bellig brændel
Fra : Tibirke

Dato : 06-11-03 06:07

Hvor køber jeg billig brænde, savet og kløvet.
eller træbriketter.

Fra : TomCK

Dato : 06-11-03 06:52

"Tibirke" <Tibirke@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Hvor køber jeg billig brænde, savet og kløvet.
> eller træbriketter.

Godmorgen,

Hvis du nu skrev, hvor du boede, så..... Nå, måske i Tibirke?

Anyway, mulighederne er mange - sikkert også for at blive snydt Men her
er et par:

http://www.hvalsoe-sawmill.dk/braende/
http://www.taastrupbraendesalg.dk/sw418.asp
http://www.fyrogspar.dk/
http://www.vangehus.dk/
http://www.gorslev.dk/index.htm

Briketter kan du forresten også købe hos http://www.ok.dk/

-og så er der jo de bittesmå rubrikannoncer i lokalavisen. Via ovenstående
links kan du også finde lidt læsestof omkring definitionen af skovrummeter,
kasserummeter, stablet rummeter og andet godt, man som brændekøber bør have
styr på, for ikke at blive taget bagi.

mvh
TomCK

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 06-11-03 22:10

Tibirke" <Tibirke@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber jeg billig brænde, savet og kløvet.
> eller træbriketter.

Jeg har også scannet markedet (inkl. de fleste af ovennævnte links), og
endte med at købe hos http://www.nrgi-biobraendsel.dk/sw418.asp

mvh
Finn

Fra : H.S.

Dato : 07-11-03 10:56

"nilfri (4000)" <news@pq.dk> skrev i en meddelelse
> Tibirke" <Tibirke@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Jeg har også scannet markedet (inkl. de fleste af ovennævnte links), og
> endte med at købe hos http://www.nrgi-biobraendsel.dk/sw418.asp

Hmm de er ikke billig med træpiller. KFK i Randers skal have 1.450 løst
(godt nok afhentet) til gengæld er du ikke tvunget til at købe minimum 3
tons ad gangen). - Og kvaliteten af pillerne er fin.

Fra : anders majland

Dato : 07-11-03 12:01

> Hmm de er ikke billig med træpiller. KFK i Randers skal have 1.450
> løst (godt nok afhentet) til gengæld er du ikke tvunget til at købe
> minimum 3 tons ad gangen). - Og kvaliteten af pillerne er fin.

Medmindre man lige bor i nærheden kan der hurtigt gå rigtigt meget tid
med at hente piller på en "lille" trailer. Jeg må f.eks kun trække et
lige godt et ton med min personbil og skal leje en trailer til formålet.
Så er der hurtigt løbet et par hundrede på et ton til trailer og benzin.

Jeg har prøvet at fylde 520kg piller i bilen og 360kg på en trailer uden
bremser (på samme tid) og det var en "oplevelse" at køre med ... (Så var
den også læsset lige til totalvægten - og det gør jeg ikke mod den gamle
bil igen - promise

Sidste vinter købte vi HP piller leveret fra knud ring. Da han var
nærmest og det var nyt for os med sådan en stoker. Iår har vi snart
brugt et par paller fra biofyr.dk og de brænder også fint og uden
problemer. Fordelen ved dem er at de bliver leveret i 16kgs sække (40kg
fra ring) og kommer med en fragtmand så han kan læsse dem af i garagen
og køre dem pænt over til en side med en pallevogn. Ring levere med kran
og er således nødt til at stille dem udendørs. Bare spørg min kone hvor
sjovt det er at komme hjem til 3ton piller der skal slæbes i tørvejr (De
leverede som regel midt i ugen hvor jeg ikke var hjemme

Vi skal (engang) have lavet et magasin så vi kan få pillerne blæst ind -
men det står noget nede på todo listen ....

Sådan er vores krav så forskellige og forskellen i pris for selvhentet i
løsvægt til leveret i sække på paller er stor, mens det er jo nok ikke
uden grund...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 13-11-03 08:05

Her er det billigste jeg kunne finde. 1000 kg. briketter leveret til
1350 kr.

mvh.

Leif

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 15-11-03 00:06

Leif Hesselberg wrote:
> Her er det billigste jeg kunne finde. 1000 kg. briketter leveret til
> 1350 kr.
>
> mvh.
>
> Leif

Glemte link

http://www.lars-meldgaard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 08:37

"Tibirke" <Tibirke@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Hvor køber jeg billig brænde, savet og kløvet.
> eller træbriketter.

Jeg tilføjer lige:
www.roskildebraendesalg.dk

vh