Må politi lege Ghost Rider?
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-11-03 18:05

Hej Gruppe.
Jeg så I Aalborg en MC bejent, som efter min mening kørte at <BIIIIIIIB>
til, een af forseelserne var bl.a. overhalinger indenom i køerne og generel
overhalinger i vejkryds...Det er vel i orden, hvis vedkommende har blink på
og han på denne måde kan gøre medtrafikanterne opmærksomme på at
ordensmagten må rykke hurtigt og effektivt frem. Jeg mener heller ikke, at
politiet skal fremstå som et ideelt eksempel på, hvordan man skal køre
"ordenligt". Men hvis der ikke er nogen grund, så er har han vel ingen grund
til at bringe andres liv i fare?
Jeg gik før med en naiv tanke om, at et ikke udrykningskøretøj skulle
overholde færdselsloven... men jeg har vel taget fejl?

Hilsen
Lars

Fra : JBH

Dato : 05-11-03 18:24

"Lars T. Thomsen" <ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg gik før med en naiv tanke om, at et ikke udrykningskøretøj skulle
> overholde færdselsloven... men jeg har vel taget fejl?

Hej.

Så har jeg også en historie jeg må fortælle.

Vi var i bil på vej mod Holstebro i en længere række af biler. Forrest kører
en stor lastbil med en MEGA kedel eller tank på ladet. Der er i alt fald
gule rotorblink hele vejen rundt og chauffussen har ingen mulighed for at se
bagud.
Det går derudaf med 90 kmt. på en alm landevej. Bagfra kommer en MC betjent
luskende op gennem rækken og efterhånden som folk opdager ham, bliver der
mere luft i rækken af biler.
Der er på et stykke af den strækning vi kørte på, indført 60 kmt zone. Alle
på nær lastbilen tager farten af da vi når 60 kmt. strækningen, den
fortsætter med 90 kmt. Aaavvs den må svide i tegnedrengen, især fordi
strækningen er "en sort plet" hvor også "skatteopkræverbussen" tit holder,
men der sker intet. Ved lyskrydset Herningvej/Ringvejen, fortsætter
lastbilen til højre, MC betjenten drejer til venstre.

Eneste forklaring jeg kan komme på, må være at betjentens kone ventede
hjemme med maden (eller noget andet

mvh
JBH

Fra : Zemich

Dato : 05-11-03 19:48

JBH wrote in a message:

> [...]
> lastbilen til højre, MC betjenten drejer til venstre.
>
> Eneste forklaring jeg kan komme på, må være at betjentens kone ventede

Hej :)

Nu har jeg gang på gang mødt politiet i mit lokale bageri i Ballerup. De
kommer ganske simpel langvejs fra for at købe lidt bagergodt da der ikke er
nogen politistation i nærheden.
Tror det må være mad, som trækker dem. :)

Mvh Tommy

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-11-03 22:54

"Zemich" <zemich@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg gang på gang mødt politiet i mit lokale bageri i Ballerup. De
> kommer ganske simpel langvejs fra for at købe lidt bagergodt da der ikke
er
> nogen politistation i nærheden.

Nå ??? Hvad er der i vejen med Ballerup Politistation, Gl. Rådhusvej i
Ballerup ?

/Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 00:14

> er
>
> Nå ??? Hvad er der i vejen med Ballerup Politistation, Gl. Rådhusvej i
> Ballerup ?

..... måske dårlig mad!?

Hilsen
Lars

Fra : Zemich

Dato : 07-11-03 15:10

C. Caspersen wrote in a message:

> Nå ??? Hvad er der i vejen med Ballerup Politistation, Gl. Rådhusvej i
> Ballerup ?
>
> /Caspersen

Tja såmen ikke andet end at den er lukket, det eneste der er tilbage af den
er pasafdelingen og straffeattest osv. :)

Mvh Tommy

Fra : Hekto

Dato : 07-11-03 15:17

In article <3faba7c6$0$9788$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
zemich@jubiipost.dk says...
> Tja såmen ikke andet end at den er lukket, det eneste der er tilbage af den
> er pasafdelingen og straffeattest osv. :)
>
> Mvh Tommy

Hvilket man må begræde, når man nu bor i Ballerup, og de skal komme
fra Gladsaxe.
Iøvrigt en anden spændende side af politiet, samt politik!

Ballerups døgnbemanding blev nedlagt, fordi der skulle spares, og
selvføøøølgelig ville det ikke betyde mindre tryghed, eller ventetid,
når man lukke Ballerup.
Samtidig, mine damer og herrer, ligger der tre (3) hovedtsationer,
nemlig Gentofte, Gladsaxe og lyngby klupet sammen, få km fra hinanden,
hver med deres temmelig store politikreds fordelt sådan at
hovedstationen selvfølglig ligger i den yderste periferi af kredsen.
Hvorfor sparede man ikke ved at slå hovedstationerne sammen? ... fordi
så var der nogen der skulle beslute at gøre sig selv arbejdsløse!!!

Ellers er det fuldstændig korrekt. I Ballerup ser man politiet under
hastighedskontrol på Frederikssundsvej, hvor det giver mest; men er
mindre farligt ... og hos bageren!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-11-03 20:10

On Wed, 5 Nov 2003 18:04:56 +0100, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> wrote:

Hej Lars.

Jeg var i Aalborg i går, og på motorvejen med retning mod nord ved
Svenstrup afkørslen mødte jeg Snupper-Jensen på løbehjul.
Med udrykningsmlink, i nødsporet på vej mod syd, men i det nordgående
spor.
Jeg troede det var løgn - Idioten kører mod færdselsretningen i
nødsporet - Det er ikke alene hans eget liv han sætter i fare, men
også mit.

>Jeg gik før med en naiv tanke om, at et ikke udrykningskøretøj skulle
>overholde færdselsloven... men jeg har vel taget fejl?

Jeg ringede til Aalborg politi og blev stillet om til vagthavende.
Han belærte mig om at Snupper-Jensen sikkert havde en god grund til at
opføre sig sådan.
Jeg spurgte hvad der ville ske mig hvis jeg prøvede det samme, eller
blot stoppede i nødsporet, men blev meget uforskammet belært om at jeg
heller ikke er ansat i etaten.

Så konklutionen må være:
Nej, færdselsloven gælder ikke for Snupper-Jensen.
Han må godt bringe dit liv i fare.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Richard

Dato : 05-11-03 20:47

Steen Gruby wrote:

> Nej, færdselsloven gælder ikke for Snupper-Jensen.
> Han må godt bringe dit liv i fare.

JA! er det en nyhed? - de har tilmed en af deres egne kolleger som
"anklager", skulle sagen ende i byretten. Han skal nok sørge for at
bagatellisere kollegaens opførsel ifht. den civile implicerede.

"Betjenten var jo ude i et offentligt ærinde" eller noget i den
henretning kommenterede anklageren i byretten i Lyngby, at hans kollega
med blåt blink, men uden horn i tæt snestorm en vintermorgen for 10 år
siden valgte at overhale min viv netop som hun svingede til venstre til
vores lille vej - 80 m. før et lyskryds - og torpederede hendes venstre
bagskærm, så langt var hun inde i svinget, da han ramte hende.

Og jo, "anklageren" var kollegial nok til ikke at klandre betjenten for
manglende udvisning skærpet opmærksomhed, der er ham pålagt under
udrykningskørsel. Til gengæld måtte min viv jo huske forkert, når hun
påstod, at hun svingede ude fra midten af vejen (reelt firespors) og
ikke helt inde fra vejkanten, som betjenten jo havde set med sine egne
øjne. (Uanset at bussen lige var passeret inden om min viv, mens hun
lagde an til sit ventresving, og at betjenten indledningsvis til
rapporten havde påstået, at han ramte hende med modsatte side af den,
bulen i hans Golf faktisk sad i, og at der var gadelys, selv om det var
slukket 10 min. før. Hans tredje "unøjagtighed" til rapporten har jeg
glemt, men det var hårrejsende læsning).

Jo, Snupper-Jensen har sine helt egen færdselsregler; bliver i det
mindste ikke dømt efter dem, der gælder for os

Morale: Skulle I blive impliceret i et færdselsuheld, hvor en Snupper er
part, så gælder det om at registrere eventuelle vidner hurtigst muligt.
Og er der ingen, kan I bare opgive sagen på Snuppers karrieres hellige
alter - I får ikke en ærlig chance, for hans/hendes ord vejer tungest
uden vidner...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 21:41

OT:
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo

faldt de(assurandøren) ned af stolen da den skulle forsikres?
eller sagde de ikk noget særligt da den er standart monteret?
( jeg tænker på mht. kasko hvis du har dette )

bo-gsxR

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-11-03 22:02

On Wed, 5 Nov 2003 21:40:59 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo.

>faldt de(assurandøren) ned af stolen da den skulle forsikres?
>eller sagde de ikk noget særligt da den er standart monteret?
>( jeg tænker på mht. kasko hvis du har dette )

Næ, der var ikke et øje der blinkede.
Dels er den kun ansvarsforsikret, og i papirene står den som XN85 -
650 cc - Ikke et ord om turbo
Men sandheden er jo også at moderne 600 cc maskiner har 15-35 HK mere
ned mit aldrende klenodie.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 22:27

> [...]
> 650 cc - Ikke et ord om turbo
> Men sandheden er jo også at moderne 600 cc maskiner har 15-35 HK mere

ok takker,

ja, tiden skifter hurtigt, hvor meget tryk kører den med??

bo-gsxr

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-11-03 22:59

On Wed, 5 Nov 2003 22:27:02 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo

>ja, tiden skifter hurtigt, hvor meget tryk kører den med??

Max. 1 bar.
Den kan godt strammes til mere, men det er synd.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 23:47

> Max. 1 bar.
> Den kan godt strammes til mere, men det er synd.
det var da en pæn del, ved du hvilken dia. boltene har i blokken?
jeg har fået af vide at jeg skal op i 12 mm hvis toppakningen skal
kunne spændes hårdt nok til.

mølle på mc'er gir en lidt provokerende motorkarakteristik

bo-gsxR

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-11-03 23:59

On Wed, 5 Nov 2003 23:47:27 +0100, "Bo-gsxR"
> [...]

>det var da en pæn del, ved du hvilken dia. boltene har i blokken?
>jeg har fået af vide at jeg skal op i 12 mm hvis toppakningen skal

Jeg har ikke målt dem, men jeg tror det er 10mm bolte.
Tænk på at kompressionen kun er 7,4 : 1 , og at møllen skal levere
resten, så trykket er ikke så højt enda.
Det er jo en gammel dame, så den skal behandles med følelse.

>mølle på mc'er gir en lidt provokerende motorkarakteristik

Tjaeh, den er lidt sløv fra 1000 - 4500 RPM, men så liver den
gevaldigt op.
Ikke brutalt, men dog så man ikke er i tvivl om at turboen er på
arbejde
Og så er det bare at holde nålen over 5-6000 RPM.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 06-11-03 19:34

Steen Gruby <oz9zi@(at)gruby.dk> skrev i en

> Tjaeh, den er lidt sløv fra 1000 - 4500 RPM, men så liver den
> gevaldigt op.
> Og så er det bare at holde nålen over 5-6000 RPM.

- - - - - - og så håbe på at wastegate'n ikke hænger =

--
Armand.
(der husker beretningen om dén oplevelse under dit tidlige ejerskab)

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-11-03 20:43

On Thu, 6 Nov 2003 19:34:12 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>- - - - - - og så håbe på at wastegate'n ikke hænger =

Ja, det var en rigtig grim oplevelse - Det var godt at det ikke var
mig der oplevede det første gang, men en der virkelig kan tumle en MC
det gik ud over.
Jeg har selv oplevet det senere, men da kom det ikke som en
overraskelse.
Efterfølgende har jeg fået styr på waste gaten.
Et hul i turbohuset, en smørenippel og molybdænsulfid (Molykote), så
er den paralyseret.
Nu har jeg jo et par stykker af slagsen (nabo's og min egen) at skrue
i, så man lærer jo kræet at kende med tiden

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-11-03 23:03

"Steen Gruby" <oz9zi@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Svenstrup afkørslen mødte jeg Snupper-Jensen på løbehjul.
> Med udrykningsmlink, i nødsporet på vej mod syd, men i det nordgående

Ja, du har ikke overvejet, at der kunne være mange kilometer til den næste
afkørsel. Havde du forestillet dig, at han skulle løfte cyklen over
autoværnet ?

> Jeg troede det var løgn - Idioten kører mod færdselsretningen i
> nødsporet - Det er ikke alene hans eget liv han sætter i fare, men
> også mit.

Hvad skulle du dog lave derude, hva`? Og hvis du ikke kunne se eller være
opmærksom på hans udrykningssignaler er det jo dig, som ikke er opmærksom.
Og så har du ret......så sætter han sit liv på fare.

> Jeg ringede til Aalborg politi og blev stillet om til vagthavende.
> Han belærte mig om at Snupper-Jensen sikkert havde en god grund til at
> opføre sig sådan.

Hvem belærer hvem ? Hvad f.... bilder du dig ind at ringe på den måde, når
du overhovedet ikke aner hvilket ærinde betjenten var i ?

> Jeg spurgte hvad der ville ske mig hvis jeg prøvede det samme, eller
> blot stoppede i nødsporet, men blev meget uforskammet belært om at jeg
> heller ikke er ansat i etaten.

Nej, det er du nemlig ikke ! Det er derfor man skal uddannes og ansættes som
politibetjent. Så har man nemlig nogle beføjelser, som andre ikke har. Er
det overraskende ?

> Så konklutionen må være:
> Nej, færdselsloven gælder ikke for Snupper-Jensen.

Det har du fuldstændig ret i. Han må nemlig gerne overtræde den i visse
tilfælde.

> Han må godt bringe dit liv i fare.

....??....

Please Sten, smid lige et indlæg med alle de smileys du glemte...........

/Caspersen

Fra : Sune

Dato : 05-11-03 23:34

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
næste
> afkørsel. Havde du forestillet dig, at han skulle løfte cyklen over

Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en så farlig manøvre kan
forsvares.
Jeg kender dog ikke den præcise situation. Hvis det skete i meget
langsom køkørsel, hvor trafikken næsten er gået i stå, stiller det sig
naturligvis anerledes.

> [...]
opmærksom.
> Og så har du ret......så sætter han sit liv på fare.

Nej, nej - hvis du f.eks. kører på ydersiden af en stor bus, lastbil
eller lignende, som du er ved at overhale og et udrykningskøretøj
pludselig dukker op, når du trækker ind - ja så får du en alvorlig
forskrækkelse, som kan afstedkomme en slem ulykke.

> Hvem belærer hvem ? Hvad f.... bilder du dig ind at ringe på den måde,
når
> du overhovedet ikke aner hvilket ærinde betjenten var i ?

Jeg var nok gået endnu mere vidt end Steen. Jeg havde forlangt et svar
fra politimesteren på hvordan noget sådan kan forsvares.
Måske er der en god grund, men jeg tvivler.

> [...]
ansættes som
> politibetjent. Så har man nemlig nogle beføjelser, som andre ikke har.

Nej, men man har ikke ubegrænsede beføjelser. Man må bl.a. ikke bringe
andres liv i overhængende fare.

Jo, det gør den - også når han kører udrykning.
--
vh Sune
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-11-03 23:58

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at en så farlig manøvre kan
> forsvares.

Det havde betjenten

> Jeg kender dog ikke den præcise situation. Hvis det skete i meget
> langsom køkørsel, hvor trafikken næsten er gået i stå, stiller det sig
> naturligvis anerledes.

Igen, det var baseret på betjentens skøn.

> [...]
> pludselig dukker op, når du trækker ind - ja så får du en alvorlig
> forskrækkelse, som kan afstedkomme en slem ulykke.

"Pludselig dukker op" ???? Han kommer imod dig med horn og lygter ? Tror du
ikke snarere, at du skulle pudse brillerne

> Måske er der en god grund, men jeg tvivler.

Hvorfor ?

> Nej, men man har ikke ubegrænsede beføjelser. Man må bl.a. ikke bringe
> andres liv i overhængende fare.

Det har betjenten givetvis heller ikke skønnet at han ville......

> Jo, det gør den - også når han kører udrykning.

Jep, men han kan tilsidesætte visse regler.

/Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 00:12

> "Pludselig dukker op" ???? Han kommer imod dig med horn og lygter ? Tror
du
> ikke snarere, at du skulle pudse brillerne

Hallo C. Caspersen, hvad så i tilfælde, hvor manden ikke engang har haft den
fornødne energi til at ramme blå-blinks-kontakten eller et horn og alligevel
kører som om, at han *bare* skal på W.C. og at det bare ikke kan gå stærkt
nok? (alá dét, som jeg var vidne til I dag).

Hilsen
Lars

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 10:58

> [...]
> kører som om, at han *bare* skal på W.C. og at det bare ikke kan gå stærkt
> nok? (alá dét, som jeg var vidne til I dag).

Hallo Lars T. Thomsen, hvad så hvis manden har kørt en udrykning uden lys og
horn, hvilket i særlige tilfælde er lovligt ? Dette emne har været
diskuteret mange gange.

Hvor kommer den tro fra, at etaten kun er ude på at overtræde loven ?

/Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 17:34

> [...]
og
> horn, hvilket i særlige tilfælde er lovligt ? Dette emne har været

Så er det (som jeg før har skrevet) ok, citere mig selv (mest for de
tungnemme)

"Det er vel i orden, hvis vedkommende har blink på
og han på denne måde kan gøre medtrafikanterne opmærksomme på at
ordensmagten må rykke hurtigt og effektivt frem"

Og:

"Det er mig fint, at manden tager hånd om nogle problemer og han får de
fornødne muligheder for at løse dem. Men han skulle da for !()#% tænde sit
pokkers blink, inden at han vælger at køre råddent, så vi andre bliver
advaret i tide!"

Så igen til dig, C. Caspersen: Han kan kan for min skyld (næsten) gøre, hvad
der passer ham! - Men *ikke* uden hverken blink eller horn!

> Hvor kommer den tro fra, at etaten kun er ude på at overtræde loven ?

Bwwaaad... Læs igen, hvad jeg er skrev...

Hilsen
Lars

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 17:38

> og

Okay undskyld, jeg misforstod dig... havde ikke i min vildeste fantasi
forestillet mig, at politiet kan foretage en "udrykning" uden at gide tænde
hverken horn eller lygter på en travl vej ved den mørke aftentid. Det må vel
være et spørgsmål om at "ikke gide" for hvad skulle formålet ellers være
(andet end at bringe medtrafikanterne i fare)?

Hilsen
Lars

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 17:52

> [...]
> være et spørgsmål om at "ikke gide" for hvad skulle formålet ellers være
> (andet end at bringe medtrafikanterne i fare)?

Ved et bankrøveri f.eks. er der ingen grund til at fortælle røverne 4 km
før, at politiet er på vej

/Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 18:16

> tænde
> vel
>
> Ved et bankrøveri f.eks. er der ingen grund til at fortælle røverne 4 km
> før, at politiet er på vej

Ok, dén er så købt!

Mener dog ikke, der er nogen banker på Th. Sauers Vej i Aalborg, men jeg
tager sikkert fejl.... Omvendt synes jeg, at det er en smugle for risky,
hvis kun een MC-betjent sendes afsted til hvad man mener skulle være et
aktivt gerningssted, men det kan da godt være, at dette er normal gotyme
(jeg har såmænd stor respekt for politiets arbejde).
Men kørselen mindede ikke om nogen speciel udryking idet han først fræste op
af vejen og herefter parkerede sin MC på sidestøttebenet midt på vejbanen og
lod alle biler (incl. jeg selv på MC) passere, hvorefter han ca. 30 sekunder
efter overhalede os alle igen: Mig tog han den rigtige vej, men tog resten
af køen indenom... vel at mærke ved 17-tiden og uden hverken lys eller lyd.

Nåeja... jeg har sikkert sat en urimlig skrivestorm/debat igang, det var
ikke meningen at nogen skulle føle sig overrumplet!

Hilsen
Lars

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 18:27

> [...]
og
> lod alle biler (incl. jeg selv på MC) passere....

Tjaaa, "lod" er måske så meget sagt... han gav da ikke det mindste tegn til
os, hvad vi skulle gøre... så istedet for at lave propper, så måtte der
tilsyneladende bare tænkes kreativt og ventes på, at de modkørende forsvandt
for herefter at kunne køre pænt over i modsatte vejbane og dreje uden om ham
og hans mørke MC.

Men "lod" fordi, at han da tilsyneladende ikke blev sur over vores valg og
ikke ænsede den trafik, der drejede uden om ham...

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-11-03 18:22

> Ved et bankrøveri f.eks. er der ingen grund til at fortælle røverne 4
> km før, at politiet er på vej

Så kunne de jo nøjes med at køre med blink, som de så også ofte gør mange
steder for ikke at genere unødigt. Generelt så synes jeg at politi m.v. er
flinke til at benytte både lys og lyd for at indikere deres tilstedeværelse
når de har travlt, men der er altid nogle rådne æbler, inden for alle
områder, som mener at reglerne ikke gælder for dem. Af den grund er de meget
synlige i trafikken og man får måske en fornemmelse af at det er værre end
det egentligt er.

Jeg tror f.eks. ikke at Lars er utilfreds med politiets indsats, da hans MC
blev stjålet. Det tog da ikke mange timer før cyklen var fundet, og
derudover var de så flinke at transportere cyklen hjem til ham selv.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 18:43

Hej Martin,

> [...]
> blev stjålet. Det tog da ikke mange timer før cyklen var fundet, og
> derudover var de så flinke at transportere cyklen hjem til ham selv.

Just my point! (*).

Jeg er ikke sur på politiet, tværtimod! - Blot kunne jeg i dette tilfælde
godt have tænkt mig, at han havde gjort sig selv lidt mere synlig. Det siges
jo statistisk set, at det er farligere, at køre MC (fremfor bil) og jeg tror
ikke at statistiken taler i positiv retning, hvis dém der er i tjenesten (og
har *behovet*) ikke tydeliggøre dette for aftentraffikken... Jeg tænker sgu
på MC-staklen... han er sgu den udsatte, hvis noget ikke kommer til at gå
efter hans planer!

Hilsen
Lars
(*) Cyklen blev fundet da nogen havde anmeldt en motorcykelulykke, politiet
bliver tilkaldt til ulykkesstedet, hvor de finder min MC ude i "Intetsted"
sammen med to tilskadekommende mennesker, som *naturligvis* ikke kender
noget til dén MC som de velnærmest ligger under deres røv... Godt for dém,
for sagen blev nemlig droppet....

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 18:55

> [...]
> *naturligvis* ikke kender noget til dén MC som de velnærmest ligger
> under deres røv... Godt for dém, for sagen blev nemlig droppet....

Hvorfor?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 20:02

Hej Jacob!

> Hvorfor?

Vi nærmer os mistænkeligt "off-topic", men nu var det jo Martin, som bragte
denne sag på banen!
Martin: Hvorfor skal du nu kaste salt i mit altid evig blødende sår!?

"... "Intetsted" sammen med to tilskadekommende mennesker, som *naturligvis*
ikke kender noget til dén MC som de velnærmest ligger under deres røv..."

.....dette var, hvad de to betjente forklarede mig, da de (meget generøst af
Aalborg politi) transportede MC'en tilbage til min hjemmeadresse. Senere
modtog jeg så et brev fra Politiet, hvor der stod, at de tilskadekommende nu
havde ændret deres forklaring. Nu indrømmede de, at havde kørt på cyklen
(ingen af dem havde MC kørekort og de havde jf. mit forsikringsselskab kørt
uden hjelm), men at de havde "lånt" cyklen af een som hed "Thomas".
"Thomas" var en kammerat til ham, som havde ført cyklen, men vedkommende
viste ikke, hvad denne "Thomas" mere hed (f.eks. til efternavn), hvor gammel
han var, hvorhenne han boede, eller hvor han færdes... så dér stoppede
sporet og de to slap ud af kniben (sikkert igen?).

Jeg indsendte herefter en klage over afgørelsen til politiet, hvor jeg bla.
i eet af punkterne udbad en forklaring på, hvorfor efterforskningen brat
kunne stoppe, når politiet jo selv var vidner på gerningsstedet...

Herefter modtog jeg et brev fra den juridiske afdeling (skrevet og
formuleret i stil med dét lort, jeg nok skrev i 3. klasse), hvor der nærmere
stod beskrevet, hvorfor tiltalen var frafaldet; I noget, som jeg personligt
syntes ligende en: "Idet-jorden-jo-som-sagt-er-flad"-argumentation.

Jeg tænkte straks på "gåsen og vandet" og dét at "slå i en dyne". Samtidig
blev min MC jo ikke ligefrem kønnere og det hele virkede sikkert som
mavesårsfremkaldervædske og dét mente jeg ikke, at kampen om min 250ccm MC
årgang 1983 var værd: Slet ikke, når den jo desuden ikke måtte/kunne køre!
Så jeg gav mig istedet i kast med at reparere min ikke-kaskoforsikrede MC
for mine S.U. Fik den atter på vejen og valgte istedet, at prise mig
lykkelig over, at jeg nu havde den tilbage og at den (det er vistnok over 15
måneder siden) stadig gider at flytte mig rundt hele året og uden
overraskelser.. Men det kan jo aldrig svare sig, at smide for mange
"kosmetikpenge" efter den med evt. vidresalg for øje: Så er det smartere,
bare at bruge den og nyde hver en km, som den jo så fejlfrit tager og bare
stadig lade være en del af familien: På godt og ondt!

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 20:22

[SNIP] En sørgelig historie

> [...]
> ikke måtte/kunne køre! Så jeg gav mig istedet i kast med at reparere
> min ikke-kaskoforsikrede MC for mine S.U.

Det er godt nok surt. Prøvede du ikke at få de to tyve til at betale for
reparationerne? Lige meget om de siger mc'en er lånt, er de vel juridisk
ansvarlige for skaderne, de har lavet?

Nogle gange kan man tænke helt gode tanker om det gamle USSR, hvor folk blev
skudt for den slags ting
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 20:24

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> for reparationerne? Lige meget om de siger mc'en er lånt, er de vel
> juridisk ansvarlige for skaderne, de har lavet?

Hov! Det havde du jo faktisk svaret på. Man fortryder dog tit en sådan
beslutning bagefter. Det har jeg i hvert fald gjort ved mange tilfælde
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 22:03

Jeg kunne forstå på politiet, at de vistnok kendte personerne og deres
erfaring sagde, at man ikke kunne plukket håret af en skaldet. Men jeg
skulle ihvertfald gemme kvitteringerne, hvis der blev mere i sagen.
Jeg tænkte: Hvis de kan betale, så skulle de betale! - Men omvendt så var
det jo lidt af en satsning, at få ordnet alt hos en mekaniker, hvis de blot
herefter kunne give mig lidt lommeuld som "tak for hjælpen", specielt når
man gerne kan finde noget andet, at bruge S.U.'en på: Det er smartest, at
være realist i stedet for naiv: Man skal jo tænke på, hvad man kaster penge
efter og jeg oplevede ikke politetfolkenes erfaring som værende specielt
opløftende nyt.

Jeg lagde ud med et olieskift, rettede koblingen og gearkassen ud efter de
ca. 90km (måske knapt så sucessfulde gearskift, som de havde kørt!),
stillede ventiler, købte ny tændngslås, spejle, baglygte og måtte hurtigt
lære at leve med, at der nu var buler i tanken og at cyklen var blevet lagt
ned på samme side som udstødningsrøret (der året efter blev skiftet pga.
gennemtæring i lydpotten).

> Hov! Det havde du jo faktisk svaret på. Man fortryder dog tit en sådan
> beslutning bagefter. Det har jeg i hvert fald gjort ved mange tilfælde

Jeg fortyder ihvertfald, at jeg ikke havde støbt den inde i beton, da jeg
forlod cyklen dén sidste aften!
Fortrydelsen angående valget eksisterer naturligvis- og lever desvære i
bedste velgående, men overskygges i dette tilfælde af det praktiske aspekt.

Hilsen
Lars

Fra : M. Høy

Dato : 06-11-03 22:12

Hej Lars

Kendte du til deres identitet? Fik du nogle navne af politiet (kender ikke
processen, i sådan een sag), for ellers er hævnen sød

Tror jeg ville tage loven i egen hånd, hvis jeg blev udsat for tyveri eller
vold på min familie, men det kræver jo, at man kender til
gernings-mandens/mændenes identitet!

Ellers er jeg normalt ikke voldelig!

Og C. Caspersen, denne her, må du godt citere mig for

Mvh.

M. Hoey
(GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 22:20

"M. Høy" <mhoeyNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers er jeg normalt ikke voldelig!

Hermed citeret

/Caspersen

Fra : M. Høy

Dato : 06-11-03 22:42

Du er sq. god nok C. Caspersen

Håber det giver pote den dag, jeg render ind i dig ude i det civile liv
Giver du rabat, hvis man kommer med een god undskyldning?

Man skal have lov til at have sine meninger, (respekt for det) Bare man ikke
overfuser andre med det

Så der var een der gættede på, at du var ansat inden for politiet! Hvad er
din stilling inden for lovens lange arm?

Hilsen fra een med generelt gode erfaringer med politiet, de er bare lidt
for dygtige til at filme

M. Hoey
(Suzuki GT750)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 22:36

Hej M. Høy!

> Kendte du til deres identitet? Fik du nogle navne af politiet (kender ikke
> processen, i sådan een sag), for ellers er hævnen sød

Fik begge personernes navne (endda helt uopfordret). Navnene virker temmelig
unikke, så I teorien ville det nok ikke være svært, at finde dem og lade et
tæskehold klare resten og derved håbe på, at navne i virkeligheden *var*
unikke!

Problemet er bare, at jeg ikke vil! - Jeg må ærligt indrømme, at jeg er imod
dén slags....

Hilsen
Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 22:52

> [...]
> virkeligheden *var* unikke!
>
> Problemet er bare, at jeg ikke vil! - Jeg må ærligt indrømme, at jeg

Det skal man jo sige
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 07-11-03 21:14

> Det skal man jo sige

Nåeja, men det ville jo desværre "lette" den efterfølgende efterforskning en
anelse, hvis jeg havde først havde ytret en positiv indstilling til vold på
DFM og bagefter havde havde givet dem en omgang dummebank!

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 07-11-03 14:28

Jacob Larsen <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en

> Nogle gange kan man tænke helt gode tanker om det gamle USSR, hvor folk
> blev skudt for den slags ting

Eller i guds eget land for længe siden, hvor "transportmiddel"-tyve blev
klynget op i nærmeste træ

--
Armand.

Fra : Sune

Dato : 06-11-03 00:12

> "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det havde betjenten

Naturligvis, men kan det være et fejlskøn af de lidt værre ? Det tror
jeg.

> Igen, det var baseret på betjentens skøn.

Og igen - kan det være et fejlskøn.

> "Pludselig dukker op" ???? Han kommer imod dig med horn og lygter ?
Tror du
> ikke snarere, at du skulle pudse brillerne

Læs teksten igen, jeg beskriver jo netop en situation hvor han nemt kan
overses. Jeg kan sagtens finde på mange flere situationer der kan opstå.

[cut]
> Det har betjenten givetvis heller ikke skønnet at han ville......

Igen et muligt fejlskøn.

> Jep, men han kan tilsidesætte visse regler.

Jep, men ikke hvis man er er til væsentlig fare for andre.

Jeg har i øvrigt stor respekt for politiets arbejde, men også de kan
fejle ( ligesom jeg selv en meget sjælden gang kan

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-11-03 00:17

On Wed, 5 Nov 2003 23:57:41 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Det havde betjenten

For mig lyder det som du besidder en vis inside viden.

>Igen, det var baseret på betjentens skøn.

Uden at være synsk, så lugter det lidt af at have sammenhæng med en
bil en reklamebil havde stoppet lidt tættere på Aalborg.
Jeg kunne forestille mig at noget havde forladt det pågældende
køretøj, og det var der nogen der gerne ville finde.
Så kunne man da i det mindste køre til næste påkørsel i den rigtige
retning og køre med trafikretningen.
Er det for meget forlangt ?

>"Pludselig dukker op" ???? Han kommer imod dig med horn og lygter ? Tror du
>ikke snarere, at du skulle pudse brillerne

Hvis jeg skulle undvige og bruge pladsen i nødsporet havde
Snupper-Jensen været på'en, og jeg også.
En modkørende med 30 Km/t, og jeg med 110 er altså en frontal sag på
140 Km/t minus det jeg kan nå at bremse.
I kørselsretningen vil det være en forskel på 80 Km/t som giver
betydelig større chance for at begge overlever.

>Hvorfor ?

God grund til at køre mod trafikken for at finde et eller andet i
grøften?
Den findes ikke.

>Det har betjenten givetvis heller ikke skønnet at han ville......

Så mangler der en vis forestillingsevne hos den pågældende.

>Jep, men han kan tilsidesætte visse regler.

Det må man dybt beklage hvis det skulle være tilfældet.
Det er måske derfor så mange af etatens køretøjer er involveret i
alvorlige ulykker når der skal leges "Sheriffen rykker ud".

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 11:03

> Det må man dybt beklage hvis det skulle være tilfældet.
> Det er måske derfor så mange af etatens køretøjer er involveret i
> alvorlige ulykker når der skal leges "Sheriffen rykker ud".

Ja, vi kommer vist ikke videre, men jeg må jo blot beklage på samfundets
vegne, at nogle ikke har tiltro til vort politi.

Ydermere er det noget af en påstand du kommer med. Hvor mange køretøjer har
været involveret i alvorlige ulykker i år ?

/Caspersen

- som godt gad se Steen Gruby i hovedet når en tyveknægt står med
nedstrygeren ved hans XN85 Turbo og etaten svarede, at de først kunne komme
om 3 timer, idet de skulle cykle, fordi der var for mange der havde klaget
over, at politiet måtte overtræde færdselsloven i visse tilfælde.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 11:19

> - som godt gad se Steen Gruby i hovedet når en tyveknægt står med
> nedstrygeren ved hans XN85 Turbo og etaten svarede, at de først kunne
> komme om 3 timer.

Wakeup call. Politiet kommer ikke ved formodet indbrud. Du kan rigne til dit
forsikringsselskab når MC'en er væk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 12:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:Hspqb.3448$bc1.2869@news.get2net.dk...
> Wakeup call. Politiet kommer ikke ved formodet indbrud. Du kan rigne til
dit
> forsikringsselskab når MC'en er væk.

Wakeupcall til dig. Det er ikke særligt formodet når man står og kigger på
tyveknægten, vel.

/Caspersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 12:23

> Wakeupcall til dig. Det er ikke særligt formodet når man står og
> kigger på tyveknægten, vel.

Han kan jo bare have taget fejl af din og sin egen MC. Prøv at ring til
politiet en dag. Det de er mest optaget af er at få dig af linien igen, ikke
at løse dit problem. Jeg har pøvet at få oplyst om en mistænkelig MC var
stjålet. Det kan ikke lade sig gøre. En mand sidder på din MC på gaden og
skodder cigaretter på tanken. I mine øjne hærværk. Svar: "Vi har andet at
lave". Færdselsuheld, men ingen personskade og ingen alkohol indblandet.
Politiet kommer ikke. Men kør 62km i timen på en øde tosporet vej midt om
natten i byen og host op med 1000kr. Det kan de finde ud af.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 16:46

> [...]
> personskade og ingen alkohol indblandet. Politiet kommer ikke. Men
> kør 62km i timen på en øde tosporet vej midt om natten i byen og host

Enig. Det er også min erfaring. De har sgu generelt ikke været ret
samarbejdsvillige, når de ikke har haft en laser i hånden.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-11-03 13:41

C. Caspersen wrote:
> Wakeupcall til dig. Det er ikke særligt formodet når man står og kigger på
> tyveknægten, vel.

Wakeupcall til dig igen ..

Skal jeg forklare om da jeg anmeldte en tydeligvis stjålet ZX9'er i
Brønshøj?

For det første var de ikke meget for at ta' i mod anmeldelse, da jeg
ikke kunne oplyse registreringsnummeret på motorcyklen..

På trods af at den stod meget mærkeligt parkeret, ulåst og med afbrændt
bagdæk, og uden nummerplade..

Derefter tog det ca. lidt over en uge før den var væk..
(formodentligt blevet hentet af den retmæssige ejer)

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:25

> Skal jeg forklare om da jeg anmeldte en tydeligvis stjålet ZX9'er i
> Brønshøj?

Skal jeg forklare dig, at i mit eksempel stod tyveknægten ved siden af. ?

/Caspersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-11-03 14:33

C. Caspersen wrote:
> Skal jeg forklare dig, at i mit eksempel stod tyveknægten ved siden af. ?

Det må da være rimeligt at forvente at nogle evt. undersøger sådan
en sag inden for rimelig tid.. den kunne jo blive nappet af en anden
bølle.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:56

> Det må da være rimeligt at forvente at nogle evt. undersøger sådan
> en sag inden for rimelig tid.. den kunne jo blive nappet af en anden
> bølle.

Jep. Det har du ret i. Men prøv at sætte dig i politiets sted. Hvis
telefonerne kimer om det ene og det andet om anmeldelser med gerningsmand
etc.

Hvordan ville du så prioritere:

1) Lade voldsmanden slå videre på offeret på Nørrebrogade.
2) Sende en patrulje til Brønshøj for at konstatere, at her står en
motorcykel uden nummerplader og gerningsmanden er væk.

/Caspersen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-11-03 15:15

C. Caspersen wrote:
> 1) Lade voldsmanden slå videre på offeret på Nørrebrogade.
> 2) Sende en patrulje til Brønshøj for at konstatere, at her står en
> motorcykel uden nummerplader og gerningsmanden er væk.

Nu ved jeg tilfældigvis at politiet kører forbi det sted mindst 2
gange om dagen ... en af de gange må de da for helvede lige ha' tid
til at stoppe og checke et stelnummer...

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : M. Høy

Dato : 06-11-03 15:51

Hallo Herrman

Du glemte vist punkt:

3: Sende hele børnehaven ud for at tage billeder af folk der kører 5-10 km/t
for stærkt, så staten kan få lidt i bøssen!

For det virker, som om det har den største prioritet, frem for at tjene
borgerne, istedet!

Det er sq. trættende at de kun har interesse, for det, der er penge i :-/

Mvh.

M. Hoey
(GT750)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234

Snip>

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 16:32

> 3: Sende hele børnehaven ud for at tage billeder af folk der kører 5-10
km/t
> for stærkt, så staten kan få lidt i bøssen!

Vær nu lidt saglig. Der er sgisme da ikke den enlige pensionerede betjent i
den kassebil der vælter hele læsset, tror du ?

> For det virker, som om det har den største prioritet, frem for at tjene
> borgerne, istedet!

Fortæl det på Christiansborg.

> Det er sq. trættende at de kun har interesse, for det, der er penge i :-/

Læs de to øvrige svar.

/Caspersen

Fra : Richard

Dato : 06-11-03 20:25

M. Høy wrote:

> [...]
> for stærkt, så staten kan få lidt i bøssen!
>
> For det virker, som om det har den største prioritet, frem for at tjene

Det har du vist ret i: En bekendt i Kbh. Pol. færdselsafd. var kørt ud
en formiddag for at måle hastighed ved en kommuneskole i Østre
Farimagsgade og fik noteret tre grove Buksti'er på de 2-3 timer. Men vel
hjemme på stationen blev han bebrejdet, at han ikke havde fået flere i
kassen, for en kollega havde fået 10-12 stk i samme periode på den
yderste del af Englandsvej... (for udenbys: en bred vej i byzone, men
hvor der er god oversigt og ikke rigtig nogen at være til fare for en
formiddag, selv ved 70-80 km/t).

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 12:16

> [...]
meddelelse news:Hspqb.3448$bc1.2869@news.get2net.dk...
> Wakeup call. Politiet kommer ikke ved formodet indbrud. Du kan rigne til

Det skulle iøvrigt heller ikke tages så bogstaveligt. Det var ligesom hele
situationen sat på en spids.

mojn

Caspersen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-11-03 11:43

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> writes:

> "Steen Gruby" <oz9zi@(at)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, vi kommer vist ikke videre, men jeg må jo blot beklage på samfundets
> vegne, at nogle ikke har tiltro til vort politi.

Så vil jeg beklage på vort samfunds vegne, at der er nogle der har blind
tiltro til vort politi.

--
Mikkel | "...Being shot out of a cannon will always be better
motortosse.dk | than being squeezed out of a tube.

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 14:47

In article <bod66u$da1$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Ydermere er det noget af en påstand du kommer med. Hvor mange køretøjer har
> været involveret i alvorlige ulykker i år ?

HVor mange ved jeg ikke; men personligt husker jeg et tilfælde sidste
år, hvor en MC-betjent nærmest kogte over af iver for at fange en
fartsynder, og holdende på en tilkørselsrampe, vred øret på BMW'en så
den sprang fremad for fulde gardiner, og kløvede en Morris Macot m.
indhold!
Nu var det ikke første gang at bemeldte MC-betjent gik så højt op i
sit arbejde, denne gang så han sig bare ikke for, og Darwin tog ham!
.... desværre var der nogle der uforskyldt blev 'med-darwiniseret' ved
denne lejlighed.
Fremgangsmåden han anvendte, virker ikke helt gennemtænkt.

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:58

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
> Fremgangsmåden han anvendte, virker ikke helt gennemtænkt.

Og versionen med, at føreren af mascotten trak ud i 2. vognbane uden at
orientere sig passer ikke lige ind i denne anti-politi debat ?

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 15:09

In article <bodjue$kvh$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Og versionen med, at føreren af mascotten trak ud i 2. vognbane uden at
> orientere sig passer ikke lige ind i denne anti-politi debat ?

Fik hun chansen for at se han kom tordnende, fra et lidt uventet
verdenshjørne.
Hans iver var nok lige i overkanten. Han kunne nok have indhentet
fartsynderen, stille og roligt, uden at blande Darwin ind i det.

Fra : Morten dahl

Dato : 06-11-03 00:43

> "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Det havde betjenten

Ja lidt ligesom episoden i århus for en del tid siden, da de skønnede at den
normale procedure for udrykningskørsel ikke lige galdt dem. at de så
torpederede en uskyldig tæller jo ike, betjenten havde jo vuderet!! der er
regler for politiét også. Og med det tillidserhverv som du andetsted selv
omtaler de bestrider. Så skal brud på denne tillid straffes ekstra hårdt!!

> Jep, men han kan tilsidesætte visse regler.

Nej og atter nej, de regler der er udstukket for udrykningskørsel skal til
enhver tid overholdes, ikke mindst fordi de er sat efter ekstraordinære
situationer..

-
Morten Dahl

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 11:05

"Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> omtaler de bestrider. Så skal brud på denne tillid straffes ekstra hårdt!!

Jeg kender ikke sagen. Åh ja, selvfølgelig skal de straffes ekstra hårdt for
at køre galt under en udrykning hvor de såmaænd bare ville redde din familie
fra at blive gennembanket af en flok bøller.

> Nej og atter nej, de regler der er udstukket for udrykningskørsel skal til
> enhver tid overholdes, ikke mindst fordi de er sat efter ekstraordinære
> situationer..

Du ved givetvis ikke hvad du snakker om.

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 14:51

In article <bod6b3$ljv$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Åh ja, selvfølgelig skal de straffes ekstra hårdt for
> at køre galt under en udrykning hvor de såmaænd bare ville redde din familie
> fra at blive gennembanket af en flok bøller.

De fleste tilfælde af vold og drab begås af nogen der på een eller
anden måde er bekendte. Det er sjældent, heldigvis, at nogen forgriber
sig på vildt fremmede.

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 14:59

> De fleste tilfælde af vold og drab begås af nogen der på een eller
> anden måde er bekendte. Det er sjældent, heldigvis, at nogen forgriber
> sig på vildt fremmede.

Nåja, hvis de kender gerningsmanden skal du selvfølgelig bare have bank. Det
havde jeg ikke taget med i mine overvejelser

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 15:11

In article <bodk0j$o1e$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...
> Nåja, hvis de kender gerningsmanden skal du selvfølgelig bare have bank. Det
> havde jeg ikke taget med i mine overvejelser

Statistisk må det bare konstateres at vold som regel involverer
spiritus, og at den yderst sjældent går ud over nogen der ikke i
forvejen kendte gerningsmanden.
Politisk ukorrekt kan det fortolkes derhen, at det som regel foregår i
særlige miljøer.

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 16:33

> /Hekto

Du er vist kørt af sporet..

/Caspersen

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 17:17

In article <bodpgs$bep$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...
> "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du er vist kørt af sporet..

Njaaah ... det var nu dit lidt uvægtige argument om at det var
vigtigere at komme et voldsoffer til undsætning, der gjorde udslaget.
Argumentet er lidt tyndt, synes jeg umiddelbart. Jeg har
ihvartfald ikke nogen i min venne/omgangskreds der ville fare hjem og
begynde at slå min famile til plukfisk. Jeg kan slevfølgelig ikke
svare for andres vedkommende; men det er nok de færreste herinde, der
ville være i den situation.
Mere almindeligt er det nok at være udsat for indbrud, mc- cykel-
biltyveri, og lignende almindeligt forekommende hænnelser ... som der
jo så HELLER ikke gøres noget ved.

Nu ved jeg jo godt at det ikke er den enkelte betjent der prioriterer
hvad han skal gøre noget ved. Jeg ved også godt at andre beslaglægger
politiet til f.eks. topmøder; men intet af det forhindrer, at den
enkelte bruger den indvendige side af hovedet.

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-11-03 23:35

On Wed, 5 Nov 2003 23:02:34 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

Hej.

>Please Sten, smid lige et indlæg med alle de smileys du glemte...........

Jeg er ked af det, men der manglede ingen smily's

Den form for kørsel har jeg absolut ingen respekt for ligegyldigt hvem
der foretager den.

Og du har helt ret, den episode afstedkommer en helt officiel klage
til etaten's overhoved.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-11-03 23:55

> Og du har helt ret, den episode afstedkommer en helt officiel klage
> til etaten's overhoved.

Ja undskyld mig, men hvis du tror, at du kan ændre verden og få alt andet
end et standardsvar, hvor der står, "hvilket vi naturligvis beklager" (i
bedste fald), så værs´go !

I mellemtiden kan jeg så gå og undre mig over, hvorfor folkets
retfærdighedssans er som den er. Hvorfor er alle færdselspoliti, netpoliti,
meningspoliti etc.

Jeg tager stærkt afstand fra de nævnte opringninger og efterfølgende klager.
Politiet er her for vores skyld, de passer et tillidshverv, som hverken du
eller jeg har grund til at tvivle på.

Mvh

Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 00:08

> Ja undskyld mig, men hvis du tror, at du kan ændre verden og få alt andet
> end et standardsvar, hvor der står, "hvilket vi naturligvis beklager" (i
> bedste fald), så værs´go !

.... og du hører tilsyneladende til nå-generationen, som altid vil påstå at
det jo alligevel ikke nytter noget, så hvorfor prøve... osv...

> I mellemtiden kan jeg så gå og undre mig over, hvorfor folkets
> retfærdighedssans er som den er. Hvorfor er alle færdselspoliti,
netpoliti,
> meningspoliti etc.

Ja, f.eks. leger du jo pt. meningspoliti.

> Jeg tager stærkt afstand fra de nævnte opringninger og efterfølgende
klager.

Gør det og vær' glad! - Lyder lidt som om, at du har aktier i dette
foretagende!

> Politiet er her for vores skyld, de passer et tillidshverv, som hverken du
> eller jeg har grund til at tvivle på.

Enig! - Men det er ikke et tillidshverv, at have ret til køre unødig
latterligt og tilsyneladende unødigt bringe andre menneskers liv i fare....

Hilsen
Lars

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 11:06

> Ja, f.eks. leger du jo pt. meningspoliti.

Nej, jeg har en anden mening end dig og det har jeg lov til.

/Caspersen

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 06-11-03 17:50

> Nej, jeg har en anden mening end dig og det har jeg lov til.

Ditto! - Men det lyder bare som om, at du hæmingsløst mener, at din mening
skal være en norm for, om "nogens" mening er forkert eller ej...

Hilsen
Lars

Fra : Morten dahl

Dato : 06-11-03 00:50

> [...]
> end et standardsvar, hvor der står, "hvilket vi naturligvis beklager" (i

Hvad har etatens manglende respekt for deres tilidserhverv med vores
retsopfattelse (og krav) at gøre?

> I mellemtiden kan jeg så gå og undre mig over, hvorfor folkets
> retfærdighedssans er som den er. Hvorfor er alle færdselspoliti,
netpoliti,
> meningspoliti etc.

Netop fordi mange sager om politiet´s dømmekraft og overtrædelse af
beføjelser bliver fejet ind under tæppet....

> Jeg tager stærkt afstand fra de nævnte opringninger og efterfølgende
klager.

Hvorfor?, henfør det du selv skriver nedenunder...

> Politiet er her for vores skyld, de passer et tillidshverv, som hverken du
> eller jeg har grund til at tvivle på.

De er her for at passe et erhverv hvor vi har givet dem ekstraordinære
beføjelser i forhold til du og jeg! Og med disse beføjelser følger et
ansvar. Og kan de ikke leve op til dette, skal de ikke bestride de ekstra
beføjelser. At belønningen for det ansvar så måske ikke står mål er en hel
anden sag.

Men ligefrem at sige vi ikke skal tvivle på det, det er for mig at se
ekstremt blå-øjet. Jeg vil ikke finde mig i en uretfærdig behandling, ej vil
jeg heller se til at disse tillids-betroede stats ansatte tager beføjelser,
regler, vedtægter og love i egen hånd/handling. Så er de i mine øjne ikke
bedre end de individer de er betroet at bekæmpe og retsforfølge.

Med venlig Hilsen

Morten Dahl

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 11:08

> Netop fordi mange sager om politiet´s dømmekraft og overtrædelse af
> beføjelser bliver fejet ind under tæppet....

Det er sådanne udtalelser der får mig til at fare i flint, fordi de er
totalt ubegrundede. Du kan f.eks gå ind på www.politi.dk og klikke på
disciplinærsager.

/Caspersen

Fra : Richard

Dato : 06-11-03 20:36

C. Caspersen wrote:

> Det er sådanne udtalelser der får mig til at fare i flint, fordi de er
> totalt ubegrundede. Du kan f.eks gå ind på www.politi.dk og klikke på
> disciplinærsager.

De er jo netop ikke ubegrundede, vi er jo flere herinde, der har
oplevet, at Snupperen er gået over stregen, har kvajet sig og kringler
sig ud af den sidenhen med henvisning til sin egen autoritet.

Det er vigtigt at borgerne gør indsigelse, som Gruby har lagt op til
her, for politiet - ligesom en hver anden del af det offentlige apparat
- kan ikke være tjent med at være hævet over kritik. Uden
kritik/opfølgning kunne det ad vejen føre til polististatslignende
tilstande.

Og selv om vi danskere ikke hidtil har demonstreret noget større anlæg
for at udvikle en politistat, så viser disse historier jo, at der er -
omend nogle få - snuppere i etaten, som tydeligvis har anlægget i sig.
Og de skal holdes til stregen - for samfundets skyld

Fra : BOC

Dato : 06-11-03 09:18

> [...]
> end et standardsvar, hvor der står, "hvilket vi naturligvis beklager" (i

Når jeg følger din meningstilkendegivelse og for mig at tolke lidt
overlegne underskrivelse "Caspersen", så ærger jeg mig desto mere, at jeg
ikke havde nosser til som Steen tilsyneladende har at følge en klage jeg
har overvejet til enden.

I sommer 2001 cyklede jeg til Hjallerup Marked. På den lille vej inden
markedet cyklede jeg yderst og min søn inderst. En MC betjent kommer op på
siden af mig og siger: "I skal cykle bagved hinanden". Jeg siger: "Jamen
der blev pr. 1. juli 1998 er vedtaget at det er tilladt at cykle to ved
siden af hinanden".

Han tygger lidt på den og siger: "Jamen hvis jeg skønner at I er til gene
for trafikken, så vægter det højere"

Så er det jeg lige siden har tænkt, at hvad hjælper det så, at jeg sidder
med en lov underskrevet af Dronning Margrethe, som en betjent ikke mener
betyder noget.

Sker det igen så gør jeg følgende:
1) Nægter at parere ordre
2) Modtager sandsynligvis en bøde
3) Klager over betjenten og følger klagen til dørs

Hilsen

Bo Stilling Christiansen, XJ600, DT250
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=17

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 11:13

"BOC" <bo_stilling@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke havde nosser til som Steen tilsyneladende har at følge en klage jeg

Hvad er "BOC" så ? og hvorfor skal du gå efter personen og ikke bolden ?
ævl...

> [...]
> siden af mig og siger: "I skal cykle bagved hinanden". Jeg siger: "Jamen
> der blev pr. 1. juli 1998 er vedtaget at det er tilladt at cykle to ved

ja under visse forhold.

§ 49. Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er
tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af hinanden,
hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe

> Han tygger lidt på den og siger: "Jamen hvis jeg skønner at I er til gene
> for trafikken, så vægter det højere"

§ 4, Stk. 2. Trafikanter skal efterkomme de anvisninger for færdslen, som
gives af politiet eller andre, som trafikministeren har bemyndiget til at
regulere færdslen, jf. § 89. Disse anvisninger skal efterkommes forud for
anvisninger i stk. 1.

Stk. 3. Anvisningerne i stk. 1 og 2 skal efterkommes forud for
færdselsreglerne.

> Så er det jeg lige siden har tænkt, at hvad hjælper det så, at jeg sidder
> med en lov underskrevet af Dronning Margrethe, som en betjent ikke mener
> betyder noget.

Læs ovenstående.

> Sker det igen så gør jeg følgende:
> 1) Nægter at parere ordre
> 2) Modtager sandsynligvis en bøde
> 3) Klager over betjenten og følger klagen til dørs

Ja, og jf. ovenstående færdselslov får du ikke noget ud af det.

Tænk - der er nogle betjente, der faktisk kender lovene - guuuuuuuud

/Caspersen (uha, nu blev jeg overlegen)

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 06-11-03 12:17

> Hvad er "BOC" så ? og hvorfor skal du gå efter personen og ikke bolden ?
> ævl...
Jeg havde tilsyneladende ikke fået opsat min klient rigtigt.
Nu står jeg forhåbentlig som Bo Stilling Christiansen - det vil jeg gerne
stå ved.

> § 49. Cykel må ikke føres ved siden af andet køretøj. Hvor der er
> tilstrækkelig plads hertil, må to cyklister dog køre ved siden af
hinanden,
> hvis dette kan ske uden fare eller unødig ulempe

Bare det, at man er tilstede giver en ulempe. Så to ved siden af hinanden
vil ALTID give ekstra ulempe. Og da de jo ligesågodt kan gøre bagved
hinanden, så må det være unødig.

Hvis det er tolkningen, så er loven intet værd. Og det tror jeg faktisk
ikke politikerne og Dronning Margrethe har ment. For hvis det går efter min
hr. MC betjents hoved, så har jeg værsgo og komme ind på række, og så er
loven intet værd.

> Ja, og jf. ovenstående færdselslov får du ikke noget ud af det.

Nu er det jo for sent at klage. I stedet vil jeg sende et brev, og spørge
det lokale politi, hvordan jeg skulle forholde mig i en given situation.
Jeg vil også spørge, hvornår, man egentlig må cykle to ved siden af
hinaden. Hvis der kommer et lignende hr. MC Betjent svar, så vil jeg skrive
til trafikminsteriet og foreslå dem slette det der med at man må cykle to
ved siden af hinanden og give endnu mere magt til politiet som udøvende
magt.

> /Caspersen (uha, nu blev jeg overlegen)

Godt du har haft en god oplevelse med at svare igen.

Fra : Morten dahl

Dato : 06-11-03 21:26

> "BOC" <bo_stilling@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Tænk - der er nogle betjente, der faktisk kender lovene - guuuuuuuud
>
> /Caspersen (uha, nu blev jeg overlegen)

Nej overhovedet ikke. Nu fik jeg tilgengæld bekræftet min mistanke

Du er selv betjent, eller måske under uddannelse (med deraf følgende iver -
ikke negativt ment).

Har nu læst samtlige af dine (mange indlæg. Og for mig at se tager du
kritikken af andre´s opførelse personligt.
Dette er fra min side ikke intentionen, har (gudskelov) været ude for flere
positive oplevelser med politiet, end negative.
Men som med alt andet, det er mennesker vi har med at gøre, og ikke alle
udfylder deres job/ansvar godtnok.
Og dette er jo ikke kun indenfor etaten´s rækker, men et generelt fænomen
overalt i samfundet.

Det svarer lidt til at komme ind i en 7/11 hvor pigebarnet knævrer i
telefon, mens man står 7 mand i kø. hvis man rømmer sig lidt, får man et
bebrejdene blik som respons.

Pointen er, hun er ansat for at servicere mig som kunde, politiet er til for
vores skyld ikke omvendt. Og man burde derfor kunne forvente høflighed fra
dem (sålænge man er på lovens rette side)

-
Morten Dahl

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-11-03 22:18

> Du er selv betjent, eller måske under uddannelse (med deraf følgende
iver -
> ikke negativt ment).

Ha, det var sgisme da noget af et postulat Men tak for "tilliden"
Det er måske derfor folk herinde ikke kan lide mine meninger LOOOOOOL.

Næ, du. Jeg er af den overbevisning, at man ligger som man har redt. Man
bliver ikke automatisk svinet til af en betjent. Så har jeg heller ikke
sagt, at man aldrig bliver svinet til af en betjent.

/Caspersen

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 07-11-03 09:44

> [...]
> bliver ikke automatisk svinet til af en betjent. Så har jeg heller ikke
> sagt, at man aldrig bliver svinet til af en betjent.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Kommer lige i tanke om en ikke så rar sag, og mener den er her fra Odense
hvor 2 betjente, uden udrykning, og uden nogen speciel grund ( husker ikke
de nærmere omstændigheder, mener det var noget med nogen på knallert der
skulle stoppes ) kørte omkring 150 km/t ud af Nyborgvej, hvor de torpederede
en fodgænger der "heldigvis" døde ret hurtigt.

Caspersen... kan du retfærdiggøre det ???

Hvis ikke det er at sætte andres liv og lemmer i fare så ved jeg ikke hvad
der er......

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 13:07

Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen skrev i meddelelsen <3fab5b5b$0$9739
>en fodgænger der "heldigvis" døde ret hurtigt.
>
>Caspersen... kan du retfærdiggøre det ???
>
>Hvis ikke det er at sætte andres liv og lemmer i fare så ved jeg ikke hvad
>der er......

Det er netop sagen i en nøddeskal ! Mit, eller en anden tilfældigt
nærværendes liv er lige så meget værd som det voldsoffer politiet evt. har
travlt med at komme ud til. Ingen, hverken politi, eller andre for den sags
skyld, har nogen "ret" til at udsætte mig for ekstraordinær fare i
trafikken, uanset målets vigtighed. Det er simpelthen et spørsmål om moral.

mvh
Orla, som ikke tror at Caspersen er, eller har fremtid, ved politiet

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-11-03 13:13

"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3fab5b5b$0$9739$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
torpederede
> en fodgænger der "heldigvis" døde ret hurtigt.
>
> Caspersen... kan du retfærdiggøre det ???

Nej, var det meningen ?

> Hvis ikke det er at sætte andres liv og lemmer i fare så ved jeg ikke hvad
> der er......

Jo, det er det jo tydeligvis.

/Caspersen

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 08-11-03 09:58

"> >

> Nej, var det meningen ?
xxxxxxxxxxxx

Nej.. men du havde tydeligvis svar på alt andet der er skrevet i denne
gruppe...

Der er ikke nogen forskel på hvad de gjorde her, eller hvad de har gjort i
de andre tilfælde, udgangen af deres "beslutning" om at køre uden udrykning,
udmundede så bare i dette tilfælde i en persons død.. Dette kunne lige så
godt være foregået i de andre tilfælde, idet det handler om at synliggøre at
politiet er nød til at rykke hurtigt ud..

Hvis det er påkrævet af politiet at rykke ud, uden udrykning ( de kan jo
faktisk godt nøjes med blink, så bliver de ikke afsløret ved f.eks.
bankrøverier ) , kræver det at politiet viser ekstra omtanke og
agtpågivenhed så det ikke, som i dette tilfælde, ender med en ulykke med
personer der mister livet eller blive invalideret pga, uagtsomhed og unødig
hastighedsoverskridelse.

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-11-03 17:29

"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3facb01f$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nej.. men du havde tydeligvis svar på alt andet der er skrevet i denne
> gruppe...

Tag da en kiks....kan du ikke tåle lidt modgang ?

Der er milevid forskel på, om der faktisk skete en ulykke eller ej, Jeg skal
da ikke forsvare, når nu der rent faktisk er sket en ulykke. Det er ikke mit
job.....

og lad da være med at gå efter mig. Prøv at holde dig til diskussionen...

> [...]
> agtpågivenhed så det ikke, som i dette tilfælde, ender med en ulykke med
> personer der mister livet eller blive invalideret pga, uagtsomhed og

Uanset hvad jeg havde skrevet, er du jo tydeligvis af en helt anden mening.
Det har du ret til.

Lad os skrive til politikerne og få afskaffet politiet, for vi kan
tydeligvis ikke bruge dem til noget eller stole på dem.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-03 18:34

C. Caspersen skrev i meddelelsen ...

>Lad os skrive til politikerne og få afskaffet politiet, for vi kan
>tydeligvis ikke bruge dem til noget eller stole på dem.

Næeh, hvorfor dog det ? Politiet kan sagtens udføre deres arbejde uden at
sætte uskyldiges liv på spil. Der er såmænd mange "voksne" betjente, der
ikke kommer i situationer hvor andre udsættes for fare.

Men når der begåes fejl, så skal de da, ligesåvel som alle andre, stå til
ansvar for deres handlinger.

mvh
Orla

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 09-11-03 13:59

> og lad da være med at gå efter mig. Prøv at holde dig til diskussionen...
xxxxxxxxxxxxxx

Jeg beklager hvis du føler jeg går efter dig kun, dette var ikke min
hensigt, men jeg faldt bare over de poster du har skrevet, og ville bare
give min mening til kende.. Og det er hermed gjort..

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-03 23:54

C. Caspersen wrote:

> Ja, du har ikke overvejet, at der kunne være mange kilometer til den næste
> afkørsel. Havde du forestillet dig, at han skulle løfte cyklen over
> autoværnet ?

Måske at han skulle køre hen til næste afkørsel og vende der. Det tager
næppe over 10 minutter t/r alligevel. Sikkert ikke længere tid, end det vil
tage, hvis der holdes en forsvarlig hastighed i nødsporet.

> Hvad skulle du dog lave derude, hva`?

Mekaniske problemer, undvigemanøvrer (lastbiler taber jo tit noget) etc. Der
er masser af grunde.

> Hvem belærer hvem ? Hvad f.... bilder du dig ind at ringe på den måde

Det sprog gør det temmeligt svært at tage seriøst.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 05-11-03 23:57

Hej Steen!

> [...]
> Svenstrup afkørslen mødte jeg Snupper-Jensen på løbehjul.
> Med udrykningsmlink, i nødsporet på vej mod syd, men i det nordgående

Må tilsyneladende være et Aalborg-fænomen...

> [...]

fornødne muligheder for at løse dem. Men han skulle da for !()#% tænde sit
pokkers blink, inden at han vælger at køre råddent, så vi andre bliver
Men der på gælde fælles regler for alle, når blink (og evt. musik) er
fjernet...

> Jeg ringede til Aalborg politi og blev stillet om til vagthavende.

Har beskrevet problemet i en mail til Aalborg Politi og på særdeles høftlig
vis, spurgt om de ikke kunne sikre, at det blå blink bliver tændt *inden* at
de kører råddent.

> Han belærte mig om at Snupper-Jensen sikkert havde en god grund til at
> opføre sig sådan.

Klart nok; han havde vel glemt, han havde en kage i oven?! - Må nok
indrømme, at vi vil se det blå blink og sandsynligvis sker der ikke mere,
men hvorfor kunne manden ikke bare trille den rigtige vej, så han ikke
forudsager unødig ulempe for de 1000 andre motorkøretøjer?

> Jeg spurgte hvad der ville ske mig hvis jeg prøvede det samme, eller
> blot stoppede i nødsporet, men blev meget uforskammet belært om at jeg
> heller ikke er ansat i etaten.

I disse tilfælde har hverken dig eller politi har noget, at lave i
nødsporet... Bemærk: *NØD*-spor!
Det kunne være, at man bare skulle anskaffe sig et "Politi" rygmærke, så må
man *alt*, man behøver ikke engang at sætte blink på, da dette er jo
ulovligt og tilsyneladende helt unødvendigt?!

> Så konklutionen må være:
> Nej, færdselsloven gælder ikke for Snupper-Jensen.
> Han må godt bringe dit liv i fare.

Fedt.... tænkte nu også lidt på staklen, da manden er jo i forvejen udsat.
Men ved 17-tidens hjemmetrafik, der forventer folk ikke, at der dukker en
statejet løbehjul op der konsekvent overhaler indenom... Stort ønske: Hvis
du har en god grund for at komme hurtigt frem, så tænd dog det blink, så vi
kan nå at give al den plads, du har behov for! - Men lad dog være med at
misbruge det på nogen måde!

Hilsen
Lars

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 06-11-03 01:50

> [...]
> fornødne muligheder for at løse dem. Men han skulle da for !()#% tænde sit
> pokkers blink, inden at han vælger at køre råddent, så vi andre bliver

Hvis det endeligt var så akut en situation, så han var NØDT til at køre imod
trafikken på motorvejen, så tror jeg da umiddelbart jeg ville blive
unødvendigt forvirret, hvis jeg pludselig opdagede blåt blink i mod mig på
motorvejen, da det er en højst uvant situation at der er modkørende. Så tror
jeg da der ville være mindre panik, hvis han bare suste relativt uset forbi.
Dermed ikke sagt det er en ufarlig situation, men det er vel yderst sjældent
at der er nogle der trækker ud i nødsporet. Holder der derimod nogen stille
derude, må man vel regne med svend betjent kan se dem?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Morten dahl

Dato : 05-11-03 20:30

> [...]
> >
> Jeg ringede til Aalborg politi og blev stillet om til vagthavende.
> Han belærte mig om at Snupper-Jensen sikkert havde en god grund til at

Ja det er skræmmende ikke. Så snart de får den uniform på er de urørlige.
Har forsøgt at klage over en betjent der havde truet mig med anholdelse og
generelt overfuset mig.

Dette var under 3 minutter efter det var foregået (han var på vej hjem,
skete i gården på Herning politistation). Tror du den korrupte betjent i
informationen ville tage imod den? trods det at jeg havde 2 vidner. Da jeg
så bad om hans navn og tjenestenummer, blev han truende og overlegen. Dette
var nok til at tænde mig fuldstændig af. Og på stedet ringede jeg til min
advokat, der således over telefonen formulerede spørgsmålene.

Der blev på 3minutter total kaos bagved skranken. Tililende (og det er den
bedste beskrivelse) betjente spurgte mig meget høfligt om ikke jeg kunne
tænke mig at klare situationen sammen med dem på et andet kontor.

Det lykkedes mig at få navn og nummer på begge betjente. Og trods utallige
forsøg fra disse yderst høflige betjente fastholdt jeg min klage, nu
omfattende 2 personer. Og insisterede på at lade den gå gennem min advokat
(en meget god ven). Dette var de ikke just lykkelige over.

Det viste sig at personen der havde overfuset mig på det groveste til at
starte med, var ingen ringere end kriminalinspektøren!!

> Så konklutionen må være:
> Nej, færdselsloven gælder ikke for Snupper-Jensen.
> Han må godt bringe dit liv i fare.

I det tilfælde at betjenten hævder at have været i god tro, så kan alt lade
sig gøre!.

-
Morten Dahl
- Der er af den opfattelse at etaten er til for vores skyld og ikke omvendt?

Fra : Soren Lindholt

Dato : 06-11-03 11:16

Morten dahl <morten@FJERNdahl.mail.dk> wrote in article
<3fa987c5$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Det viste sig at personen der havde overfuset mig på det groveste til at
> starte med, var ingen ringere end kriminalinspektøren!!

Det er en sjov historie. Jeg har indtil nu kun oplevet overfusende, sure og
ligeglade betjente i Frankrig... men

Søren

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 16:36

> Ja det er skræmmende ikke. Så snart de får den uniform på er de
> urørlige. Har forsøgt at klage over en betjent der havde truet mig
> med anholdelse og generelt overfuset mig.

Jeg blev også engang stoppet på min tidligere Derbi Senda R (45 offroader)
af en mc-strømer. Han ville så se mit kort, som jeg fandt frem. Da han fik
kortet blev han nærmest sur over jeg havde et og smed det tilbage til mig og
kørte uden at sige noget (eller måske mumlende). Det skal endda siges, at
jeg kørte stille og fornuftigt og snakkede med en på cykel ved siden af, da
han så mig.
--
mvh. Jacob Larsen - nu på GS500 og stadig uden bøder

Fra : p.mariegaard

Dato : 06-11-03 21:15

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
sådan lidt OT - men alligevel. Jeg er sgi ikke hlet sikker på at jeg tør
omgås Hekto mer. Al hans snak om at ballade foregår i særlige miljøer osv.
Hvis man nu kigger på hans signatur, så er jeg efterhånden lidt nervøs ved
at eje en multi piston japanese... osv, når han jo nu dybt involveret i et
særligt Ducati freak fraternety, så man ved jo aldrig hvornår man helt
uforvarende får et helt overflødigt RØDT! Pantah sæde i nakken, mens man
går og overvejer hvad man nu skal lave om på sin MC i løbet af
vinteren))))

Poul
FZR 600 (with license to modifications)

Fra : Hekto

Dato : 06-11-03 21:44

In article <boe917$7db$1@sunsite.dk>, p.mariegaard says...
> FZR 600 (with license to modifications)

Ja, nu har den jo gentagne gange vist sig uegnet til sin oprindelige
funktion! ... altså at være en MC.
Hva' skal den så laves om til? Plæneklipper ... påhængsmotor ...
selvbinder-hjælpemotor ... kaffemølle ???????

Fra : Jacob Larsen

Dato : 06-11-03 22:11

p.mariegaard wrote:
> [...]
> overflødigt RØDT! Pantah sæde i nakken, mens man går og overvejer
> hvad man nu skal lave om på sin MC i løbet af vinteren))))

Hehe. Jeg er heller ikke helt tryg ved ham og jeg har aldrig mødt ham. Han
går jo og *klasker* folk der bruger bestemte ord. Anyway. En dag bliver vi
andre jo nok også for gamle til plastik og gode køreegenskaber <-- (se
smiley)
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hekto

Dato : 07-11-03 00:20

In article <boed87$ses$2@sunsite.dk>, "Jacob Larsen" <jacobl@
(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> says...
> [...]
> går jo og *klasker* folk der bruger bestemte ord. Anyway. En dag bliver vi
> andre jo nok også for gamle til plastik og gode køreegenskaber <-- (se

Det er sq da heller ikke uden grund! De ka' da bare finde et andet navn
og bruge som skælsord!
Det var et fint og udmærket navn, da jeg fik det i sin tid! 20 år
efter, er det et bandeord!
Hvorfor kan de ikke bruge 'Henrik' eller 'Louise'???

Det har ikke noget med alder at gøre! En vis intrigant person, der ved
gud ikke er belemret med intelligensens forbandelse, har i længere tid
forsøgt i skrift og tale, at overbevise mig om, at jeg var en eller
anden slags religiøs fundamentalist!!!

I har begge misforstået det! Det har intet med religion, antallet af
reservecylindere eller oprindelseslandet at gøre!
Det er et begreb der hedder SMAG!!!! ;0)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-11-03 01:21

> [...]
> efter, er det et bandeord!
> Hvorfor kan de ikke bruge 'Henrik' eller 'Louise'???

Fordi sidstnævnte hedder en Connie eller en KadetJonna

> [...]
> reservecylindere eller oprindelseslandet at gøre!
> Det er et begreb der hedder SMAG!!!! ;0)

Hehe Reservecylindrer.
Jah, jeg vil da også gerne bytte min GS'er for en rød Duc 748 (eller for den
sags skyld en R6 eller lign.). Det er vist mest et spg om forskellig SMAG

Man kan vist godt høre det gode vejr savnes herinde.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-11-03 02:00

Jacob Larsen wrote:

> Man kan vist godt høre det gode vejr savnes herinde.

....kylling!

....regner det på Djævleøen?

....hér - i Sønderjylland - har det været solskin...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-11-03 16:14

> ...kylling!
>
> ...regner det på Djævleøen?
>
> ...hér - i Sønderjylland - har det været solskin...

Må jeg være fri! Jeg er fra Aalborg. Du må godt kalde mig kylling, men lad
være med at indirekte kalde mig Storbytosse
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-11-03 18:15

Jacob Larsen wrote:

> Jeg er fra Aalborg.

....undskyld!

....jeg vidste ikke, at du osse var jyde...

> lad være med at indirekte kalde mig Storbytosse

....nej, det ville jo være det samme som at vælte éns øl!

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-11-03 18:24

> ...undskyld!
>
> ...jeg vidste ikke, at du osse var jyde...

Det er jo ikke alle steder det er smart at reklamere med det

> ...nej, det ville jo være det samme som at vælte éns øl!

Ja, ikke tilrådeligt. Det er dog værre i Kbh, for her er øllene meget
dyrere.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-11-03 18:28

Jacob Larsen wrote:

> Det er jo ikke alle steder det er smart at reklamere med det

....jeg holder osse gerne en lav cigarføring på det område - for ikke at
blive beskyldt for at prale!

> Ja, ikke tilrådeligt. Det er dog værre i Kbh, for her er øllene meget
> dyrere.

....det er jo prisen for at bo så langt væk fra alting...

Fra : Hekto

Dato : 07-11-03 10:02

In article <boeodo$mpa$1@sunsite.dk>, "Jacob Larsen"
<jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> says...
> Det er vist mest et spg om forskellig SMAG

Nej, det er spørgsmålet om MIN samg. Det er jo mig der betaler!!! ;0)

> Man kan vist godt høre det gode vejr savnes herinde.

Nej, det kan sagtens vente til næste år. Der er ikke tid til at køre
nu. Nu skal der pudses!

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-11-03 05:25

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:

> I har begge misforstået det! Det har intet med religion, antallet af
> reservecylindere eller oprindelseslandet at gøre!
> Det er et begreb der hedder SMAG!!!! ;0)

Jamen... Din smag er jo forkert?

Fra : Hekto

Dato : 07-11-03 10:01

In article <kkdhe1gpzz8.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.dk says...
> Jamen... Din smag er jo forkert?

Ja, det er der nogen der siger; men JEG ved det ikke passer!!! ;0)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 07-11-03 16:15

> Jamen... Din smag er jo forkert?

*LOL*
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 06-11-03 11:00

> Hej Gruppe.
> Jeg så I Aalborg en MC bejent, som efter min mening kørte at <BIIIIIIIB>
> til, >
> Hilsen
> Lars
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Har 2 gange i løbet af 2 dage set en MC-betjent her i Odense køre over for
rødt, og når der ikke var plads, køre over i modsatte side i mod trafikken,
og da der var for mange biler længere fremme der kørte imod ham tog han
turen op på cykelstien.. Alt dette foregik i roligt tempo og uden blink og
horn.. Jeg var mildest talt målløs over denne opførsel..

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen