)
| Kommentar Fra : npw |
Dato : 08-11-03 11:24 |
|
Vi kørte en del år med en Camplet Safir Liftcaravan, i begyndelsen trukket
at en Skoda 120, senere en Skoda Favorit. Safir fremstilles ikke mere, men
der står en brugt til salg hos Neergaard (min). Egenvægt 500 totalvægt
800. Der er plads til f.eks. en PortaPotti (bag forhæng).
Hilsen Niels W. - som idag kører Punto 1,2 (uden krog).
| |
sten bo (09-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 09-11-03 14:34 |
|
BHR wrote:
> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
prøv at se på http://www.isocab.se/ kombivagn
--
mvh sten bo
| |
kdahl (09-11-2003)
| Kommentar Fra : kdahl |
Dato : 09-11-03 21:09 |
|
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message news:<bodlj1$2qpb$1@news.cybercity.dk>...
> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
Jeg har søgt efter noget ligende på nettet og har fundet en Trigano
Rubis 310. Dette er en vogn med hæve tag, toilet og bad. Egenvægt
580kg, total vægt 850kg. Prøv at se på dette link:
http://www.caravan-gandl.de/hubdachwagen_310.htm
| |
sten bo (19-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 19-11-03 12:02 |
|
BHR wrote:
> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
Kan også løses sådan
http://www.bumperdumper.com/
--
Det kendetegnende ved den menneskelige intelligens er ikke evnen til
logisk tænkning, men - evnen til at mene noget om ting man ikke har
tilstrækkeligt med informationer til at mene noget kvalificeret om.
Det gør vi ved hjælp af metaforer, vi forstår det nye og ukendte ved
hjælp af det gamle.
sten
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.542 / Virus Database: 336 - Release Date: 18-11-03
| |
sten bo (19-11-2003)
| Kommentar Fra : sten bo |
Dato : 19-11-03 12:06 |
|
sten bo wrote:
> BHR wrote:
>> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
>> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
>
> Kan også løses sådan
> http://www.bumperdumper.com/
den er go nok kik også på
http://www.bumperdumper.com/bumper2.htm
--
mvh sten bo
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.542 / Virus Database: 336 - Release Date: 18-11-03
| |
Bent Poulsen (20-11-2003)
| Kommentar Fra : Bent Poulsen |
Dato : 20-11-03 17:36 |
|
Du vil kunne køre med f.eks. en KIP Kompakt 37 EK, den har både toilet og
hævetag, totalvægt 850 kg.
Bent.
"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
news:bodlj1$2qpb$1@news.cybercity.dk...
> Findes der en mulighed for en campingvogn med toilet
> der kan slæbes efter en helt ny Fiat Punto 1,2l 60HK (8-ventilet)?
>
>
| |
|
|