Netkøb: Billige danske CD'er??
Fra : Mimi

Dato : 04-11-03 22:35

Hej,
Er der nogen der har et godt tip til et websted hvor man kan købe _danske_
CD'er billigt?
Mvh Mimi

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-11-03 23:01

Mimi wrote:
> Hej,
> Er der nogen der har et godt tip til et websted hvor man kan købe
> _danske_ CD'er billigt?
> Mvh Mimi

Jeg ved ikke om de er specielt billige, men plejer gerne at kigge på
www.cdskiven.dk når det er dansk musik. Ellers er der jo http://bibliotek.dk
hvis man selv har en brænder...

MVH Martin

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 05-11-03 00:48

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse :

> Jeg ved ikke om de er specielt billige, men plejer gerne at kigge på
> www.cdskiven.dk når det er dansk musik. Ellers er der jo
http://bibliotek.dk
> hvis man selv har en brænder...

Tak for linket Martin, den side kendte jeg ikke lige.
Hvis man kigger på cdskivens priser kontra priserne i forretningerne, er der
vist ikke de store penge at spare?

Jeg kiggede lige efter Tim Christensens "Honeyburst", som koster 139,95 hos
cdskiven... det er vel ikke billigere end i butikkerne, specielt hvis
cdskiven også kræver forsendelsesgebyrer?

> MVH Martin

Mvh
Mads

Fra : Martin Sand.

Dato : 05-11-03 01:57

Mads Holmsgaard Eriksen wrote:
> [...]
> 139,95 hos cdskiven... det er vel ikke billigere end i butikkerne,
> specielt hvis cdskiven også kræver forsendelsesgebyrer?

Det koster 20 kr. i porto (op til 2 CD'er).
Jeg tror ikke du kan finde fx. Tim Christensens til 'lavpris' nogle steder.
Sådan leger de danske pladeselskaber vist ikke. Men de giver sikkert
mængderabat til butikkerne.. jeg ved ikke om det smitter af på salgsprisen.
Engang fik butikkerne hver 11. CD gratis (af samme titel) og 3 CD'er gratis
ved 25 købte (også kaldet 10-1 og 25-3).

MVH Martin

Fra : Mimi

Dato : 05-11-03 14:43

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:
> Jeg tror ikke du kan finde fx. Tim Christensens til 'lavpris' nogle
steder.
> Sådan leger de danske pladeselskaber vist ikke.

Øv, bøv. Jeg synes bare det er for sindssygt at skulle give 150 kr. for en
CD-skive. Altså 100 kr. kan jeg ligesom gå med til, ligesom på CD-WOW, men
150 kr. er altså mange penge.

> [...]
> Engang fik butikkerne hver 11. CD gratis (af samme titel) og 3 CD'er
gratis
> ved 25 købte (også kaldet 10-1 og 25-3).

Det lader i hvert fald til, at det mest er på de ældre CD'er der er noget at
hente - men så kan man da også få dem rigtig billigt i ny og næ.

Nå, men tak for input.

Mvh Mimi

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 05-11-03 16:05

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Tak for linket Martin, den side kendte jeg ikke lige.
> Hvis man kigger på cdskivens priser kontra priserne i forretningerne, er

De har også lige sat priserne op med 10 kr. på alle nyere CD'er. Før kostede
de generelt 129,-. Nu koster de 139,-.
Der er også www.CDon.com. De er tit billigere. Jeg har dog aldrig selv købt
dér. Dvs. jeg har lige bestilt de første 3 stk. i går.

mvh. Lars

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 05-11-03 21:59

Lars H. Pedersen wrote:
> [...]
> Der er også www.CDon.com. De er tit billigere. Jeg har dog aldrig selv købt
> dér. Dvs. jeg har lige bestilt de første 3 stk. i går.

CDon har tidligere fået semi-smæk her i gruppen. Nogle har brokket sig
over CD'er i restordre og lange ventetider. Jeg har dog næsten
udelukkende gode erfaringer med dem. Kun en enkelt gang har jeg måttet
vente på en CD som det så viste sig at de ikke kunne skaffe.

Jeg synes deres udvalg er bredere end de to andre butikker, cdskiven.dk
og rillen.dk, jeg plejer at krydstjekke med når jeg køber cd'er på
nettet. Her synes jeg især rillen.dk halter af de to.

Forrige lørdag bestilte jeg 8 cd'er og i lørdags kom der en stang karton
med mine cd'er. For at det skal kunne betale sig i forhold til portoen,
plejer jeg at købe mere end tre cd'er ad gangen.

Det eneste som virkelig har irriteret mig ved dem, er at lamellerne der
holder cd'erne fast i coveret, ofte har været brækket af i nogle af de
cd'er jeg har fået. Her har de dog efterfølgende sendt nye covers uden
at kny.

/Rolf

Fra : Lars H. Pedersen

Dato : 06-11-03 00:03

"Rolf E. Thorup" <rolfrolf@hotmail.com.invalid> wrote in message
> [...]
> udelukkende gode erfaringer med dem. Kun en enkelt gang har jeg måttet
> vente på en CD som det så viste sig at de ikke kunne skaffe.

Så bliver det jo spændende hvad jeg synes om dem.
Jeg har tidligere også handlet hos cdwow.com, som jo er billige. De køber
tilsyneladende mange af deres plader hjem fra østen, hvis man kigger bagpå
CD'en. Og det synes jeg også man kan se på kvaliteten af CD'en. Hvis man
sammenligner med samme CD købt i en dansk butik, kan man i nogle tilfælde se
at papirkvaliteten er dårligere (tyndere), trykket er dårligere (svagere
farver, mindre sværte), både på CD'en og indlægget, plasticcoveret kan også
været af tyndere plastic. Så der er en grund til at de er billige. Men
musikken på CD'erne fejler selvfølgelig ikke noget.

> Jeg synes deres udvalg er bredere end de to andre butikker, cdskiven.dk
> og rillen.dk, jeg plejer at krydstjekke med når jeg køber cd'er på
> nettet. Her synes jeg især rillen.dk halter af de to.

Rillen bruger jeg kun hvis jeg ikke kan finde CD'en andre steder. De har tit
nogle titler man ikke kan finde andre steder. Generelt synes jeg dog de er
for dyre.

> [...]
> holder cd'erne fast i coveret, ofte har været brækket af i nogle af de
> cd'er jeg har fået. Her har de dog efterfølgende sendt nye covers uden

Det er et generelt problem når CD'er sendes med posten. Det er møghamrende
irriterende, især fordi CD'en risikere at blive ridset af det. Der findes
typer af CD-covers hvor nogle af lamellerne hænger sammen på tværs. De er
svære at knække. Desværre er der ikke så mange der bruger dem.

Mvh. Lars