søges : montør til stålskorsten BILLIG.
Fra : ~Jan ~

Dato : 04-11-03 21:34

Er der nogen der kender en billig montør + forhandler til en stålskorsten.

Jeg skal betale 18000 for skorstenen og 5000 for montering med spær
udvæksel.

Mit hus er med 115 cm loft
253 1 sal
30 cm etageadskillelse
255 st etage til gulv

i alt 677cm.

Jan Arentoft
Søborg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-11-03 21:50

Hej

~Jan ~ wrote:
> Er der nogen der kender en billig montør + forhandler til en stålskorsten.
>
> Jeg skal betale 18000 for skorstenen og 5000 for montering med spær
> udvæksel.

Hvis du selv laver spærudvekslingen, så kan du få skorstenen monteret
for 23-2500,- (Det er standardprisen i Vejle og omegn). Det tog mig et
par aftener efter arbejde at lave spærudveklingen på min egen
installation. Prisen på skorstenen er nok "bare" det den er. Oven er
sikkert med 150mm afgangshul, så du har dermed mulighed for at
forespørge hos andre leverandører end der hvor du har ovnen fra.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : ~Jan ~

Dato : 05-11-03 21:12

> [...]
> sikkert med 150mm afgangshul, så du har dermed mulighed for at
> forespørge hos andre leverandører end der hvor du har ovnen fra.

spærudvekslingen er den billige del..... ca 1800 med moms....
Det der er det dyre er matrialerne på de 18.000.

Så dyrt kan det da ikke være.....

Jan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-11-03 23:07

Hej

~Jan ~ wrote:
> spærudvekslingen er den billige del..... ca 1800 med moms....
> Det der er det dyre er matrialerne på de 18.000.
>
> Så dyrt kan det da ikke være.....

Jo det kan. Du skal regne med mellem 2000 og 3000 pr meter. Des længere
des dyrere fordi det er den isolerede del der koster mest.

Jeg gav ca 8000,- for ca 4,3 meter. Det er en Viking skorsten. Mål dit
hul på ovnen (sikkert 150mm) og ring så rundt imorgen. Montøren som
forlanger de 5000,- i montage vil sikkert gerne montere en hvilken som
helst skorsten.

Og prut så godt om prisen. Skorstene er ren bestillingsvare. Det er ikke
noget forhandlerne ligger inde med. Spørg også i byggemarkeder der har
en pejseafdeling. Vær eventuelt fræk nok til at gå i Silvan og sig, at
du har et bud på hånden til 15.000 + montage.

Når det er den slags investeringer, så plejer jeg gerne, når jeg har
fået prisen at spørge: "...og hvad skal du så have for det?". Siger
sælgeren det samme beløb, så ønsker jeg ham en fortsat god dag.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Aksel

Dato : 05-11-03 00:00

http://www.vestkystovnen.dk/skorsten/Vestkystovnen.pdf

Jeg har for et år siden købt hos dem, jeg gav 4500 for en komplet skorsten,
hos mig er der kun 150 cm isoleret så din bliver dyrere, men ikke noget der
ligner 18000, der er højst ½ dags arbejde for en mand i at montere den.

Hilsen Aksel

Fra : Jes Bastholm

Dato : 05-11-03 19:33

Vi købte for et års tid siden en skorsten fra Wiking, og de havde et
tilbud om faste priser for montering af skorstene.

Vi gav ca. 7000 for skorstenen til et 1 plans hus med 35 graders
taghældning.

Monteringen kostede 2500 - men til gengæld krævede det noget tilmodighed
at få tømmeren til at holde aftalerne. Men afbejdet var OK.

Jes

Fra : ~Jan ~

Dato : 05-11-03 21:11

Tak for svarne.....

Jeg syntes stadevæk min lyder lidt dyr....
Er der ikke nogen der kan anbefale en billig på sjælland ??
Jan