PicoPhone
Fra : Peter Nielsen

Dato : 05-11-03 08:11

Hej,

Er der nogle her der har erfaring med PicoPhone. Programmet har været
fremhævet som et godt alternativ til Skype og MSN Messenger, men hvordan
oplever i stabiliteten og funktionerne i PicoPhone, fungerer det stabilt?

Jeg har haft lidt problemer med PicoPhone og vil gerne høre hvad andre har
oplevet med programmet.

Hilsen
Peter.

Fra : bimbobo2

Dato : 08-11-03 15:58

Jeg bruger det dagligt til at tale med nogle venner i Italien,
Lyden er bedre end Skype, som jeg også bruger, men du kan ikke se hvem
af dine venner er online.
Jeg vil anbefale det også, fordi den ikke bruge ret meget resourcer på
din computer og heller ikke bandwidth.
Har du problemer venligst fortæl mig, hvad drejer det sig om...

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Nielsen

Dato : 08-11-03 18:52

> [...]
> din computer og heller ikke bandwidth.
> Har du problemer venligst fortæl mig, hvad drejer det sig om...

Hej Bimbobo2

Tak for dit svar. Her en lidt uddybende forklaring på problemet. Og jeg
giver dig ret i at der er en fortrinelig lyd i PicoPhone.

Når jeg kalder en af mine venner sker der ofte følgende:
Jeg kan på PicoPhones hjemmeside se at mine venner er koblet på Serveren,
men det svar jeg få er først "waiting for 62.243.15.18:11676" og dernest den
lille dialogbox der siger "No answer from remote PicoPhone".

Hvis jeg kalder ham direkte på hans IP adresse får jeg samme svar og ingen
forbindelse. Efter adskillige forsøg kan det lige pludselig virke. De
problemer har vi ikke oplevet før. Det er ikke vores firewall da den under
vores forsøg har været helt frakoblet.

Hvad kan mon være problemet.

Der sker det når man trykker på call, at Picophone sender en UDP pakke til
den opkaldte IP adresse, der afsendes en pakke hvert sekunt 5 gange,
derefter fremkommer dialogboksen om manglende svar. Når alting virker som
det skal, fanges den første pakke af modparten og "waiting for
62.243.15.18:11676" skifter øjblikkeligt ( ofte så man ikke når at se det )
til "NN Alarted" og modpartens Picophone ringer.

Da modpartens Picophone ikke ringer i vores tilfælde betyder det at UDP
pakkerne ikke når frem til port 11676 på modpartens maskine. Hvad kan være
årsagen til dette????

Vi er alle tilsluttet TDC's net på 62.243.xxx.xxx og der er her det ikke
virker, eller sagt på en anden måde ( for det virker somme tider ) er meget
ustabilt.

En af mine venner er tilsluttet TDC's net på 194.239.xxx.xxx og her er der
aldrig problemer, der er altid øjeblikkelig kontakt og perfekt lyd, og det
undre mig at det er sådan...??

MVH.

Peter

Fra : bimbobo2

Dato : 08-11-03 21:35

"Peter Nielsen" skrev d. 08-11-03 18:52 dette indlæg :

> [...]

der
> aldrig problemer, der er altid øjeblikkelig kontakt og perfekt lyd, og

Jeg har installeret programmet og brugt denne side til opsætning....

http://futurevox.com/tools/picophone-server-configuration.htm

og denne side til at registrere mig som bruger, da jeg ikke har en fast
IP adresse:

http://www.vitez.it/picophone/picoserver.html

I stedet for min IP adresse bruger jeg "name identity" og et password i
opsætningen.
og det har fungeret perfekt fra første gang.
Jeg har også TDC (webspeed) og også en firewall, men alligevel ikke
nogle problemer.

Jeg håber, at dette vil hjælpe dig.

http://www.kandu.dk/

Fra : bimbobo2

Dato : 08-11-03 21:49

"bimbobo2" skrev d. 08-11-03 21:35 dette indlæg :

> [...]
> og det har fungeret perfekt fra første gang.
> Jeg har også TDC (webspeed) og også en firewall, men alligevel ikke

Kan du fortælle mig hvad det er fon en side, hvor du kan se om dine
venner er online???
Det vidste jeg ikke, og er meget interesseret i det.
På forhånd tak.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Knudsen

Dato : 09-11-03 08:30

"bimbobo2" <bimbobo2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> venner er online???
> Det vidste jeg ikke, og er meget interesseret i det.

Som jeg ser det, så har Peter Nielsen sat sin PicoPhone op nøjagtig som du
beskriver bimbobo2, det der så sker er at der ind i mellem ikke opnås
kontakt til modparten når man kalder ham. Er det kun din ven i Italien du
bruger PP sammen med.?

Jeg har også skrevet lidt om netop dette problem og følger derfor nysgerigt
med på denne tråd.

Og så til dit spørgsmål: Hvis du går ind på den side du selv nævnte
http://www.vitez.it/picophone/picoserver.html
og kikker forneden, så er der et felt "Logged user information" her
indtaster du ID på din ven, og er han online får du hans IP, er han ikke
online, står der at brugeren ikke er logget ind.

Hilsen
PK.

Fra : bimbobo2

Dato : 09-11-03 15:01

"Peter Knudsen" skrev d. 09-11-03 08:30 dette indlæg :

> [...]
ikke
> online, står der at brugeren ikke er logget ind.

Jeg svarer igen på dette, da jeg ikke kan se mit sidste svar....
Jeg bruger PP kun til Italien, men jeg har testet den også herhjemme, da
vi har 2 pc'er med 2 dynamiske adresser,
og jeg kunne tale med min kone bedre end med en fastnettelefon.
Hvad er det for en codec I bruger?... Vi bruger MS.G.723.1 da lyden er
perfekt og det bruger kun lidt bandwidth.
Jeg har ikke et logisk svar på Jeres problem, PP har aldrig svigtet os,
men alligevel håber jeg på, at I vil få det til at virke.
Giv besked..

http://www.kandu.dk/

Fra : bimbobo2

Dato : 08-11-03 16:07

Jeg forsøger at besvarer dette spørgsmål, men der er et eller andet
galt.....
Kan I ikke poste den en gang til, på en måde, at det kan besvares....?

http://www.kandu.dk/