Nummerplade placering?
Fra : Thomas Lund

Dato : 06-11-03 00:40

Hej i Gruppen,

Jeg går og sysler med lidt ombygning af min cykel her i de kolde måneder, og
i den forbindelse har jeg overvejet at flytte min nummerplade ned på venstre
side, altså så den kommer til at sidde ved baghjuls akslen.
Men er det lovligt?
Ved der er mange ældre cykler, specielt HDér, der har den siddende der, men
kan det gå på en årgang ´89?
Har forsøgt at finde noget info om det på færdselsstyrelsens hjemmeside, men
blev ikke klogere af det.

Mvh Thomas Lund
XLH 883, boret til 1200 ccm.

Fra : Mcisten

Dato : 06-11-03 08:25

Jeg mener det er lovligt.
I den gamle vejledning står der noget med nummerpladen skal kunne ses i en
bestemt vinkel. Så det er noget med et antal grader. Jeg skal prøve at finde
bogen.

Mvh MCisten

Fra : Keld

Dato : 06-11-03 18:09

Jeg ledte for nylig efter reglerne om hvor lang en bagskærm skulle være, og
fandt det da også........ men hvor f...... var det nu ?????
Nå men jeg gemte da en kopi her
http://hjem.get2net.dk/ihjelkeld/regler/DfK2003.pdf 708 Kb 186 sider
Men så ved du også alt om hvordan køretøjer skal være indrettet, lige fra
knallerter til busser.

--
Keld R1