Menighedsrådsvalg og sognebåndsløsning
Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-03 04:11

Folkekirken er et mafiøst netværk af ond magt om en pengemaskine, og
ansættelse af kirkesangere og lignende er så lukrativt, at ingen tør ændre
på regelsættene, for alt hænger sammen, og rokker man skuden, risikerer man
at miste sin regeringsmagt.

Fergo tackler sit job genialt, mht at undgå at skade Fogh og at passivisere
de mange uintelligente, umådeholdning oprørere i Folkekirken.

Jeg har længe korstoget imod udsmidningerne af folkekirken, som den
FK-loyale presse næsten ikke har skrevet om. At man stjal Sten Ribers og
Lone Gades dåbsgave er principielt ukristeligt og uetisk og skandaløst.

I forlængelse af dette fandt jeg det oprørende at jeg fik nej til
sognebåndsløsning udfra klart usaglige motiver - reelt at man ikke kunnne
lide mit politiske parti og min person. Også skandaløst og uforsvarligt.

Det ville være et PR-mæssig og teologisk 100% gavnligt og tiltrængt signal,
hvis man forbød al udsmidning og al sigen nej til sognebåndsløser-ansøgere.
En præst bør tage pligten på sig at sige ja til enhver, der vil være får
under præstens mikroskopiske hyrde-magt.

Når jeg har luftet dette til diverse præster, har de argumenteret loyalt med
establishment og argumenteret meget svagt og ulogisk - klart fordi de er i
vane med, at man skal være normal og ikke rokke skuden. Det er hvad FK
handler om.

Jeg begynder at indse, at der som tingene er, er der en umulighed i at gøre
sognebåndsløsning til enhver præst man måtte ønske, til en menneskeret -
fordi det kan bruges til at kuppe menighedsråd, og her er der
mafiøst-misbrugte millioner af kroner på spil. Næsten halvdelen af
kirkegængere er jo på FK-lønningslisten eller mafiøst inddraget i
pengemaskinens magtmisbrug..

Svend Bjerg har taget tråden op fra Kierkegaards hetz mod levebrødspræster
og Glistrups privatiserings-kløgt. Men pengemaskinen er for stor og stærk og
for vigtig til stabilisering af vælgeradfærd. Så Svend Bjergs bog er en
dreng der siger "Kejseren har ikke tøj på" men som ikke får samme
mediedækning som den mindre farlige Grosbøll.

FK er en filial af godhedsindustrien. Fergo og Fogh kan tirre de mange
ansatte hvis de indfører forbedringer for hurtigt. Så man kan kun håbe på en
meget langsom og diplomatisk EU-harmonisering mht stat-kirke-adskillelse.
Medierne vil give snu Jan Lindhardt-typer spalteplads og sendetid til at gå
imod enhver forbedring. Eneste trøst er at FK er så betydningsløs og vil
blive ved at være det, og at pengespildet ikke er så slemt som hvad
godhedsindustriens ellers bedriver.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N