Abfaling af låse ?
Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 19:15

Sidder lige og kigger på låse og faldt over "ABUS SCHLAUFENKETTE MIT 39
VICTORY "
(#10001827 hos www.louis.de)

Kombnination af en kæde (igennem noget gadeinventar) og en bremsekivelås
(til brug i kædehjulet) ser ganske fornuftig ud. Men jeg ved ikke om
sådan en victory39 kan bruges i et tandhjul ?

Abus giver dern karakteren 15 (på deres åbne skala men de har pt ingen
produkter over 25)

Hvis man bliver i abus så har de jo også en stribe gode bøjlelåse.

En god reference er http://www.soldsecure.com/AUTO'S.HTM#Motorcycles

Af kendte læse der er der ihvertfald følgende fra abus
Granit X Plus 54/160 HB 230
Granit X Plus 54/160 HB 300

og et par kryptonite (http://www.kryptonitelock.com/) som f.eks
EV Disc lock og ikke mindst "New York Fahgettaboudit (100 +150cm Chain)
with New York Disc Lock" - fedt produktnavn ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian Laursen

Dato : 07-11-03 11:49

anders majland wrote:
> Hvis man bliver i abus så har de jo også en stribe gode bøjlelåse.
>
> En god reference er http://www.soldsecure.com/AUTO'S.HTM#Motorcycles

Hej Anders.

Da jeg i sin tid købte min Bol´Dor sad der 2 ABus bøjlelåse låst fast på
den. Da nøgleerne ikke fandtes var der jo ikke meget andet at gøre end at
prøve at få dem af på anden måde. Så jeg tog min boltsaks, og vupti så stod
jeg med 4 dele abuslåse, istedet for 2. Jeg ville ikke sætte min lid til en
bøjlelås.
Selv bruger jeg en kæde fra Masterlock serien. Fandt deres topkæde til
billige penge ( 900 ,- - moms) den er stærk. Jeg har prøvet at klippe i den
med den største boltsaks vi har og den kan IKKE klippes over. Og saksen er
af den slags hvor man skal ligge det ene håndtag på jorden for så at ligge
al vægt på det andet håndtag. Desuden er der livsgarati på svinet.<
http://www.wiggle.co.uk/v2_product_detail.asp?ProdID=5300003377>

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155

Fra : anders majland

Dato : 07-11-03 13:17

> [...]
> end at prøve at få dem af på anden måde. Så jeg tog min boltsaks, og
> vupti så stod jeg med 4 dele abuslåse, istedet for 2. Jeg ville ikke

Du kan vel ikke huske modellerne ?
Abus er en af de producenter der "rater" deres produkter. Og der er
temmelig stor forskel på deres billigste og dyreste (både i deres
rating/kvalitet og
pris)

> Selv bruger jeg en kæde fra Masterlock serien.
> http://www.wiggle.co.uk/v2_product_detail.asp?ProdID=5300003377>

Den ser bestemt også interessant ud og ikke dyrere end andre
tilsvarende.

Det jeg ikke helt kan lide er at det åbenbart er en aluminumslegering af
ens lags som kædern er lavet af - Du har jo testet at den er stæk og jeg
kan ikke huske så meget mateialelære..... Men de billige disklåse er
også lavet af en alu-legering og de dur ikke ... Så lyder det for mig
bedre når en lås f.eks er i 16mm hærdet specialstål (

Svigerfar har en boltsaks hængende der er godt og vel en meter lang -
Den kunne nok anvendes til nogle forsøg ...