Autostart/Autodetect - cd-rom
Fra : GOBO

Dato : 14-04-01 19:50

Hvordan får jeg mit delphi program til at dissable windows autostart af en
cd, indeholdende Autorun.inf. Dette skal gøres af delphi, da det kun skal
disables, når mit program kører.

Og

Hvordan får jeg dernæst delphi til at meddele når der er sat en cd i drevet
?

Fra : Thomas P

Dato : 14-04-01 23:23

For at få Windows til at lade være med at autorunne cd-rommen, skal du
simpelthen bare ind og ændre en registry key. Hvis du ikke kender til at
arbejde med registry i delphi, så prøv at læse Kaspers artikel om det samme
på udvikleren.dk.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom

- Thomas

GOBO <gobo@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ba618$bho$1@news.inet.tele.dk...

Fra : GOBO

Dato : 15-04-01 10:31

Tak Thomas P. Men problemet med denne funktion er at windows skal
genstartes, før det træder i kræft. Der må da være en eller anden måde at
undgå dette på.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 16-04-01 11:07

"GOBO" <gobo@pc.dk> wrote in message

> Hvordan får jeg dernæst delphi til at meddele når der er sat
en cd i drevet
> ?

Se tips sektionen på www.pythia.dk

mvh
Claus
--
Claus Christiansen, <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk/
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
-----
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso (1881-1973)