Ang: kodning af nøgler
Fra : Psypher

Dato : 05-11-03 13:04

Hej.

Kan det lade sig gøre at kode nøgler om på en CBR 900 FB fra 96?
den har ikke det der nye system i med at man kun kan bruge den
originale nøgle til at starte den med.

Kan man kode en ABUS skive lås om??

Mvh Lars

Fra : lange

Dato : 05-11-03 13:08

> Kan det lade sig gøre at kode nøgler om på en CBR 900 FB fra 96?
> den har ikke det der nye system i med at man kun kan bruge den
> originale nøgle til at starte den med.
>
> Kan man kode en ABUS skive lås om??

Uden at ville lægge hovedet på blokken vil jeg hævde at hverken Honda'en
eller Abus'en er forberedt på at kunne kodes om, og jeg tvivler på at det
kan lade sig gøre.

Lange

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 13:17

> Uden at ville lægge hovedet på blokken vil jeg hævde at hverken
> Honda'en eller Abus'en er forberedt på at kunne kodes om, og jeg
> tvivler på at det kan lade sig gøre.

Hej Lange

Det kan godt lade sig gøre, men låsen er ikke forberedt på det. Det kræver
en del pilleri for at få det til at lykkedes. Man skal bl.a. bøje en ring ud
der er klemt rundt om en kant. Hvis man ikke gør der godt nok vil man kunne
se det på låsen bagefter. Har man fået brudt sin tændningslås op, så der er
en ny nøgle til tændingslåsen, men låsen så ikke passer mere på tankhanen og
sædeaflukket, så kan man slibe nogle af pindene til i tank og sædelåsen, så
man beholder max sikkerheden på tændningen, men tank og sæder bliver nemmer
at dirke op.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 05-11-03 17:51

Jens Jacob Bager Jensen <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> [...]

sædelåsen, så
> man beholder max sikkerheden på tændningen, men tank og sæder bliver

Ikke ligefrem nemmere at dirke op; men derimod passende til et større antal
nøgler (men dét gørvel også en op-dirkning hurtigere!?)
Forøvrigt har jeg ladet mig fortælle at disse sekundære låse ikke har
stifter til alle nøglens "hak", og derved som sådanállerede ér lettere at
dirke op!
Men tank og sæde -låse, er nu heller ikke udsat for deciderede opdirkninger
:-/

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 23:39

> Men tank og sæde -låse, er nu heller ikke udsat for deciderede
> opdirkninger :-/

WRONG - Armand du bor vist lidt for fredeligt.... Welcome to the real
world som der bliver sagt i en kultfilm fra 1999

Jeg er nok ikke den eneste i valby og omegn der har fået ødelagt andre
låse end tænding/styrlås eller bøjle/disk/wire-låse ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-11-03 13:01

"anders majland" <see.signature@address.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er nok ikke den eneste i valby og omegn der har fået ødelagt andre
> låse end tænding/styrlås eller bøjle/disk/wire-låse ...

Er det ikke nærmere skruetrækker/boltsaks opbrydninger der er tale om? Jeg
gætter på at Armand mener opdirkninger med specialværktøj der ikke ødelægger
låsen.

vh
Torben

Fra : anders majland

Dato : 06-11-03 14:52

> Er det ikke nærmere skruetrækker/boltsaks opbrydninger der er tale
> om? Jeg gætter på at Armand mener opdirkninger med specialværktøj der
> ikke ødelægger låsen.

Så tror jeg heller ikke at tank og sæde -låse skulle være mere udsat en
tændingslåse ...

Men jeg kender en der smækkede nøgler nede under sædet på hans "sofa-mc"
og den var ikke til at dirke op for en prof. (altså en låsesmed det
ellers lever at sådan noget, men ikke kunne få den op). Så det endte med
en vogn med reservenøglen hjemmefra

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-03 22:47

> Men jeg kender en der smækkede nøgler nede under sædet på hans "sofa-mc"
> og den var ikke til at dirke op for en prof.

jeg kender ( desværre ) 2 modeller hvor dette er ret nemt uden at man
rør selve låsen

bo-som dog har haft brug for det da nøglen "pluselig" lå i bagagerummet

Fra : Armand

Dato : 06-11-03 17:11

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
> [...]
>
> Er det ikke nærmere skruetrækker/boltsaks opbrydninger der er tale om? Jeg
> gætter på at Armand mener opdirkninger med specialværktøj der ikke

Mnjaarh :-/ Jeg mente nu godtnok opbrydning af tanklåg og sædelås i
almindelighed!
Og det er sikkert rigtigt nok at jeg bor for fredeligt til at kunne forstå
hvad en fritstående motorcykel kan udsættes for ovre i Djævelkøping!

--
Armand.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 22:14

> [...]
> sædeaflukket, så kan man slibe nogle af pindene til i tank og sædelåsen,

> man beholder max sikkerheden på tændningen, men tank og sæder bliver

og i en anden tråd pralede du med hvor hurtigt du ku save en lås over....
hmm
hvis jeg ser dig i nærheden af min bopæl kl. 3 om natten, tager jeg
kværnen med op i lejligheden eller sover oven på den
og flytter dagen efter - til et hemligt sted

bo-suzuki GN 125 '73 384.000km. og meget rusten
skagen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 09:10

> [...]
> hvis jeg ser dig i nærheden af min bopæl kl. 3 om natten, tager jeg
> kværnen med op i lejligheden eller sover oven på den

Hej Bo

Det kræver man har en nøgle til at kunne låse op med, før man kan kode låsen
om til en anden nøgle. Hekto pralede med han var 5 gange så hurtig som mig
til at skære en lås over

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-11-03 22:44

> Det kræver man har en nøgle til at kunne låse op med, før man kan kode
låsen
> om til en anden nøgle. Hekto pralede med han var 5 gange så hurtig som mig
> til at skære en lås over

pyt, så længe du ikk er blevet fanget! så er du vel hurtig nok

> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Kleptomanisk MC Forening (KMC)

bo-gSxR-som fyrer mere fis af end benzin

Fra : Armand

Dato : 05-11-03 17:44

Psypher <ask@for.it> skrev i en

> Kan man kode en ABUS skive lås om??

Næppe, og ikke uden at det løber op i større udgift end en ny lås
Endvidere kræver en omkodning at cylinderen kan udtages, hvilket igen kræver
forekomst af den originale nøgle

Abus-låse leveres med et såkaldt "key-card" hvorpå en nummer indetificerer
låsen og nøgle-koden, hvorigennem man således kan erhvrve sig nye originale
nøgler!

Hvad er forøvrigt dit problem, siden du ønsker en omkodning?

--
Armand.

Fra : Psypher

Dato : 05-11-03 19:31

> Hvad er forøvrigt dit problem, siden du ønsker en omkodning?
>
> --
> Armand.

Jeg har været så uheldig at jeg har tabt det ene sæt nøgler og jeg ved bare
ikke
hvor, jeg har været alle de samme steder som jeg var igår men der var ingen
der
havde fået dem indleveret, min største frygt er jo at den forsvinder, der er
nemlig ikke afgift på den og derved er det mig selv der må bøde.

Mvh Lars