Rejseforsikring
Fra : NoName

Dato : 05-11-03 17:50

Når man tegner fx en bagageforsikring, vil jeg mene, at man tegner en
sådan forsikring fordi man gerne vil have dækket det tab det giver,
når der er en eller anden idiot som sjæler ens bagage.
Men hvem er den største tyv ?. Tyven som stjal tasken, som stod på
stolen ved bordet hvor vi sad, eller forsikringsselskabet som siger,
at vi har været for skødesløse, og at de ikke dækker når tasken bare
står på en stol ved bordet ?.

Er der ikke en venlig person i denne gruppe, som kan fortælle mig
hvordan reglerne er mht. hvordan bagagen / tasker skal være opbevaret
for at forsikringen skal / vil dække en sådan skade ?.

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-11-03 21:35

"NoName" <1@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan reglerne er mht. hvordan bagagen / tasker skal være opbevaret
> for at forsikringen skal / vil dække en sådan skade ?.

Uden at være jurist, er det der så ikke en almindelig tyveri-forsikring? Med
alt hvad det indebærer af krav om at man gør anskrig etc? En
bagageforsikring er vel kun beregnet til bortkommen bagage (altså "blevet
væk", ikke "stjålet, og derfor væk")...

Keller

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-03 19:40

On Mon, 10 Nov 2003 21:35:12 +0100, "Carsten Keller"
<keller@no-more-swen-post12.tele.dk> wrote:

> [...]
>alt hvad det indebærer af krav om at man gør anskrig etc? En
>bagageforsikring er vel kun beregnet til bortkommen bagage (altså "blevet

jamen der er jo forskel på hvordan det er stjålet om tyveriet er sket
ved skødesløshed eller tyven reelt har skulle igenem lås recepsion
overvågning osv.

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-03 19:39

On 5 Nov 2003 08:50:18 -0800, 1@esenet.dk (NoName) wrote:

> [...]
>stolen ved bordet hvor vi sad, eller forsikringsselskabet som siger,
>at vi har været for skødesløse, og at de ikke dækker når tasken bare

jeg tegner dem aldrig ..... man for ALDRIG en lire når uheldet er ude
.....det har dte nu kun været en gang hvor jeg har været forsikret
jeg havde ellers både læge og polti raport på jeg havde fået en (
kniv/kno jern ) i ryggen !

på en eller anden måde fik europæiske drejet den til at det var altså
min egne fejl

>Er der ikke en venlig person i denne gruppe, som kan fortælle mig
>hvordan reglerne er mht. hvordan bagagen / tasker skal være opbevaret
>for at forsikringen skal / vil dække en sådan skade ?.

som tommelfingere regl skal de være forsvarligt låst inde og denne lås
skal være brudt op og tingen skal så mangle så skla du have en polti
rapport på at det forhold har gjort sig gældene - så MÅSKE :)

jeg prioutere nu på den måde jeg tager ikke noget med som jeg strengt
taget ikke kan undvære .....biltter pas -& rejse cheques har jeg så
i safti box på hotelet så tager jeg pas og cheqs ud når jeg skal bruge
penge ja nu har jeg visa kort i stedet ...

når jeg rejser fra 1 sted til et andet så har jeg pas og penge på min
mave kamera osv i en mindre taske spænt om benet hvor det også er når
jeg sider på resturanter osv.

den metode har holdt siden 1986 - på nær den ene gang i Fu...Bangkok
nå men det var jo ikke det du spurgte om :)

--

Mv.
Bo M Mogensen