Jagt på fugle & dyr
Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 04-11-03 19:14

Jeg vil gerne vide, hvornår der bliver total jagtforbud på vores fugle & dyr
her i Danmark.

Fra : NPS

Dato : 04-11-03 22:11

forhåbenlig da aldrig

Fra : Jan J.

Dato : 05-11-03 12:05

"Henning & Birgith Rasmussen" <birgith.m@get2net.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne vide, hvornår der bliver total jagtforbud på vores fugle &
dyr
> her i Danmark.

Det tror jeg nu aldrig der bliver. Og hvorfor skulle der egentlig det?
Problemet er vel mere at der er mange der kalder sig jægere uden at være
det. De følger hverken regler eller etik. Og de har som regel heller ikke
kendskab til de fugle og dyr de beskyder. Så i mine øjne er det dem man skal
have fat i og straffe meget højere end man gør i dag.

Et lille eksempel på hvor slemt det står til. Min lillebrors svigerfar har
et parcelhus med en større grund til. I udkanten af grunden er der en
samling træer. Her gik han og fjernede ukrudt da et projektil pludselig fløj
forbi hans øre. Efterfølgende kunne han høre nogle rådyr forsvinde i fuld
fart. Heldigvis kastede han sig ned i skovbunden, hvorefter et par
projektiler fløj hen over ham og borede sig ind i nogle træstammer. Tænk sig
hvis hans børnebørn havde løbet rundt og leget i dette område.....

Jeg tror ikke at et totalt jagtforbud ville have ændret noget som helst på
ovenstående situation. Så længe der er idioter til er der idiotiske
handlinger til. Jagtforbud eller ej.

Mvh
Jan

Fra : Thor

Dato : 07-11-03 22:12

Men det ville da være rart.
Tænk på, hvor mange dyr og fugle der ville være tillidsfulde og nemmere at
iagttage
hvis de ikke satte mennesker lig med jagt.
Værdien af et rigt og varieret dyre og fugleliv overstiger langt værdien af
de
dyr og fugle der dræbes af jægere.
Så totalt jagtforbud, - ja tak!
Nødvendig reguleringsjagt kunne udføres af statsansatte professionelle.

mvh
Thomas Riedel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-11-03 12:28

"Thor" <thr@image.danmark> skrev > Så totalt jagtforbud, - ja tak!
> Nødvendig reguleringsjagt kunne udføres af statsansatte professionelle.

Vi har da allerede tillidsfulde fugle og dyr, f.eks. i haverne. Hvis du
forventer at mågerne kommer og lander på skulderen, fordi jagt ophører,
kommer du til at vente længe. Din holdning er drømmerisk og rabbiat, og det
du ikke har kendskab og/eller lyst til, skal altså bare her og nu forbydes?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : machine99

Dato : 15-11-03 14:18

> [...]
det
> du ikke har kendskab og/eller lyst til, skal altså bare her og nu

Det lyder da som en ganske udmærket ide

Fra : Joker

Dato : 15-11-03 22:49

On Fri, 7 Nov 2003 22:12:01 +0100, Thor wrote:

> [...]
> dyr og fugle der dræbes af jægere.
> Så totalt jagtforbud, - ja tak!
> Nødvendig reguleringsjagt kunne udføres af statsansatte professionelle.

Det kunne da være spændende med nogen forsøg med jagtfrie områder. Ikke
bare i de reservater vi kender nu, men også på landbrugsarealer.
Mit gæt er at det ville give en meget fattigere fauna, når landmanden ikke
havde en økonomisk interesse i at have et attraktivt jagtareal. Det er
trods alt ikke småpenge der betales for at benytte hans marker 6 - 8 gange
om året til jagt.
--
MVH Per
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968