Er det sikkert at køre på vejen nu?
Fra : Dak

Dato : 05-11-03 19:06

Hej, tænkte lige på at køre min mc ud på vejene igen efter en pause på et
par uger da saltvognene var igang. men nu er der ikke saltet siden den
29/10, så ville spørge om det er "sikkert" at køre nu hvor det har regnet en
del? når jeg mener sikkert så mener jeg fra saltet... og ikke rensdyr som
kommer på tværs af vejen.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-11-03 20:05

I news: 1068055426.167710@kalvebod.groenjord.dk,
skrev Dak <dak_n@FJERNhotmail.com>
> [...]
> det har regnet en del? når jeg mener sikkert så mener jeg fra
> saltet... og ikke rensdyr som kommer på tværs af vejen.

Joøh....
Smag på vejen er en mulighed.
Tungen til forlygten på bybussen har også været nævnt tidligere.

Hvad ellers......?
Kør en tur, og smag på Zukien.
Men så er "skaden" evt. allerede sket.

Hvis det har givet godt med regn i længere tid, ville jeg give efter for
fristelsen.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Gert Schlaeger

Dato : 06-11-03 07:34

Arne Lorenzen wrote:

> Joøh....
> Smag på vejen er en mulighed.
> Tungen til forlygten på bybussen har også været nævnt tidligere.

.....men det skal altså være når bussen holder stille....

Mvh Schlæger (som har fundet XJ'en frem fra garagen igen)

Fra : Lisbeth Sejberg

Dato : 06-11-03 22:16

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev:

>Joøh....
> [...]

--Godt jeg bor ude på "bøh-landet" hvor der ikke er bybusser man
skal rende og slikke på
Men det var dejligt kørevejr i dag, selv da jeg skulle hjem fra
arbejde kl. 19.
M.V.H.
Lisbeth

Fra : Denise

Dato : 07-11-03 09:51

"Lisbeth Sejberg" <fennec@post5.tele.dk> wrote in message

> --Godt jeg bor ude på "bøh-landet" hvor der ikke er bybusser man
> skal rende og slikke på

LOL.
På landet, ja så var det jo heller ikke sikkert det lige var salt de smagte
af
--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-11-03 16:27

I news: 10681534710.207324538132511@dtext.news.tele.dk,
skrev Lisbeth Sejberg <fennec@post5.tele.dk>

> Godt jeg bor ude på "bøh-landet" hvor der ikke er bybusser man
> skal rende og slikke på
> Men det var dejligt kørevejr i dag, selv da jeg skulle hjem fra
> arbejde kl. 19.

Nemlig, her i det vestjyske sviner de ik´såén mæét
(kommer Fazeren også ud?)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-11-03 20:07

> [...]
> på et par uger da saltvognene var igang. men nu er der ikke saltet
> siden den 29/10, så ville spørge om det er "sikkert" at køre nu hvor

Tja, jeg ville ihvertfald ikke have noget imod at køre en tur på min mc i
øjeblikket, hvis der var et hul i skyerne med lidt pænt vejr. Saltmængden
tror er ret begrænset lige p.t.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 22:50

> Tja, jeg ville ihvertfald ikke have noget imod at køre en tur på min
> mc i øjeblikket, hvis der var et hul i skyerne med lidt pænt vejr.
> Saltmængden tror er ret begrænset lige p.t.

Jeg har jo haft nye hjul de sidste par uger. Selvom det er en gammel
maskine er motoren+forrør fra august i år. Da jeg hentede den hos sælger
stod alt det nye selvfølgeligt pletfrit - men bolte mm. ser allerede
anløbne ud så om et par uger er der nok ingen der kan se at det er en ny
motor ...

Men har du råd til lidt ekstra værditab så kør da og nyd de gode dage og
regn med noget extra arbejde for at få den til at stå som et nystrøget
glansbillede foran cafeeen næste sommer...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : uth

Dato : 07-11-03 09:01

Tjaah.

Jeg kører hver dag til og fra arbejde og sommetider i forbindelse m. arbejde
også noget længere ture til bla. hovedstaden (fra Jylland). Det er stadig
fint at køre, og jeg tror helt ærligt ikke en "dyt" på, at der er nogen
værdiforringelse ved at køre ud over den, de kørte kilometer giver - så
hurtigt korroderer stålet ikke og man kan jo eventuelt liige vaske dyret en
gang ekstra i forhold til normalt...men når der falder fugt, så kan det være
noget så forbandet glat, så dér skal man lige passe ekstra godt på...

--
gert uth
fj1100

Fra : Kalmar

Dato : 05-11-03 22:44

Vinterkørsel,

I de gode gamle dage hvor jeg kørte mc hele året, en XJ900, fik den en god
gang WD40 på de fleste metaldele. Efter ca. 1-2 ugers kørsel, vaskede jeg
den i noget godt varmt sæbevand og gav den endnu engang en god gang WD40 når
den var tørret.

Den stod så også i en god varm og tør kælder når den var i stald. Men på
trods af at den havde mange blanke alu dele, mv., skete der ikke noget med
dette ved at køre om vinteren. Så, min erfaring er at det bare drejer sig om
rengøring og WD40. Og jo, jeg kørte også i høj sne på motorvejen og kunne
lave hjul spin på gassen med 110 km/t :-| Men nu er jeg blevet mere voksen
og dermed lidt mere eftertænksom

/Lars FJ

<snip>