Gode ideer i denne genre
Fra : Malene Hald

Dato : 06-11-03 12:01

Hejsa

Jeg er løbet tør for gode ideer til CD'er. Prøver at lede efter noget godt
rock, med melodiøse sange (men ikke "klynke-rock"), og gerne lidt kant.
Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Har i nogen gode ideer?

Mange hilsner

Malene

Fra : MP Jakobsen

Dato : 06-11-03 12:16

On Thu, 6 Nov 2003 12:00:40 +0100, Malene Hald wrote:

> [...]
> Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
> Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Kender du Jeff Buckley? Han er godt nok faderen til al Klynke-rock, men han
af en helt anden kvalitet end så mange andre klynkere. :) Hvis det gerne
må være lidt mere poppet, så prøv John Mayer. Hvis der gerne må være lidt
kant på, så prøv noget af Kashmir eller Radioheads (The Bends f.eks.) lidt
ældre musik. Og hvis det gerne må være lidt mere eksperimenterende så prøv
et af mine favorit-albums: Dave Matthewsband - Before these crowded
streets. Det er kræs! :)

Et andet godt tip er at gå ind på www.allmusic.com og finde noget musik du
godt kan lide. Nede i bunden står der som regel noget i stil med: Musik i
samme genre. Desuden kan man på Amazon under hver CD se "Customers who
bought this CD also bought..."

Held og lykke på musik-jagten!

MP

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-03 12:20

MP Jakobsen wrote:

> Kender du Jeff Buckley?

Jeff Buckley er den mest overvurderede person i musikhistorien.

> [...]
> kant på, så prøv noget af Kashmir eller Radioheads (The Bends f.eks.) lidt

De hedder Radiohead. Og ja, prøv dem. Der er fænomenale. The Bends er et
glimrende album, men alle deres albums er gode. Jeg ville nok starte med
"OK Computer". "Kid A" og "Amnesiac" er geniale albums efter min mening,
men de er i en mere "elektronisk" stil. Den nye "Hail To The Thief" er
en blanding af stilarterne på "OK Computer" + "The Bends" og på "Kid A"
+ "Amnesiac". En stor stor plade, IMO.

> ældre musik. Og hvis det gerne må være lidt mere eksperimenterende så prøv
> et af mine favorit-albums: Dave Matthewsband - Before these crowded
> streets. Det er kræs! :)

Det er også godt.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-11-03 13:56

In news:bodaj0$uhi$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Jeff Buckley er den mest overvurderede person i musikhistorien.

> De hedder Radiohead. Og ja, prøv dem. Der er fænomenale.

LOL

Hvis Jeff Buckley er den mest overvurderede person i musikhistorien, så
er Radiohead det mest overvurderede band i musikhistorien.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-03 14:01

Sune Mika Salminen wrote:

> Hvis Jeff Buckley er den mest overvurderede person i musikhistorien, så
> er Radiohead det mest overvurderede band i musikhistorien.

Hvorfor?

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-11-03 14:12

In news:bodggj$16m$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Hvorfor?

Hov hov, det var sgu dig der startede!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-03 14:15

Sune Mika Salminen wrote:

> Hov hov, det var sgu dig der startede!

:)

Jeg synes ikke at Jeff Buckley er talentløs. Men jeg mener i ordets
egentlige betydning at han er overvurderet: Han er vurderet til at være
en nærmest gudommelig sanger og sangskriver, men der er en uendelighed
af folk der overgår ham på begge punkter. Det er fint med mig at folk
kan lide hans musik.

Jeg kan ikke se hvordan Radiohead er overvurderede i samme betydning.

/David

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-11-03 07:45

David Rasmussen wrote:

> [...]
> mig at folk kan lide hans musik.
>
> Jeg kan ikke se hvordan Radiohead er overvurderede i samme betydning.

Rolig nu...jeg driller bare

Ole Thomsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-11-03 19:40

Ole Thomsen wrote:

> Hvorfor?

Det kan jeg bare ikke. Men jeg er åben for argumenter.

> Rolig nu...jeg driller bare

Jeg er helt rolig :)

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-11-03 22:35

In news:bom1h0$cn3$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Det kan jeg bare ikke. Men jeg er åben for argumenter.

Jeg synes måske bare ikke at de er så revolutionerende som de bliver
udråbt til at være.
Beatles, Pink Floyd og sikkert mange andre har gjort mange af de samme
ting for 30 år siden. Men Radiohead gør det selvfølgelig "nu", og det er
jo nok det der tæller. Det er nok bare mig der bedst kan lide musik fra
70'erne og især hvis det bliver spillet af negre. ;-P
Jeg kan personligt bedst lide Radiohead når de "bare laver sange" som
f.eks. på OK Computer eller The Bends.
Jeg så den ene telt-koncert ude ved Valby Hallen for et par år siden,
det var en rigtig god koncert og meget, meget imponerende rent
musik-teknisk, her tænker jeg på at der er meget gear at holde styr på i
mange af numrene fra OK Computer f.eks. Fra jordhøjde så det ud somom
der stod et helt bord kun med effektpedaler og andet elektronisk grej
oppe ved keyboardspilleren. At blande afvikling af forudindspillede
effekter og samples osv osv med levende nu-og-her musik er i sig selv
ret krævende, teknisk såvel som musikalsk hvis det skal gå op i en
højere enhed på en fed måde, som jeg synes det gjorde til den koncert.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : -V-

Dato : 09-11-03 23:02

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]
> musik er i sig selv ret krævende, teknisk såvel som musikalsk hvis
> det skal gå op i en højere enhed på en fed måde, som jeg synes det

Me too.

-V-

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-11-03 01:41

In news:3faeb958$0$9822$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
-V- <Diplomaten@snotmail.com> carefully typed:

> Me too.

ja det var sgu en dejlig musikoplevelse.

Nogle næsten lidt for fede mennesker i min bekendtskabskreds så BEGGE
koncerter. D e t gad jeg godt have haft råd til.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 03:06

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> jo nok det der tæller. Det er nok bare mig der bedst kan lide musik fra
> 70'erne og især hvis det bliver spillet af negre. ;-P

Heheh :)

Radiohead er tydeligvis inspireret af bl.a. Pink Floyd. Men jeg synes
ikke at det er det samme de gør. De viderefører og videreudvikler. De
gør noget nyt som ingen andre har gjort før, IMO.

> Jeg kan personligt bedst lide Radiohead når de "bare laver sange" som
> f.eks. på OK Computer eller The Bends.

Jeg kan lide begge slags Radiohead. Det krævede arbejde at få "Kid A" og
"Amnesiac" ind under huden (for mig), men det var det værd.

> [...]
> ret krævende, teknisk såvel som musikalsk hvis det skal gå op i en
> højere enhed på en fed måde, som jeg synes det gjorde til den koncert.

Yep, det var en fed koncert. Men jeg kunne næsten ikke finde
holdepunkter i "Kid A"-kaoset, som jeg ikke kendte så godt på det tidspunkt.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 12:12

In news:bos4co$2vk$1@news.net.uni-c.dk,
> [...]
> ikke at det er det samme de gør. De viderefører og videreudvikler. De
> gør noget nyt som ingen andre har gjort før, IMO.

Ja, det gør de vel egentlig. Men man kan også sige at Jeff Buckley
evnede at synge sig ind i folks hjerter hvor ingen har sunget sig ind
før. Men man kan nok ikke sige om Jeff Buckley at han på noget tidspunkt
har været "fakkelbærer" for en bestemt musikalsk retning....men det ved
jeg heller ikke om man kan sige om Radiohead, for de går jo deres helt
egne veje. Men det gør en fakkelbærer vel også..så nu må jeg hellere
passe på jeg ikke får "malet mig selv ind i hjørnet" her..

Hvis jeg skal sige noget fornuftigt for at underbygge det jeg sagde
tidligere om Beatles og Pink Floyd i relation til Radiohead, så ligger
sammenligningen for mig der hvor der bliver afprøvet musikalske grænser
ved hjælp/brug af moderne teknologi, og det meget visuelle udtryk (nogen
vil måske sige trippede eller syrede i Pink Floyds, Radioheads og
til dels (fra slutningen af 60'erne og starten af 70'erne) The Beatles'
musik. Danske Kashmir f.eks. har også noget af det.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 12:16

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> til dels (fra slutningen af 60'erne og starten af 70'erne) The Beatles'
> musik. Danske Kashmir f.eks. har også noget af det.

Yep, Kashmir havde jo også Jon Carin med på keyboard på "The Good Life".
Og Jon Carin var jo ret involveret i både "Momentary Lapse Of Reason" og
"The Division Bell", plus diverse turnéer. Pink Floyd lyden (selv om den
jo ikke er hans) fornægter sig ikke på "The Good Life".

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 13:10

In news:bot4j0$d7v$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Yep, Kashmir havde jo også Jon Carin med på keyboard på "The Good
> Life".

Ikke bare "med på keyboard" det er ham der har produceret (næsten)
hele pladen. Kashmir opholdt sig i USA i en periode og færdiggjorde
pladen i Jon Carin's studie.

Enig.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 13:18

Sune Mika Salminen wrote:

> Ikke bare "med på keyboard" det er ham der har produceret (næsten)
> hele pladen. Kashmir opholdt sig i USA i en periode og færdiggjorde
> pladen i Jon Carin's studie.

Nåja :)

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 13:19

Sune Mika Salminen wrote:

> Enig.

Og så er der jo hele Kasper Eistrup/Roger Waters-tingen :)

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 13:34

In news:bot89g$ehb$2@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Og så er der jo hele Kasper Eistrup/Roger Waters-tingen :)

Hvad er det for en ting, det har jeg ikke hørt om?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 13:37

Sune Mika Salminen wrote:

> Hvad er det for en ting, det har jeg ikke hørt om?

Det har været i forskellige medier, f.eks. Gaffa. Og check denne trailer

http://www.trust-dvd.dk/Kashmir_Trailer_ADSL.mov

Kort sagt blev Kasper Eistrup ringet op af Roger Waters fordi RW
overvejede om KE skulle/ville spille guitar på RW's turné (den der var
forrige og sidste år). Eistrup blev desværre/heldigvis vraget i
allersidste øjeblik til fordel for ham de endte med.

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 14:33

In news:bot9at$evd$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Det har været i forskellige medier, f.eks. Gaffa. Og check denne
> trailer
>
> http://www.trust-dvd.dk/Kashmir_Trailer_ADSL.mov

Okay, den virker med right-click/save as, det tænkte jeg ikke på da den
blev postet tidligere. Der er password på det site den ligger på. Den
glæder jeg mig til at se.

> [...]
> forrige og sidste år). Eistrup blev desværre/heldigvis vraget i
> allersidste øjeblik til fordel for ham de endte med.

Fantastisk. Jeg er sikker på han kunne gøre det...Selvom jeg er lidt
skuffet over manglen på "gode gammeldags" guitarsoloer...men jeg skyder
skylden på "sund og naturlig musikalsk udvikling!", og Kashmir er på
mange måde et helt andet band nu end de var en gang for længe siden. Jeg
var til en koncert i Pumpehuset hvor han på et tidspunkt leverede
"aftenens store guitarsolo" med slet skjult ironisk distance...Måske
gider han ikke hele det der med at være en "guitarhelt". Men det ER han
jo.

Jeg er vild med den solo han spiller til sidst på nummeret "Something's
Rotten on the wall" på Robot's første CD.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 14:40

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> "aftenens store guitarsolo" med slet skjult ironisk distance...Måske
> gider han ikke hele det der med at være en "guitarhelt". Men det ER han

Han er en fin guitarist :)

> Jeg er vild med den solo han spiller til sidst på nummeret "Something's
> Rotten on the wall" på Robot's første CD.

Den kender jeg ikke?

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 15:07

In news:botd1l$gcs$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Han er en fin guitarist :)

Arhh kom nu, han er da blandt de fem bedste guitarister i Danmark. Hvem
de 4 andre er har jeg til gengæld ingen anelse om... lol

> Den kender jeg ikke?

Her:
http://www.delux.dk/robot_info.html

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 15:08

In news:botegh$46o$1@news.cybercity.dk,
Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> carefully typed:
> In news:botd1l$gcs$1@news.net.uni-c.dk,
> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

Klip

> Her:
> http://www.delux.dk/robot_info.html

MP3 her:

http://www.delux.dk/

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 15:19

In news:botei4$485$1@news.cybercity.dk,
Sune Mika Salminen <efternavn@doktor.dk> carefully typed:

[Robot]

> MP3 her:
>
> http://www.delux.dk/

Skal lige for god ordens skyld oplyse at det er Kasper Gyldensøe og ikke
Kasper Eistrup der spiller guitar på det nummer der ligger på siden.
Iøvrigt er det min rytmebox de lånte til det track Det er en 25-30
år gammel Acetone Rhythm Ace hvis nogen skulle være interesseret i dét.
Jeg spiller selv Fender Rhodes på to tracks på albummet, og jeg blev
endda anmeldt, i Information tror jeg det var: "Orgelsoloen på A
Question of time nulrer hæderligt i funk-jazzet farvand" lol
Okay, det var godt nok ikke et orgel jeg spillede på, men det er føles
godt at blive fremhævet når man spiller på en plade med så mange dygtige
solister! )

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 15:16

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> Okay, det var godt nok ikke et orgel jeg spillede på, men det er føles
> godt at blive fremhævet når man spiller på en plade med så mange dygtige

Fedt! Tillykke!

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 15:29

In news:botf4a$hbq$1@news.net.uni-c.dk,
David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> carefully typed:

> Fedt! Tillykke!

Heh! Tak David

Har du hørt nummeret? Ku' du li' det, eller hvad synes du?

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 15:51

Sune Mika Salminen wrote:

> Heh! Tak David
>
> Har du hørt nummeret? Ku' du li' det, eller hvad synes du?

Jeg har ikke hørt det endnu, jeg har lidt travlt lige nu. Men jeg lover
at høre det snart.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 15:11

Sune Mika Salminen wrote:

> Arhh kom nu, han er da blandt de fem bedste guitarister i Danmark. Hvem
> de 4 andre er har jeg til gengæld ingen anelse om... lol

Han er ganske dygtig. Jeg kender bare mange danske guitarister som ikke
er kendte, incl. mig selv, som spiller nogenlunde lige så godt, IMO. En
krads påstand, men jeg mener ikke desto mindre den er rigtig.

> Her:
> http://www.delux.dk/robot_info.html

Tak!

/David

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-11-03 15:28

In news:boteql$h5c$1@news.net.uni-c.dk,
> [...]
> ikke er kendte, incl. mig selv, som spiller nogenlunde lige så godt,
> IMO. En krads påstand, men jeg mener ikke desto mindre den er rigtig.

Det er i helt orden med mig - det kan godt være at hvis i lavede en
guitarduel i bedste 'Crossroads' stil, at i så ville ende med at "stå
lige" men sådan fungerer det heldigvis ikke i den virkelige
verden...
Som du uden tvivl vil erklære dig enig i, så er der generelt sagt mange
faktorer der gør at en guitarist er 'god' eller 'dårlig' og måske 90% af
dem er totalt subjektive. Mangfoldigheden længe leve! Død over
Dansktoppen!

øhh

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-11-03 16:04

Sune Mika Salminen wrote:

> [...]
> guitarduel i bedste 'Crossroads' stil, at i så ville ende med at "stå
> lige" men sådan fungerer det heldigvis ikke i den virkelige

Kasper ville nu nok vinde. Om ikke andet så fordi han er "skarp", i
træning, spiller meget og ofte, har mere erfaring og dermed selvtillid i
sit spil. Og så har han jo også noget udstråling etc. :)

Enig :)

/David

Fra : MP Jakobsen

Dato : 06-11-03 16:27

On Thu, 06 Nov 2003 12:19:37 +0100, David Rasmussen wrote:

> Jeff Buckley er den mest overvurderede person i musikhistorien.

Jeff Buckley har IMHO lavet noget af det flotteste, fedeste og smukkeste
musik jeg nogensinde har hørt. Det er helt klart noget andet end
almindeligt pop-klynke som Coldplay eller R.E.M. (som jeg nu ikke har noget
imod), og fordi han er lidt mere eksperimenterende er det jo også klart at
han ikke lige falder i alles smag. At der findes noget bedre eller noget
lige så godt er jeg ikke i tvivl om - der er så meget jeg ikke har hørt :)
.. Men, Malene, tag ikke mit ord for det. Prøv at høre CDen Grace et par
gange og se hvad du synes. Man kan tit finde den på tilbud til 70-100,-

> De hedder Radiohead. Og ja, prøv dem. Der er fænomenale. The Bends er et

Prøv lige at sammenlign disse to sætninger og se hvilken en af dem du synes
hænger bedst sammen:

Prøv noget af Radioheads lidt ældre musik.
Prøv noget af Radiohead lidt ældre musik.

MP

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-11-03 17:35

MP Jakobsen wrote:

> [...]
> imod), og fordi han er lidt mere eksperimenterende er det jo også klart at

De "argumenter" har jeg hørt før, men jeg er nu stadig uenig. Og jeg har
hørt "Grace" til hudløshed *brrr*

> Prøv lige at sammenlign disse to sætninger og se hvilken en af dem du synes
> hænger bedst sammen:
>
> Prøv noget af Radioheads lidt ældre musik.
> Prøv noget af Radiohead lidt ældre musik.

Okay, men så manglede du s på Kashmir.

/David

Fra : MP Jakobsen

Dato : 07-11-03 00:13

On Thu, 06 Nov 2003 17:34:34 +0100, David Rasmussen wrote:

> De "argumenter" har jeg hørt før, men jeg er nu stadig uenig. Og jeg har
> hørt "Grace" til hudløshed *brrr*

Der vel ikke så meget at sige andet end at musiksmag heldigvis divergerer.
Men eftersom jeg har mødt så mange andre der er blevet glade for J.
Buckleys musik, synes jeg også at Malene bør prøve at høre det...

> Okay, men så manglede du s på Kashmir.
>
> /David

Ja, med mindre jeg mente : Prøv noget af Kashmir; eller prøv noget af
Radioheads ældre musik.

Men ja, det var en dårlig sætning og dette er ved at blive off-topic.

MP

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 08-11-03 20:31

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> wrote in message

> [...]
> musik jeg nogensinde har hørt. Det er helt klart noget andet end
> almindeligt pop-klynke som Coldplay eller R.E.M. (som jeg nu ikke har

Hvad i alverden er der pop-klynke over R.E.M.?!

- Jacob

Fra : MP Jakobsen

Dato : 09-11-03 13:28

On Sat, 8 Nov 2003 20:30:40 +0100, Jacob Nielsen wrote:

> "MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> wrote in message

> noget
>
> Hvad i alverden er der pop-klynke over R.E.M.?!
>
> - Jacob

Jeg synes at R.E.M. er rigtig fede, men det er min umiddelbare oplevelse at
mange (absolut ikke alle!) af deres numre har en vis melankoli over dem,
som i mange tilfælde kan kædes sammen med den almene opfattelse af
"klynke-rock". Med pop mener jeg i forhold til f.eks. Buckley eller Harper,
som efter min opfattelse er lidt mindre populære. Men efter at genlæse
ordene "almindelig pop-klynke" kan jeg godt se at det virker noget
nedladende - det var ikke min mening - jeg trækker ordene i mig.

MP

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 09-11-03 22:38

> [...]
> ordene "almindelig pop-klynke" kan jeg godt se at det virker noget
> nedladende - det var ikke min mening - jeg trækker ordene i mig.

Du er tilgivet :)

- Jacob

Fra : Malene

Dato : 11-11-03 17:59

Man må sige du har gættet meget godt:) Vi har allerede både Dave Matthew,
Jeff Buckley, Kasmir og John Mayer - glemte bare at nævne dem! Men ... vil
prøve Radiohead og AllMusic

Malene

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-11-03 18:10

Malene wrote:

> Man må sige du har gættet meget godt:) Vi har allerede både Dave Matthew,
> Jeff Buckley, Kasmir og John Mayer - glemte bare at nævne dem! Men ... vil
> prøve Radiohead og AllMusic

Jeg vil gerne lige sige at ligesom med al anden god musik, så kræver
Radiohead at man lader det komme ind under huden på sig. De første 10
gange jeg hørte "OK Computer" følte jeg ikke noget særligt. Jeg kunne
ikke forstå hvorfor det var kåret til 90'ernes album etc. Men efter
10-20 gange ramte hammeren mig. Især "Kid A" og "Amnesiac" er ikke så
let tilgængelige. Radiohead-albums ordnet efter tilgængelighed efter
undertegnedes ydmyge mening, fra lettest til sværest:

Pablo Honey
The Bends
OK Computer
Hail To The Thief
Amnesiac
Kid A

Men mens Pablo Honey nok er den mest tilgængelige, er det også den
kedeligste, IMO. Den indeholder dog hittet "Creep", og resten af numrene
er ikke dårlige. Man bliver bare hurtigere færdig med pladen end med de
andre.

Desuden findes en række andre udgivelser, live + div. andet, hvor en
række numre findes, som ikke kan fås andre steder.

Jeg vil sige: start med "OK Computer". Lyt til den 10 gange i løbet af
en uge eller 2. Mens du vasker op eller ...
På et tidspunkt vil den skønheden i de smertende smukke numre "Paranoid
Android" og "Lucky" ramme dig. Håber jeg :)

Læs evt. om pladen her:

<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDMISS70311111109340864&sql=A23jteal24x87>

/David

Fra : Morten Andersen

Dato : 06-11-03 12:42

Malene Hald <malene@raptus.dk> skrev:
> [...]
>Helst en forsanger som ikke er alt
>for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
>Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Counting Crows er jo nærliggende, når du nævner Matchbox 20. Ok
indrømmet, de er på kanten til at være (for) klynkende, men
hvis du kan abstrahere fra det, så er specielt deres to første albums
- August and everything after og Recovering the
satellites - fremragende, hvor Recovering... er den med mest kant.

Better Than Ezra kan også anbefales - igen er det de to første albums
der er mest interessante. Den første hedder Deluxe,
og har en let countrytone over sig, mens den anden - Friction Baby -
er mere rocket. Bor du i nærheden af en TP Musik kan
du garanteret finde Friction Baby til den sølle pris af 15 kroner. Jeg
har i hvert fald set den i utallige rodebunker til
denne pris

Semisonics album Feeling strangely fine er også glimrende. Meget pænt
og poleret, men ikke desto mindre anbefalelsesværdigt.

Eels skal vel også nævnes, selv om de måske falder lidt uden for de
andre. Souljacker er den mest rå (men debuten Beautiful
freak er altså klasser bedre).

Håber det kan bruges.
--
a little arithmetics got me down...

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 06-11-03 15:01

"Malene Hald" <malene@raptus.dk> wrote in message
> [...]
> Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
> Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Live minder lidt om R.E.M., og er også inspirede herfra. Prøv evt. R.E.M.s
nye opsamling: In Time The Best of R.E.M. 1988-2003

Mht. Grant Lee Buffalo kunne du jo prøve Grant Lee Phillips, som vist er
hans soloprojekt(?).
Ellers er der Keith Caputo som har lavet nogle, efter min mening,
fremragende solo-albums. Meget stille rock, uden at være klynkende og så har
han en rigtig lækker vokal.
Som andre også har nævnt er det helt klart værd at lytte lidt på Eels,
men også forsangeren i Eels' tidl. material er værd at høre. Det hedder bare
E.
Ed Harcourt er jeg selv fornyligt begyndt at lytte til, det minder en
del om GLB.
Et lidt alternativt valg kunne være Stephen Malkmus.

Nu er jeg ikke lige selv til Matchbox 20, men Barenaked Ladies og
Powderfinger minder lidt om det efter min mening.

Hmm, så kan jeg ikke lige komme på mere på stående fod... Det skulle da lige
være Tim C.?

- Jacob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-11-03 18:04

Malene Hald wrote:

> [...]
> Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
> Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Du kunne også prøve dig med lidt 3rd Eye Blind eller The Wallflowers.
Og alle de andre bands jeg kommer i tanke om om 3 minutter

Fra : joey

Dato : 07-11-03 02:18

> [...]

> kant. Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører
> ellers: Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

manic street preachers'
Dare
Cry Wolf
Bad Company
Thunder
The The
Billy Squire
Boston
The Black Croves
Whitesnake
Todd Snider
Pat Travers
Magnum
Marillion
Cinderella
Del Amitri
Gun
Deep Purple

det var det jeg lige kunne komme på

du skal være velkommen til at skyde lidt ideer den anden vej
mvh
joey

Fra : Malene

Dato : 11-11-03 18:05

- snip-

en hel masse fede bands!

> det var det jeg lige kunne komme på
>
> du skal være velkommen til at skyde lidt ideer den anden vej
> mvh
> joey

Tak for de mange gode forslag, kæresten og jeg klapper i vores små hænder og
spunser til den nærmeste pladebiks.

Hvad har vi som ikke er blevet nævnt?

Shawn Mullins - alt fra før Soul's Core, som skal hentes over nettet

Blind Melon

Days of the New

Malene

Fra : Matje

Dato : 07-11-03 12:43

> [...]
> Helst en forsanger som ikke er alt for "ren" i tonen. Jeg hører ellers:
> Matchbox 20, Live, Grant Lee Buffalo fx.

Prøv nogle af de bands som er næsten ukend i EU, men stor i USA:

Seven Mary Three
Candlebox
Hobastank
Saliva
Puddle of Mudd
Chevelle
Audioslave

Matje

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 09-11-03 22:39

"Matje" <no_shit_for_me@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Malene Hald" <malene@raptus.dk> wrote in message

Jeg kan varmt anbefale det unge geni Ryan Adams, som er langt bedre end ham
den blodfattige canadier med næsten samme navn. Ryan Adams er oprindelig
(alternativ) country, men spænder bredt. Han har netop udgivet to nye
skiver, "Rock'n'Roll" er rå, flosset guitarrock med melodi og "Love Is
Hell", som er mere afdæmpet, men ikke langt fra Grant Lee Buffalo og aldrig
uden nerve. I samme genre er folk som Jesse Malin og Rhett Miller.

Jesper