Rødkål - holdbarhed?
Fra : Bitten

Dato : 06-11-03 14:02

Hej igen...

Nu er det jo atter tid at lave den hjemmelavede rødkål, og jeg har
indtil nu frosset den ned, men mit spørgsmål går på, hvor længe den
kan holde sig hvis jeg fylder den på glas og opbevarer den på køl?
Dén der købes i spandevis, kan da vist holde sig rigtig længe, men
hvad med den hjemmelavede?

Venlig hilsen
Bitten...

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-11-03 17:11

"Bitten" <bitt1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan holde sig hvis jeg fylder den på glas og opbevarer den på køl?
> Dén der købes i spandevis, kan da vist holde sig rigtig længe, men

Længe hvis den er opbevaret i køleskab. Når jeg sylter kommer jeg produktet
i glas mens det er helt varmt og sætter straks låg på. Med et tætsluttende
låg vil der derefter danne sig vaccum når det køler af. Jeg ved godt at
nogle opskrifter siger at det skal køle af før man sætter låg på men det er
jeg ikke enig i. Hvis du kommer atamon i kan du opbevare det i flere år,
sikkert også uden hvis det er i køleskab, og lavet som jeg har beskrevet.

Hilsen, Steen.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-11-03 17:18

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> i glas mens det er helt varmt og sætter straks låg på. Med et tætsluttende
> låg vil der derefter danne sig vaccum når det køler af.

Sådan ville jeg også gøre det - og desuden varme glassene ved 110 grader i
ovnen og koge lågene.

Hilsen Inger