Opsætning af træloft
Fra : H.S.

Dato : 05-11-03 08:58

Jeg skal have et træloft sat op, og alt er klar, men hvor skal jeg skyde
sømmene i henne, så de ikke kan ses når næste brædde 'sættes op' ?

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 05-11-03 09:53

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> Jeg skal have et træloft sat op, og alt er klar, men hvor skal jeg skyde
> sømmene i henne, så de ikke kan ses når næste brædde 'sættes op' ?

I noten, god arbejdslyst.

/Tommy

Fra : H.S.

Dato : 05-11-03 10:35

"Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

> "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> >
> I noten, god arbejdslyst.

Takker. Og hvad er det nu lige noten er ? - er det 'han' eller 'hun' enden ?

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 05-11-03 11:50

> "Tommy Bøgeskov" <tb.nospam@nospam.ddf.dk> skrev i en meddelelse

> Takker. Og hvad er det nu lige noten er ? - er det 'han' eller 'hun' enden
?

Hun-enden, hvis det er sådan du ser på det...

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 11:56

> Hun-enden, hvis det er sådan du ser på det...

Gældet det også gulvbrædder ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 06-11-03 19:34

"anders majland" <see.signature@address.invalid> skrev i en meddelelse

> Gældet det også gulvbrædder ?
>

> --
Det kommer an på gulvet, men de fleste gulve sømmes i fer.
Du kan kigge på http://www.siljan.com/ny/golv/index_dk.htm

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : anders majland

Dato : 08-11-03 22:50

> Det kommer an på gulvet, men de fleste gulve sømmes i fer.
> Du kan kigge på http://www.siljan.com/ny/golv/index_dk.htm

Rart at høre - Jeg stillede spørgsmålet efter at have sømmet ~30m2 gulv
i feren
(Det var nu ikke helt nemt at undgå at den flækkede, og det lykkedes
også at ramme ved siden af med hammeren - Godt at det var "billigt" gulv
på et par hemse. Selvom det var andenklasses gulv er fejlene kun for
mange løse knaster og enkelte "brændinger" efter høvlen. 26mm planker
kan hurtigt blive lidt dyre så til hemsene valgte vi at spære en god
sjat med de fejl)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-11-03 11:58

> Takker. Og hvad er det nu lige noten er ? - er det 'han' eller 'hun' enden
?

Jeg bruger "han"-enden - det er langt det nemmeste, men kræver omhyggelighed
for at sømmet er helt skjult. Du kan i øvrigt med stor fordel mærke rummet
op, så du får korrigeret for skævheder løbende i stedet for kun det sidste
brædt. Vores rum har i hvert fald vist sig at være mindst et par cm skæve pr
4 meter.

Mvh Maria

Fra : Bjarne

Dato : 05-11-03 21:23

In article <boaafb$8k3$1@sunsite.dk>,
   "H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> writes:
> Jeg skal have et træloft sat op, og alt er klar, men hvor skal jeg skyde
> sømmene i henne, så de ikke kan ses når næste brædde 'sættes op' ?

Jeg er lige nu igang med 170 m2 og sætter op med clips. Nul huller.
De kan købes i et velassorteret byggemarked, sammen med en specialdims
til 98,- kr. Og ja, det holder fuldstændig ligeså godt som søm.

Jeg hader at man kan se hullerne.

mvh,
Bjarne

Fra : H.S.

Dato : 06-11-03 13:08

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige nu igang med 170 m2 og sætter op med clips. Nul huller.
> De kan købes i et velassorteret byggemarked, sammen med en specialdims
> til 98,- kr. Og ja, det holder fuldstændig ligeså godt som søm.

Det var ellers ikke så lidt - jeg har heldigvis kun 5 m2 så det er let
overstået.
Jeg har fundet et taktisk som gør at man ikke ser hullerne efter sømmene,
jeg hader nemlig også de huller i trælofter.