Den Hellige Ånd
Fra : L.Kristi

Dato : 04-11-03 22:41

Å gi Den Hellige Ånd sorg......
Ta en titt på denne:
http://www.evigliv.com/JP_Tekster_Gjoer_ikke_DHA_sorg.htm

Er det noen her i gruppen som erkjenner å gi den Hellige Ånd sorg ved sine
uttalelser og innlegg?

Herrens Fred og Glede ønskes dere alle
Vennlig hilsen
L.Kristi
www.evigliv.com

Fra : paw

Dato : 06-11-03 02:29

L. Kristi skrev

>Er det noen her i gruppen som erkjenner
> å gi den Hellige Ånd sorg ved sine
> uttalelser og innlegg?

Jeg tør nok sige at min levevis ikke modsvarer
de store krav, Gud stiller til sine kampfæller.

Sådan vil jeg tro, de fleste har følt det...
Noget andet er stadig at bede til, man ikke
af vanvare afviser hans udstrakte hånd.

En erkendelse som den, der efterlyses i
ovenstående spørgsmål, forudsætter jo at
man vil være sig Den hellige Ånd bekendt.

Ønsket om at 'bestemme' til hvilken tid og
under hvilken form hjælpen skal komme
har drevet folk til mangen skændselsdåd.

Men at spørge som du gør har jeg svært
ved at se, kunne få brevkassen til at bugne
- skønt hensigten dermed var upåklagelig.

> Herrens Fred og Glede ønskes dere alle

Tak i lige måde.

Mvh, paw.

Fra : paw

Dato : 07-11-03 04:22

paw skrev

> Noget andet er stadig at bede til, man ikke
> af vanvare afviser hans udstrakte hånd.

Herunder ikke mindst det offer, der står til
troende: At renhjertet bøn baner vej for en
rehabilitering af dem, der lider uret og - som
et særligt kendetegn for den kommende tid
- udløser Guds nåde til retledning af dem,
der vakler i troen... Eftersom det er via en
accept af bønnens alment gavnlige virkning
og dertil svarende praksis at enhver kan tage
del i realiseringen af det store fællesskab.

Rigmandsvældet og den dertil hørende
forhærdelse udgår en større trussel for
verdensfreden end noget nødlidende folk.
Kejserdømmet danner model for denne
vildtvoksende svøbe, der indbyder hver
en galning til at prøve lykken... Mon ikke
Mammondyrkelsen har bragt Helligånden
mere sorg end noget andet værdisæt?

--
Mvh, paw.

Fra : L.Kristi

Dato : 07-11-03 17:09

"paw" <pawl@mail.dk> skrev i melding news:boc853$3a6$1@sunsite.dk...

Paw wrote:
> Men at spørge som du gør har jeg svært
> ved at se, kunne få brevkassen til at bugne
> - skønt hensigten dermed var upåklagelig.

Kjære Paw
Herrens Velsignelse til deg og alle på gruppen!
Spørsmålet som ble stilt var ikke tenkt som å få mange svar i "brevkassen"
tilbake, - men som du antydet, - en hensikt, - da det her var et spørsmål
som hver og en av oss kunne ta til oss og be om Herrens ledelse og Hans svar
på, - rett og slett for at DHÅ kunne belyse vår "vandring" i så måte, - om
vi her i gruppen gjør DHÅ sorg med våre uttalelser og innlegg, - og kanskje
ellers i vårt daglige liv. Og det må hver og en av oss stå til rette for
innfor Herren først og fremst.
Og skulle vi i vannvare eller med oveerlegg påføre DHÅ sorg, - ja, - så er
Jesus, - Korset, - Blodet og Golgata der, - hvor vi kan vise anger, -
erkjenne og bekjenne denne synden og bli vasket i Jesu Blod. Takk og Lov og
Pris til vår Frelser for Hans Godhet og Nåde over Nåde.
Jak 4, 6 Men desto større er nåden han gir. Derfor sier Skriften: Gud står
de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde.

Guds Fred og Glede til alle sammen
Venlig hilsen L.Kristi
www.evigliv.com

Fra : paw

Dato : 08-11-03 18:18

L.Kristi skrev

>Derfor sier Skriften: Gud står de stolte imot,
> men de ydmyke gir han nåde.

Tak skæbne - ja, hvem han lod ydmyge for
at gøre vor stolthed til skamme... Hvad brød
han sig om luksus og prangende fremtræden?
Han stillede ikke sin herlighed til skue for
alverden, men virkede blandt de udstødte
og drog dem til sig med lige løn.

--
Mvh, paw.