reperationssag i tyskland
Fra : Peter Holm

Dato : 04-11-03 18:28

Hejsa.
jeg har får 6 uger siden sendt en defekt 17" TFT skærm til reperation i
tyskland. Værkstedet er det som danske/europæiske butikker sendes deres
defekte/reklamations Neovo TFT-skærme til og får dem repareret indenfor
garantien.
Jeg skal dog selv betale reparationen, da der ikke er europa-garanti på min
skærm, som er hentet i Thailand.

Inden afsendelse havde jeg kontakt med dem gennem adskillige mails. Siden da
har jeg sendt dem en email hver uge og rykket for det aftalte
'kostenvoranslag' (tilbud på reperationen). Ved første mail bekræftede de at
skærmen var modtaget og videre givet til deres service-afdeling, og de
efterfølgende 5 mails er besvaret med 'vi beklager den lange ventetid'. Jeg
begynder at tvivle på, at jeg nogensinde ser skærmen igen.

Nu er mit spørgsmål: Hvad er egentlig mine muligheder for at følge op på
sådan en sag? Kan jeg få retslig hjælp til at tvinge dem til handling- evt.
tilbagesendelse af skærmen? Hvor står jeg i denne sag?

Jeg har naturligvis gemt hele den skriftlige korrespondence med firmaet i
Tyskland.

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

"I met someone who looks a lot like you