Andet multimedie
bentjuul 3670
Program fundet, men hvordan, heeh.
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 04-11-03 13:09

Hej alle

Jeg har følgende programmer, Photoshop 5.5 - photoshop 7.0 - Illustrater
8.0.

Jeg vil gerne tage et billede af f.eks. min søn, lave en cirkel omkring ham,
og så skal lidt af indercirklen + alt uden for indercirklen fades ud.
Hvordan kan dette gøres i ovenstående programmer.?

Tak

bo

Fra : hcma

Dato : 04-11-03 15:05

"Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så skal lidt af indercirklen + alt uden for indercirklen fades ud.
> Hvordan kan dette gøres i ovenstående programmer.?

Photoshop 7.0:
Åbn dit billede -> træk en cirkel eller lign. med dit Eliptical Marquee
Tool -> Menuen Select Inverse (eller Ctrl+Shift+I) ->Nu er det uden om
markeringen blevet aktivt ->Select Feather og sæt til til xx pixels -> tryk
på Backspace (lige til højre fra knappen med de franske accenttegn).
Eller
Åbn dit billede -> træk en cirkel eller lign. med dit Eliptical Marquee
Tool -> Menuen Select Inverse (eller Ctrl+Shift+I) ->Nu er det uden om
markeringen blevet aktivt ->Select Feather og sæt til til xx pixels ->
Edit -> Fill -> og lav dine indstillinger. Du skal være opmærksom på
baggrundsfarven o.s.v. Se i din værktøjspalette næsten nederst. Som standard
er den sat til Sort forgrund og Hvid baggrund, men dette kan du ændre efter
behov.

m v h
HC

Fra : Rabbit_HGC