Forsikrings-problemer
Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 05-11-03 15:42

Hej derude,
jeg står i den situation at jeg skal have forsikret, synet og omregisteret
min nykøbte kværn inden den 16/11, men jeg kan ikke tegne forsikringen hos
GF inden jeg har kørekortet, og det for jeg første lidt senere.

Men man kan ikke omregistrere uden ansvarsforsikring, hvad gør jeg?

Fra : TheHobbit

Dato : 05-11-03 16:26

Hvorfor skal det lige være inden den dato?

Umiddlbart kan jeg ikke se en anden løsning end at vælge et anden selskab
der ikke spørger om kørekort. Personligt ville jeg bare vente - du kan jo
ikke køre på den alligevel - VEL!?!

Stephan

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-11-03 17:00

"TheHobbit" <LæsAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ikke spørger om kørekort. Personligt ville jeg bare vente - du kan jo

Næh, det spurgte heller aldrig mig om kørekort, selvom jeg havde et.
Måske han skal have den synet efter den dato?

Thomas

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-03 17:00

Thomas Rudbeck wrote:

> [...]
> GF inden jeg har kørekortet, og det for jeg første lidt senere.
>
> Men man kan ikke omregistrere uden ansvarsforsikring, hvad gør jeg?

Hvis nu du får en bekendt til at omregistrere og forsikre den i sit eget
navn, så slipper du for omkostningerne forbundet med afmelding. Det er
selvfølgelig lidt noget bøvl for proforma-ejeren :-/

Alternativt kan du måske, hvis det ikke drejer sig om særligt lang tid, lave
en aftale med sælgeren om at du først overtager cyklen lidt senere.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 05-11-03 17:57

Jeg kender spørgeren og det er netop fordi den skal synes i forb. med
ejerskifte, og han får nok ikke kørekortet inden syn.

Hvis jeg nu evt. skulle være proforma ejer vil det så ikke koste 340 kr. til
en ny omregistrering?

/Joachim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-11-03 20:51

Joachim Schmidt wrote:

> Jeg kender spørgeren og det er netop fordi den skal synes i forb. med
> ejerskifte, og han får nok ikke kørekortet inden syn.

Men det er vist ret nyt, det der med at de er begyndt at forlange kørekort.
Da jeg i 2000 fik min første mc, spurgte de (GF) ikke efter det.

> Hvis jeg nu evt. skulle være proforma ejer vil det så ikke koste 340 kr.
> til en ny omregistrering?

Jo, det er da rigtigt, så hvis det kun koster ~560 kr at få plader på, efter
en afmelding, så er det nok ikke vejen at gå :-/

Det med en evt. aftale med sælgeren er vist det nemmeste.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 06-11-03 16:49

> [...]
> navn, så slipper du for omkostningerne forbundet med afmelding. Det er
> selvfølgelig lidt noget bøvl for proforma-ejeren :-/

Jeg mener at detaljen med kørekortet ikke er tilfældet selvom du mener det!
Hvis man køber et køretøj ved forhandleren, og han indregistrerer den, så er
der da ingen der når at spørge til køberens kørekort! Derved vil jeg foreslå
dig at lade en "voksen" person klare omregistreringen for dig, og i dit navn
forståes - Husk blot at det er din (eller Rasmus Trads') underskrift der
skal bruges på indregistreringen!

> Alternativt kan du måske, hvis det ikke drejer sig om særligt lang tid,
lave
> en aftale med sælgeren om at du først overtager cyklen lidt senere.

Omend at det jvf. ovenstående skulle være unødvendigt, så er dét nu også en
fornuftig mulighed. Men hvis det er en privat sælger, er hán nok ligeså
interesseret i at komme af med forsikring og vægtafgifts -udgiften, som blot
at få afhændet modellen :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Rudbeck

Dato : 05-11-03 19:20

Jeg skal have den synet og omregistreret inden den 16/11, der er de berømte
3 uger nemlig gået siden ejerskifte

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 15:05

> Jeg skal have den synet og omregistreret inden den 16/11, der er de
> berømte 3 uger nemlig gået siden ejerskifte

Ja så er det nemmeste nok på forhånd at købe aflad med sælger inden den
dato.

Alternativet er jo bare at du glemmer at ejreskifte den... Når sælger
så beder politiet om at kigge på det, får du sikkert et brev i løbet af
nogle uger om at du _skal_ ejerskifte køretøjet ellers vil de afhente
pladerne...

Så ring til sælger og tilbyd at betale hans forsikring og vægtafgift (og
andre udgifter som et par rammer øl eller lign) indtil du får kørekort.
Lav også en aftale om at motorcykel ikke kører nogen steder i den
periode.

Hvis der var mig der var sælger ville jeg nok både være forstående og
urimelig. Jeg kunne godt finde på at insistere på at et par af mine låse
sad på motorcyklen så jeg var sikker på at du ikke lige kom til at køre
en tur når fristelsen blev for stor ... Jeg ville nemlig v´ære temmelig
nervøs for at det skulle belaste min forsikring hvis du kom til at lave
skader under en sådan aftale ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian Laursen

Dato : 07-11-03 12:05

Thomas Rudbeck wrote:
> Jeg skal have den synet og omregistreret inden den 16/11, der er de
> berømte 3 uger nemlig gået siden ejerskifte

Hvorfor?? Eftrer 3 uger ophører den forrige ejers forsikring og har du så
bare omregistreret den i dit navn bliver den jo dækket af din
inboforsikring, lige som din cykel, eller sæbekassebil, eller hvad man nu
slæber med ud i byen.

--
Virtually Yours

Brian laursen
Yamaha YZF1000r

DMCN# 687
http://dfmc.dk/?id=155

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-03 13:11

Brian Laursen skrev i meddelelsen
<3fab7c7a$0$7881$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...

> [...]
>bare omregistreret den i dit navn bliver den jo dækket af din
>inboforsikring, lige som din cykel, eller sæbekassebil, eller hvad man nu

Nej, indboforsikring dækker normalt ikke køretøjer, der kan registreres. Og
Du kan ikke have et køretøj registreret uden ansvarsforsikring. Så dukker
"snupper jensen" op på din adresse.

mvh
Orla

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 07-11-03 23:08

De år hvor BB stod i stuen om vinteren forsøgte jeg at få den forsikret som
et møbel, for at få den forsikret som indbo, men den går ikke. Ingen kasko =
ingen dækning

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-11-03 09:04

"Thomas Rudbeck" <thomas_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have den synet og omregistreret inden den 16/11, der er de
berømte
> 3 uger nemlig gået siden ejerskifte

Hmmm - Find ud af hvor meget du skal betale i forsikring for den og vej det
op imod hvad det koster at få plader på igen, samt en prøveplade (til syn).
Du skal jo ikke køre på den nu alligevel før til foråret.
Hvis du lader den stå til marts, går der næsten 4 måneder. Det er din årlige
forsikringspræmie du skal dele med 3. Er den større end 590+100= 690kr for
nye plader samt prøveplade, så pil pladerne af.
Dvs er din årlige præmie større end 2070, så ville jeg tage pladerne af den,
købe en prøveplade til syn i foråret, og så smide plader på, når du har fået
den synet, og fået et forsikringsbevis fra forsikringsselskabet.

Det må da klart være det nemmeste.
Så har du også hele vinteren til at gå og nusse lidt om den. Der er sikkert
noget der skal laves - det er der altid...

mvmch
christian

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-11-03 09:11

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykler.dk> skrev
i en meddelelse news:3fb097d4$0$69909$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
sikkert
> noget der skal laves - det er der altid...

Hov glemte faktisk lige omregistreringen, som du jo skal betale hvis du bare
omregisterer. Det koster 380 kr. Dem kan du trække fra de 690 kr, så du
faktisk kun bruger 690-380 = 310 kr på at tage pladerne af og sætte nogle
nye på til foråret...
Spar de forsikringspenge nu, køb en god lås (evt 2 - du skal bruge dem
senere alligevel), stil den et godt, varmt, sikkert sted og sæt plader på
til foråret.

mvmch
christian

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-03 18:36

Hmmm. Hvorfor dælen skal du have et kørekort for at få den forsikret. Den
havde jeg ikke lige hørt før.
Det er da den bedste kunde de kan få. Ingen kørsel = ingen skader. Så er der
kun brand og tyveri tilbage.....

Jeg kender flere der har haft forsikret deres MC'er lige før de fik kortet.
Mit eget selskab har eller aldrig spurgt om jeg har kørekort....

Fra : bo-gsxR

Dato : 06-11-03 16:21

> Men man kan ikke omregistrere uden ansvarsforsikring, hvad gør jeg?

du kan jo også nøjes med at afmelde den! og få den indreg. når tiden
kommer.

bo-gsxR