Stregkodescanner
Fra : Il Jokar

Dato : 04-11-03 19:36

Jeg mangler en stregkodescanner der kan "indtaste" en stregkode på skærmen.
Det er såmænd simpelt - når stregkoden scannes skal den bare "indtastes" som
hvis man skrev tallene på tastaturet som normalt.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-11-03 20:06

On Tue, 4 Nov 2003 19:35:43 +0100, "Il Jokar"
<jokar@invalid.invalid> wrote:

>Jeg mangler en stregkodescanner der kan "indtaste" en stregkode på skærmen.
>Det er såmænd simpelt - når stregkoden scannes skal den bare "indtastes" som
>hvis man skrev tallene på tastaturet som normalt.

Dit spørgsmål har ikke noget at gøre i dk.erhverv hvor du
har x-postet det til, men når vi nu er inde på emnet, så har
jeg nogle produkter hvor der ikke er nogen stregkjode på.
Jeg går ikke ud fra at jeg bare selv kan vælge en stregkode
da der vil være risiko for sammenfald med koder på andre
produkter, så hvordan er produktstregkoder egentlig bygget
op, og hvor får man tildelt et nummerinterval eller hvordan
det nu skal være?

Mvh
Knud

FUT: dk.erhverv

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Svenne Krap

Dato : 04-11-03 20:43

For at svare på Jokar's spørgmsål, sådan gør de fleste stregkode-læsere
faktisk - hvis ikke andet så køb en ps2 udgave (ud over hvis de skal
arbejde mod en bærbar), der bare kædes ind mellem computer og tastatur.
Jeg har købt min hos Danbit til ca. 1 tusse.

Apropos stregkoder, så er der rigtigt mange systemer. De fleste varer,
der forhandles i detailhandlen har et såkaldt EAN-nummer. Der indgår et
"companyprefix", som man skal ansøge om. Se http://www.ean.dk den korte
version er, at en nummerserie, hvor du har fem cifre til rådighed koster
3500 kroner ex. moms ved tilmelding og ca 1500 kroner årligt.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-11-03 23:52

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Berggreen Service
> Software Sales & Distribution in
> Denmark, Norway, Sweden, Finland, Germany and Austria

Man skal vist nok købe dem svjh - se http://www.ean.dk/

Mvh
Thomas
www.FaxShop.dk

Fra : Il Jokar

Dato : 05-11-03 09:16

Stregkoderne er KUN til intern brug og skal derfor ikke certificeres.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-11-03 13:03

"Il Jokar" <rotation@want_no_spam.invalid> skrev i en meddelelse
> Stregkoderne er KUN til intern brug og skal derfor ikke certificeres.

Det var svar på Knud Berggreen's post :)

Mvh
Thomas
www:FaxShop.dk

Fra : Il Jokar

Dato : 05-11-03 13:43

> Det var svar på Knud Berggreen's post :)

Oh

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-11-03 22:53

> [...]

> produkter, så hvordan er produktstregkoder egentlig bygget
> op, og hvor får man tildelt et nummerinterval eller hvordan

www.ean.dk

Claus

Fra : Carsten

Dato : 17-11-03 23:33

Du får tildelt et nr. fra EAN Danmark - en EAN13 kode - De første to cifre
er landekode, derefter dit tildelte 5 cifrede nr. og så dine egne 5 cifre og
til slut et checkciffer - Dvs du kan med en kode fra EAN Danmark ha´ 100000
(0-99999) varenumre i din "butik"

mvh.

Carsten

Fra : Thore

Dato : 04-11-03 23:35

wrote:

>Jeg mangler en stregkodescanner der kan "indtaste" en stregkode på skærmen.
>Det er såmænd simpelt - når stregkoden scannes skal den bare "indtastes" som
>hvis man skrev tallene på tastaturet som normalt.

Jeg har sådan en "pen" til at køre henover stregkoden. Den tilsluttes
keyboardstikket (enten PS2 eller 5Din) og læser alt i alle
operativsystemer fra MS-DOS og opefter. Mail, hvis det har interesse.

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 60SX 1997 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Thore

Dato : 05-11-03 00:14

On Tue, 04 Nov 2003 23:34:40 +0100, Thore <dinotec@pc.dk> wrote:

>Jeg har sådan en "pen" til at køre henover stregkoden. Den tilsluttes
>keyboardstikket (enten PS2 eller 5Din) og læser alt i alle
>operativsystemer fra MS-DOS og opefter. Mail, hvis det har interesse.

Lidt træt er man vel altid...:)

Det jeg mener er selvfølgelig, at den aflæser stregkoden _ind_ i alle
programmer under alle OS og skriver det direkte på skærmen...:)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-11-03 10:20

Thore wrote:

> Jeg har sådan en "pen" til at køre henover stregkoden. Den tilsluttes
> keyboardstikket (enten PS2 eller 5Din) og læser alt i alle
> operativsystemer fra MS-DOS og opefter. Mail, hvis det har interesse.

Virker den med Linux? Har du evt. en site hvor man kan læse mere? :)

mvh
Johan

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 05-11-03 18:09

On Wed, 05 Nov 2003 10:20:22 +0100, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Virker den med Linux? Har du evt. en site hvor man kan læse mere? :)
>
>mvh
>Johan

Ja den virker også i linux eller hvad du har lyst til af os
den vil pr definition også virke på alle fremtidige systemer.
(da det er rent HW)
Nej ingen link, men hvad er der af spørgsmål?
Lars (København nord)

========Husk at slette FJERNES ved svar=========
complexFJERNES@pc.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-11-03 18:26

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> [...]
> den vil pr definition også virke på alle fremtidige systemer.
> (da det er rent HW)
> Nej ingen link, men hvad er der af spørgsmål?

Nu har jeg aldrig arbejdet med stregkodescannere ;)
Men tanken var at outputtet fra penne skulle ind i noget hjemmebikset
software.

Så tænkte på - er der ikke en form for software med? Som modtager output
fra pennen?

Hvad er prisen? (er evt. intr. i en til test.).

mvh
Johan

Fra : Thore

Dato : 05-11-03 19:40

On Wed, 05 Nov 2003 18:26:27 +0100, Johan Holst Nielsen
> [...]

>fra pennen?
>
>Hvad er prisen? (er evt. intr. i en til test.).

Det er blevet en lang tråd. Den oprindelige spørger har jeg haft kontakt
med i dag et par gange, men jeg har den endnu...

Det er en DataLogic DPS8000

http://www.datalogic.com/products/hhr/dps8000.html

med en P51-lignende 'pen'

http://www.datalogic.com/products/hhr/p51.html

Sættet er næsten ubrugt (kun testet) og virker fortrinligt. Som Lars
skriver: det er ren hardware. Det eneste krav er derfor en PS2 eller Din
5 -keyboardport.

Operativsystemet/software er derfor ligegyldigt. Manual medfølger
selvfølgelig også.

Jeg havde tænkt mig omkring 1200,- Det har jeg forelagt den oprindelige
spørger, og han overvejer et bud...

Fra : soren51[removethis]

Dato : 05-11-03 17:54

Il Jokar wrote:
> Jeg mangler en stregkodescanner der kan "indtaste" en stregkode på skærmen.
> Det er såmænd simpelt - når stregkoden scannes skal den bare "indtastes" som
> hvis man skrev tallene på tastaturet som normalt.

jeg har en sådan fætter til usb.. men jeg ved ikke hvad man kan få for
den, hvis man kan få en go pris vil jeg måske sælge, ellers har
danbit.dk dem vist..

/sj

Fra : Johnt

Dato : 05-11-03 20:36

Man kan købe alle slags scannere hos www.delfi.dk

Eller også henviser de til en forhandler.

Personlig syntes jeg at penscannere er både for langsomme og for besværlige
at bruge. Jeg ville mindst købe en ccd scanner som koster cirka det samme
som en penscanner. Eller endnu bedre end laser scanner.

Hvis det skal være en penscanner kan denne fra Danbit fås til en fornuftig
pris: http://www.danbit.dk/produkter/2305.phtml

Hilsen

Johnt

Fra : Jensen

Dato : 07-11-03 20:59

"Il Jokar" <jokar@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> hvis man skrev tallene på tastaturet som normalt.

Scanneren fra Datalogic:
http://www.datalogic.com/products/hhr/dll5010.html
bruger vi på arbejde

Den kobles ind over stikket til tastaturet og læser alle stregkoder.

Hvis du har brug for at lave stregkoder har Avery et program, som kan
downloades gratis på:
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design2000.jsp
Vi bruger det eksempelvis til personaleregistrering/login ved at have lavet
et adgangskort. Kortet er lavet ved hjælp af produkter fra Avery. (visitkort
og kuffertmærker!!)

Hilsen
Flemming

Fra : Il Jokar

Dato : 08-11-03 10:35

> Hvis du har brug for at lave stregkoder har Avery et program, som kan
> downloades gratis på:
> http://www.avery.dk/dk1/downloads/design2000.jsp

Tak! Ganske udmærket Avery-software!