Dansk proofing tools til Office 2003
Fra : rondo

Dato : 05-11-03 16:02

Jegh har en engelsk version af Office 2003 men mangler dansk
stavekontrol og orddeling. Er dette noget man kan downloade fra
internettet eller lignende? Kan man evt. bruge Danish proofing tools
fra en tidligere version af Office? Til sidst skal jeg lige høre, hvor
disse filer skal kopieres hen i Office 2003, og hvor kan man evt.
finde dem i en dansk version af Office XP?

Med venlig hilsen

Ronnie Ziegler

Fra : Janner

Dato : 05-11-03 18:03

Kan man evt. bruge Danish proofing tools
> fra en tidligere version af Office?

Ja ingen problemer .... jeg kører med en fra office xp

Fra : rondo

Dato : 05-11-03 19:16

On Wed, 5 Nov 2003 18:02:54 +0100, "Janner" <ask@me.just> wrote:

> Kan man evt. bruge Danish proofing tools
>
>Ja ingen problemer .... jeg kører med en fra office xp

Til hvilken mappe skal filerne kopieres?

Fra : Brian Olsen

Dato : 05-11-03 19:31

"rondo" <newsreader@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:5hfiqvsjc62ftdphu1tmda6n0jfdcguvi5@4ax.com...

> Til hvilken mappe skal filerne kopieres?

Du skal bare installere det fra Proofing Tools CDROM'en,
så kører det fint, der skal ikke kopieres noget

Mvh
Brian Olsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-11-03 19:20

Janner wrote:
> Kan man evt. bruge Danish proofing tools
>
> Ja ingen problemer .... jeg kører med en fra office xp

Jeg kører winXP Pro UK med Office 2003 UK og har en
profing tools til Office XP men den nægter at lade sig installere
hos mig .. jeg får atvide at den er beregnet på Office XP og
at jeg skal installere denne først.

Hvordan er det lykkedes dig at få den installeret ?

regards

Fra : pre

Dato : 06-11-03 19:39

Den seneste Microsoft orientering er KB artiklen 309358 - og den er faktisk
på Dansk. Der er dog intet vedr. 2003 versionerne men har dog utrolig megen
hjælp til XP versionerne. Som før er der vejledning til hvordan man
indsætter specielle ordbøger, udover bruger.dic.
pre

Fra : Hansa

Dato : 05-11-03 20:34

Nu er jeg sku' ved at være nysgerig. Hvordan kan det være at der er så mange
som køber office og windows på engelsk? Ikke mindst taget i betragtning at
de skal bruge dansk stavekontrol. Ærligt talt, køb den på dansk.

> [...]
> disse filer skal kopieres hen i Office 2003, og hvor kan man evt.
> finde dem i en dansk version af Office XP?

---

Fra : pre

Dato : 05-11-03 20:55

Det kunne f. eks. være den kendsgerning at Dansk ikke ligefrem er velegnet
til EDB, det kunne også være at mange har lært EDB i den tid (før Windows)
hvor Dansk nærmest var en klods om benet p. gr. af de famøse 6 bogstavtegn
som altid skulle særbehandles.

Derudover sker udviklingen indenfor EDB stort set på Engelsk og
oversættelsen til Dansk plejer ikke at være fremragende. De der ikke med
udbytte kan læse en Engelsk tekst vil altid "halte" lidt bagefter og det er
ikke lige det der betyder forfremmelser mm.
pre

Fra : Janner

Dato : 06-11-03 16:40

> "rondo" <newsreader@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Personligt er jeg ansat i et stort internationalt firma med hovedsæde i
udlandet .... Her er det rart at ALLE programmer er på samme sprog når der
ydes support. Endvidere er jeg ved knække mig over nogen af de oversættelser
man ser på navne/værktøjer i danske Microsoft produkter ...... +++ Der er så
mange flere brugere af engelsk sprogede applikationer at disse er hyppigere
opdateret , og ikke så fyldt med fejl.

/Jan