Radion 9600xt spørgsmål
Fra : Anders Keldsen

Dato : 05-11-03 20:42

Hey gruppe

Jeg sidder og skal investere i nyt grafikkort, og har tænkt på noget i
området 15-1600 kr.

Jeg er nået frem til et Sapphire Radeon 9600xt m. 256 ram
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=26291

Det jeg er lidt loren ved, er at på ati's hjemmeside, angiver de kun
(såvidt jeg kan finde) at det findes med 128 mb. Hvad skal jeg mene om det?

Hvis der er nogle der har mere fornuftige bud på et grafikkort, så kom
endelig med dem så længe de er i samme prisleje :)

Håber der er nogen der kan forklare det for mig

vh.
Anders Keldsen

Fra : Peter Perlsø

Dato : 05-11-03 22:42

Anders Keldsen wrote:

> [...]
>
> Det jeg er lidt loren ved, er at på ati's hjemmeside, angiver de kun
> (såvidt jeg kan finde) at det findes med 128 mb. Hvad skal jeg mene om det?

At ATI ikke kan følge op på hvad alle de firmaer der bygger på deres
produkter gør med dem...

Ikke at 256 Mb RAM gør så stor en forskel, men det har fed nerd appeal =)

> Hvis der er nogle der har mere fornuftige bud på et grafikkort, så kom
> endelig med dem så længe de er i samme prisleje :)

Jeg har samme grafikkort som du overvejer, og jeg er glad for det.
Eneste problem er at miN RedHat Linux ikke ville accepterer radeon
driveren til kortet, men hvad...

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Anders Keldsen

Dato : 05-11-03 23:54

Hm - havde ellers kigget, og der var en RH driver, så tænkte det var ok.
Men er da ked af at høre det ikke virker.

Kan du få det til at køre overhovedet i RH, og i hvilken opløsning osv.?
Jeg bruger linux til alt undtagen spil, så det er lidt vigtigt at det
kan køre i en fornuftig opløsning og frekvens. Håber du kan give lidt
feedback på det.

mvh
Anders Keldsen