vedl.hold.frit batteri? opladning?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 11:20

jeg har fået af vide at et vedligeholdelses frit batteri, ikk kan tåle
at blive opladet med en alm. 100kr. oplader - men skal bruge
en "impuls lader"!??
er det nødvendigt? mc-forretningen havde også sådan en, men
den koster sku 550kr. (

eller skal jeg bare få et bilværksted til at lade på det nogle timer?

bo-GsXr

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 05-11-03 11:48

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
> den koster sku 550kr. (
>
> eller skal jeg bare få et bilværksted til at lade på det nogle timer?

Du skal ikke tro på alt hvad du hører, jeg bruger en lader fra louis til 4
euro. Den lader med 300 mA, og kan derfor aldrig overlade mit batteri
(vedligeholdelses-frit). Alle mine mc-venner bruger også ladere der egentlig
ikke skulle kunne bruges, men det virker fint...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 11:50

> jeg har fået af vide at et vedligeholdelses frit batteri, ikk kan tåle
> at blive opladet med en alm. 100kr. oplader - men skal bruge
> en "impuls lader"!??

Mojn Bo

Det er korrekt. www.louis.de har en billig impulslader til 150kr Bestell nr
10003667. Porto er 45kr dernede fra. Når du er i gang med at købe ind kan du
evt score et par dunke billig olie. De har tilbud på Delo's gode 10W50
fuldsynt til 150kr for 4L samt 200kr for Castrols den dyreste RS Supebike.
Den koster 450kr ved Aagesen.

Et bilværksted har i hvert fald ikke en pulslader , men er monster af en
lader, der er alt alt for kraftig til dit batteri. Fritech laderen er
"intelligent", og kan være sat til batteriet i måneder uden at overoplade.
Det er ok smart til prisen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 05-11-03 12:08

> Det er korrekt.

så du mener at det vil forringe levetiden? ( blot lige for at få skåret det
ud i pap)

> [...]
> evt score et par dunke billig olie. De har tilbud på Delo's gode 10W50
> fuldsynt til 150kr for 4L samt 200kr for Castrols den dyreste RS Supebike.

takker for hjælpen, kigger på det.
og bestiller det hvis der er knaster til det!
bo-gsxR

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-11-03 12:33

> så du mener at det vil forringe levetiden? ( blot lige for at få
> skåret det ud i pap)

Hej Bo

Det forringer levetiden på dit 9amp vedligeholdelsesfriebatteri at lade på
det med en alt for kraftig almindelig lader. Velligeholdelsesfrie batterier
er ikke det samme som gelbatterier. Der er alm syre inde i et
velligeholdelsesfrit batteri, og det kan godt dampe af. Det er lykkedes for
mig en gang. Nu med et godt ladesytem, og en ordenlig lader viker det
perfekt, også en kold november morgen.

Fra : Moller

Dato : 05-11-03 12:33

"Bo-gsxR" <slettes.gsxr750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en "impuls lader"!??
> er det nødvendigt? mc-forretningen havde også sådan en, men

Louis har en til ca. 125-150Kr... men Bager skriver nok bestillings nr.
om lidt :)

VH
Lars Molnit
Som nok også må købe en snart.