Ang. investering af penge i et år ca.
Fra : weaxler

Dato : 05-11-03 18:20

Ligger inde med et pænt beløb som jeg kunne være interesseret i at få
forrentet lidt bedre end de nuværende
1 % hos min bank.

Er der nogle herinde som har en god ide? Kender banker som har en fornuftig
indlånsrente?

Aktier..?

Det drejer sig om ca. 100000 og i et år.

/Dan

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 05-11-03 18:37

"weaxler" <dan.andersen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> indlånsrente?
>
> Aktier..?
>
> Det drejer sig om ca. 100000 og i et år.

Hvis du står og skal bruge pengene igen om et års tid vil aktier og lignende
mere eller mindre risikofyldte ting nok ikke være smart, da du jo så kan
blive nød til at tage et tab.
Uden at vide ret meget om det, ville mit buf nok være korte obligationer, så
korte at der ikke er kursrisiko, eller evt en bedre bankkonto.
Mvh
Anders O

Fra : Harry Lund

Dato : 17-01-04 09:43

Uenig.
Eksempelvis har jeg aktier i Sydbank( kan sælges fra dag til 3 dage) og de
har givet ca. 58 % forrentning (femtiotte) i 2003 og til dato i 2004 8,5 %.
Venligst

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-04 11:31

Harry Lund wrote:

> Uenig.
> Eksempelvis har jeg aktier i Sydbank( kan sælges fra dag til 3 dage) og de
> har givet ca. 58 % forrentning (femtiotte) i 2003 og til dato i 2004 8,5 %.

Velkommen til gruppen.

At du har kunnet opnå en god forrentning i et år eller to på aktier kan
andre ikke rigtigt bruge til noget. Havde du købt dem i 1999 og solgt i
2000 havde billedet nok set anderledes ud. Aktier har det med på kort
sigt at stige og falde, og det er umuligt at sige, om de gør det ene
eller andet i det næste år. På langt sigt stiger de, men her er tale om
en investering på et år. Obligationer svinger ikke helt så meget, og
hvis man vælger obligationer med udløb på det forventede salgstidspunkt,
er risikoen for et tab minimal.

Du må for øvrigt meget gerne citere lidt fra det indlæg, du svarer på.
Ellers kan det være lidt svært at vide, hvad du svarer på. Hvis du
svarer på et langt indlæg, bør du klippe alt det overflødige væk, og kun
citere det du svarer på.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Joakim

Dato : 17-01-04 11:39

> [...]
> en investering på et år. Obligationer svinger ikke helt så meget, og
> hvis man vælger obligationer med udløb på det forventede salgstidspunkt,

Jeg vil gerne tilslutte mig dette indlægs betragtninger 99 pct. (den
manglende 1 pct. skyldes definitionen af lang sigt)

Joakim