Kåbe hvordan
Fra : uth

Dato : 04-11-03 13:18

Det kan godt være, at mere rutinerede håndværkere nu trækker på
smilebåndet...men det må jeg så tage med. Kåben på min FJ1100 er blevet så
beskadiget i den ene side, at jeg nok ender med at skulle have skiftet
sagen. Den kåbe der sidder på nu er en Pichler kåbe, som er noget større end
den cyklen er født med originalt. Da den samtidig også er gammel, kan den
ikke genkøbes og Pichler i Tyskland har ingen reservedele der passer. Dte
kan jo aldrig gå at smække 12-14000 i en ny kåbe, så kunsten må nu være at
finde en brugt. Men hvordan kan jeg vide om en anden kåbe passer på min mc?
Er der nogle standarder man kan kigge efter, eller er der slet ikke nogen
regulering af, hvordan sådan nogle fætre sættes på?
--
gert uth
fj1100

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-11-03 13:33

> [...]
> have skiftet sagen. Den kåbe der sidder på nu er en Pichler kåbe, som
> er noget større end den cyklen er født med originalt.

Hej Gert

Jeg ville klart købe en original kåbe. Jeg synes den er rigtig køn, og det
er den der nemmest at montrere, og den ender med at sidde bendst.

Jeg har selv købt en komplet kørende FJ 1100 med beskadiget 2 gear til
10.000kr. Så har du en del reservedele, eller kan sælge alt det du ikke skal
bruge fra hvis du vil. Prøv at kig på www.mobile.de eller www.ebay.de der
burde du kunne finde et ok tilbud.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : uth

Dato : 04-11-03 13:51

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:t1Npb.2622$uO.2570@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Jeg har selv købt en komplet kørende FJ 1100 med beskadiget 2 gear til
> 10.000kr. Så har du en del reservedele, eller kan sælge alt det du ikke

Ja, men den kåbe jeg kører med er lidt større end de normale. Det er i
øvrigt stadig en "original" kåbe, men bare touring modellen. Og da jeg kører
på cyklen hver dag lige indtil det sner, så lærer man at sætte pris på en
kåbe man kan gemme sig lidt i .

Men ellers en god ide. Lige pt. er der ingen på hverken det ene eller andet
websted.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-03 09:32

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:t1Npb.2622$uO.2570@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Jeg har selv købt en komplet kørende FJ 1100 med beskadiget 2 gear til
> 10.000kr. Så har du en del reservedele, eller kan sælge alt det du ikke

Har du købt folmers?

vh
Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 09:44

> Har du købt folmers?

Nej Det er et par år siden. Købte en FJ 1100 til 10.000kr. Pudsede den lidt
og solgte den for 14.000 Køber var informeret om 2.gears defekten.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-03 11:33

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:gP2qb.4649

> Nej Det er et par år siden. Købte en FJ 1100 til 10.000kr. Pudsede den
lidt
> og solgte den for 14.000 Køber var informeret om 2.gears defekten.

Nåh. Du kan lave tricket igen med den her :
http://www.folmersmc.dk/mc_56.htm

Der skal dog pudses MEGET

Men køre det kan den - men ikke bremse (måske pga. de utætte
forgaffelpakninger - splurp)

vh
Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-11-03 11:55

> Nåh. Du kan lave tricket igen med den her :
> http://www.folmersmc.dk/mc_56.htm
> Der skal dog pudses MEGET

Den er for ringe. Havde den ikke flænger, eller var motoren ikke defekt var
den er godt bud. Bremse og pakdåseproblemer skræmmer mig ikke.

Fra : uth

Dato : 05-11-03 14:15

> [...]
> http://www.folmersmc.dk/mc_56.htm
>
> Der skal dog pudses MEGET
>
> Men køre det kan den - men ikke bremse (måske pga. de utætte

Lige præcis det stykke af min kåbe, der er ødelagt er slet ikke på
Folmers; -)
....som iøvriget er alt for dyr for så ringe en cykel...

Fra : Hekto

Dato : 04-11-03 13:34

In article <8OMpb.2510$Mx.2154@news.get2net.dk>, gert@uthspruth.dk
says...
> [...]
> Er der nogle standarder man kan kigge efter, eller er der slet ikke nogen
> regulering af, hvordan sådan nogle fætre sættes på?

Du kunne f.eks. søge på Ebay under verkleidung. Der er ofte en del til
salg; men kunsten er selvf. at finde noget der passer nogenlunde.
Der bliver nok lidt hjemmesløjd med at få den til at sidde på cyklen.

Alternativt kan du se hos LC Racing eller andre der kunne have brugte
kåber liggende på loftet.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-03 09:38

"uth" <gert@uthspruth.dk> wrote in message
> Det kan godt være, at mere rutinerede håndværkere nu trækker på
> smilebåndet...men det må jeg så tage med. Kåben på min FJ1100 er blevet så
> beskadiget i den ene side, at jeg nok ender med at skulle have skiftet..

Jeg ville kigge efter en original brugt f.eks her :
http://www.gebrauchtteile-rasch.de/default.htm Der er en "verkleidung,
oberteil abschnitten" til 77 euro. Du skal nok maile dem for at vide hvor
god den er.

Jeg vil gætte på at det er relativt nemt at montere en 1200 kåbe som
alternativ, da stellet efter sigende ikke er ændret meget.

vh
Torben