E-Mail
webnoob 5265
Vise html som tekst!
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-11-03 11:47

Hej

Jeg er ved at være træt at html formateret mail, er der en måde man kan få
Outlook til at vise dem som tekst istedet for html?

Stef

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-11-03 15:23

Stefan Jacobsen wrote :

> Hej
>
> Jeg er ved at være træt at html formateret mail, er der en måde man
> kan få Outlook til at vise dem som tekst istedet for html?

I Outlook 97 kan man kun se emails som tekst og ikke html.

(hvis du vil have et mere kvalificeret svar, så var det måske en god idé at
fortælle, hvilken version af Outlook du bruger)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-11-03 16:39

Hej Jesper

Det er Outlook 2000.

Stef

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-11-03 16:55

Stefan Jacobsen wrote :

> Det er Outlook 2000.

Jeg mener ikke at det er muligt, men du kan gøre forskellige ting for at
hindre at html-sider loades korrekt.

Du kan sætte en firewall op til ikke at tillade Outlook at hente eksterne
billeder etc på port 80 (jeg bruger selv den løsning) eller du kan hente
mails via en lokal proxy, der fjerner html-tegn fra emailen. Mailproxyen
spampal kan bla. gøre dette.

Hvad er det du ikke kan lide ved html-emails?

Fra : Britt Malka

Dato : 04-11-03 20:28

On Tue, 04 Nov 2003 11:46:48 +0100, Stefan Jacobsen
<stefware@email.dk> wrote:

>Jeg er ved at være træt at html formateret mail, er der en måde man kan få
>Outlook til at vise dem som tekst istedet for html?

Hvis du ikke kan få Outlook til det - hvilket jeg tvivler på - så er
PocoMail måske noget for dig? Der kan du helt frasortere HTML.

Jeg ved, at det er farligt at skrive den slags, eftersom vi er
forhandlere af PocoMail, men ikke desto mindre er det det eneste
program, jeg kender, der kan frasortere HTML. The Bat! kan ikke
engang.
--
Britt Malka
Vind en nyhedstitel (hemmelig) fra Bog&Idé - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-11-03 21:02

news@foxladi.com (Britt Malka) writes:

> [...]
> forhandlere af PocoMail, men ikke desto mindre er det det eneste
> program, jeg kender, der kan frasortere HTML. The Bat! kan ikke

Så skulle du da ta' og se dig om i mængden af mailprogrammer, specielt
når du nu forhandler et af slagsen og ofte rådgiver omkring valg af
mailprogram.. Gnus kan fx også, og jeg er da næsten sikker på at mutt,
pine og flere andre også kan sættes op til ikke at vise HTML.

--
Jacob - www.bunk.cc
People who make no mistakes do not usually make anything.

Fra : emj

Dato : 04-11-03 21:19

On Tue, 04 Nov 2003 21:02:12 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> [...]
>mailprogram.. Gnus kan fx også, og jeg er da næsten sikker på at mutt,
>pine og flere andre også kan sættes op til ikke at vise HTML.

Forte Agent er et glimrende mailprogram. det KAN slet ikke vise html
og har et udsygt filtreringssystem.

Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-11-03 21:45

emj wrote :

> Forte Agent er et glimrende mailprogram. det KAN slet ikke vise html
> og har et udsygt filtreringssystem.

'udsygt' ? Det lyder ubehageligt :)

Fra : emj

Dato : 04-11-03 22:36

On Tue, 4 Nov 2003 20:45:11 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<j@stocholm.invalid> wrote:

>'udsygt' ? Det lyder ubehageligt :)

"udsøgt" luder måske lidt venligere
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Britt Malka

Dato : 04-11-03 21:20

wrote:

>Gnus kan fx også, og jeg er da næsten sikker på at mutt,
>pine og flere andre også kan sættes op til ikke at vise HTML.

Det er godt at vide. Nu talte jeg ikke om ikke at *vise* HTML, men om
at fjerne HTML (ordet "frasortere"). Der er en væsentlig forskel.

Desværre kender jeg ikke nogen af de nævnte - jeg har end ikke hørt om
dem, og jeg kender ellers en del og har prøvet en del. Eudora, Becky,
Foxmail, Outlook, Outlook Express, Pegasus, K-mail, Evolution, The
Bat!, PocoMail, Netscape, Mozilla, Agent, Opera Mail, Balsa... Hvis
jeg kender flere, kan jeg ikke huske dem lige nu, men ingen af disse
programmer kan frasortere HTML - ikke bare nøjes med at vise tekst i
stedet for HTML, men fjerne HTML.

Hvis du kan komme op med noget bedre end at være næsten sikker, hører
jeg gerne om det, plus jeg ville gerne se nogle links, så jeg kan
checke nævnte programmer ud, for i så fald må de være interessante, og
desuden vil jeg ikke nøjes med at være blind for det program, jeg selv
bruger.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-11-03 09:57

In article <3fac08b3.48019906@news.free.fr>, news@foxladi.com says...
> dem, og jeg kender ellers en del og har prøvet en del. Eudora, Becky,

Har du prøvet PMMail 2000 ?
Den kan sættes til at vise html eller ikke...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-11-03 21:32

news@foxladi.com (Britt Malka) writes:

> Det er godt at vide. Nu talte jeg ikke om ikke at *vise* HTML, men om
> at fjerne HTML (ordet "frasortere"). Der er en væsentlig forskel.

Nåh, jamen så kalder vi det at frasortere. Det kan Gnus også. Jeg kan
ikke udtale mig med sikkerhed om de andre, da det ikke er nogle jeg
selv bruger til hverdag. Jeg plejer at få Gnus til at vise tekst-delen
af en kombineret tekst/HTML-mail. Vil jeg så se HTML-delen, så skifter
jeg til den med en tastaturgenvej.

> [...]
> checke nævnte programmer ud, for i så fald må de være interessante, og
> desuden vil jeg ikke nøjes med at være blind for det program, jeg selv

Gnus finder du på <http://www.gnus.org/>. Det kører under enten GNU
Emacs eller XEmacs. Dem finder på et mirror i nærheden af dig, og til
netop dit operativsystem. Bruger du en tilfældig form for Linux er en
af dem (eller begge) sikkert med i din distribution.

Der følger en version af Gnus med GNU Emacs (jeg ved ikke med XEmacs),
men det kan godt betale sig at downloade en frisk fra
<http://www.gnus.org/>, da der for ikke så længe siden er udkommet en
ny version.

Dog skal du være opmærksom på at Gnus ikke er let at blive gode venner
med, hvis du ikke har brugt en eller anden form for Emacs før.

--
Jacob - www.bunk.cc
Remember the... the... uhh.....

Fra : Britt Malka

Dato : 05-11-03 12:16

On Tue, 04 Nov 2003 21:31:59 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Gnus finder du på <http://www.gnus.org/>. Det kører under enten GNU
>Emacs eller XEmacs. Dem finder på et mirror i nærheden af dig, og til
>netop dit operativsystem.

Jeg kan ikke finde linket til Windows versionen. Jeg bruger Windows
XP.

>Bruger du en tilfældig form for Linux er en
>af dem (eller begge) sikkert med i din distribution.

Findes den til Mandrake? Jeg synes, at siden er svær at finde rundt i.

>Dog skal du være opmærksom på at Gnus ikke er let at blive gode venner
>med, hvis du ikke har brugt en eller anden form for Emacs før.

Næh, og jeg ved faktisk ikke engang, hvad en Emacs er, men hjemmesiden
er i hvert fald ikke nem at finde ud af, medmindre man har forudgående
kendskab. Jeg er temmelig forvirret lige nu, men jeg har som nævnt
heller ikke hørt om Gnus før.

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-11-03 14:31

Du kan finde den på www.xemacs.org Den følger med emacs.

>Findes den til Mandrake? Jeg synes, at siden er svær at finde rundt i.

Ja den er højst sansyneligt allerede installeret.

>Næh, og jeg ved faktisk ikke engang, hvad en Emacs er,

Hmm hvad emacs er, det mest præsise er en lisp fortolker der primært
bruges som teksteditor.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Britt Malka

Dato : 05-11-03 14:53

On Wed, 05 Nov 2003 14:30:42 +0100, Martin Schultz
<newsdk.REMOVE.THIS.@dropbox.cotse.net> wrote:

>Du kan finde den på www.xemacs.org Den følger med emacs.

Hov, den side kender jeg. Jeg har faktisk haft downloadet XEmacs på et
tidspunkt, hvor jeg skulle bruge et avanceret program til søg og
erstat. Jeg fjernede det igen, fordi det ikke kunne det, jeg skulle
bruge det til, men måske skulle jeg kigge nærmere på det.

>Hmm hvad emacs er, det mest præsise er en lisp fortolker der primært
>bruges som teksteditor.

Jeg har vist huller i min viden her, for hvad er en lisp fortolker? og
er der fordele ved at bruge EMacs som teksteditor frem for fx
Notesblok?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-03 00:28

Britt Malka skrev:

> Det er godt at vide. Nu talte jeg ikke om ikke at *vise* HTML,
> men om at fjerne HTML (ordet "frasortere"). Der er en
> væsentlig forskel.

Prøv Hamster. Så kan alle mailprogrammer frasortere html.

Se fx <http://henrik-k-hansen.dk/Hamstersiden.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-11-03 09:58

In article <3fa8fd3e.45086531@news.free.fr>, news@foxladi.com says...
> program, jeg kender, der kan frasortere HTML. The Bat! kan ikke

Det kræver jo blot et simpelt filter.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-03 15:06

Britt Malka skrev:

> Jeg har vist huller i min viden her, for hvad er en lisp
> fortolker?

Lisp er et programmeringssprog. Emacs er en editor der kan udvides
ved hjælp af lisp. Se fx <http://www.paulgraham.com/lispfaq1.html>.

> og er der fordele ved at bruge EMacs som
> teksteditor frem for fx Notesblok?

Det kan man vist roligt sige. Her er en sammenligning hentet fra
usenet:

,----

`----
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Britt Malka

Dato : 06-11-03 01:07

Tak for informationerne

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-11-03 19:10

news@foxladi.com (Britt Malka) writes:

> Jeg kan ikke finde linket til Windows versionen. Jeg bruger Windows
> XP.

Af Gnus eller Emacs? Der er kun en version af Gnus. Den er uafhængig
af operativsystem.

> Findes den til Mandrake? Jeg synes, at siden er svær at finde rundt i.

Ja, GNU Emacs følger i hvert fald med i alle de Mandrake-versioner jeg
har set (ca. siden 7.0 og frem).

Emacs er et tekstredigeringsprogram mm.

--
Jacob - www.bunk.cc
If at first you do succeed, try to hide your astonishment.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-11-03 19:14

> [...]

> til søg og erstat. Jeg fjernede det igen, fordi det ikke kunne det,
> jeg skulle bruge det til, men måske skulle jeg kigge nærmere på det.

Hvad var det du ville dengang? Tror du ikke snarere at det var fordi
du ikke kunne finde ud af programmet at det ikke kunne? Mangler man
noget i Emacs kan man heldigvis udvide det med den funktionalitet man
måtte mangle.

> Jeg har vist huller i min viden her, for hvad er en lisp fortolker?

Det er et program der fortolker LISP. LISP er et
programmeringssprog. ELISP (Emacs LISP) er en variant af LISP, som
bruges til at udvide Emacs, fx med et mailprogram (Gnus).

> og er der fordele ved at bruge EMacs som teksteditor frem for fx
> Notesblok?

Ja. Emacs kan en masse ting der gør den til et kraftfuldt
værktøj. Notesblok har meget få features, og kan ikke udvides.

--
Jacob - www.bunk.cc
Computers under water due to SYN flooding.

Fra : Britt Malka

Dato : 06-11-03 01:09

On Wed, 05 Nov 2003 19:13:41 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> [...]
>du ikke kunne finde ud af programmet at det ikke kunne? Mangler man
>noget i Emacs kan man heldigvis udvide det med den funktionalitet man

Altså dels kunne jeg ikke finde ud af programmet, dels tror jeg ikke,
at den kan det, jeg ville have den til. Jeg havde et regneark med en
kolonne med franske ord og sætninger, og en kolonne med danske ord og
sætninger, og jeg ville have den til at søge og erstatte i Word. Jeg
fandt et program, der kunne gøre det, og jeg sparer oceaner af tid

>Det er et program der fortolker LISP. LISP er et
>programmeringssprog. ELISP (Emacs LISP) er en variant af LISP, som
>bruges til at udvide Emacs, fx med et mailprogram (Gnus).

Okay, tak. Jeg havde aldrig hørt om det før.

>Ja. Emacs kan en masse ting der gør den til et kraftfuldt
>værktøj. Notesblok har meget få features, og kan ikke udvides.

Hmmm... Jeg skal have kigget på det igen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-11-03 02:01

news@foxladi.com (Britt Malka) writes:

> Altså dels kunne jeg ikke finde ud af programmet, dels tror jeg ikke,
> at den kan det, jeg ville have den til.

OK, indrømmet - der er vist ikke lige nogle emacsen der har god
integration med Microsoft Office. Det skyldes sikkert at der ikke er
nogen der har noget at bruge det til.

> [...]
> og en kolonne med danske ord og sætninger, og jeg ville have den til
> at søge og erstatte i Word. Jeg fandt et program, der kunne gøre

Det lyder som noget man laver med en makro eller lignende i din
office-dims. Det er i hvert fald ikke noget man laver med en
teksteditor.

Nåh, men hvis du skulle finde på at kigge nærmere på Gnus, så start
med at sætte dig ind i hvordan hjælpesystemet i Emacs virker, og kig
så i manualen til Gnus. Den kan evt. også findes online, hvis du er
mere til den slags.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't get even -- get odd!

Fra : Britt Malka

Dato : 06-11-03 10:09

On Thu, 06 Nov 2003 02:01:20 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>OK, indrømmet - der er vist ikke lige nogle emacsen der har god
>integration med Microsoft Office. Det skyldes sikkert at der ikke er
>nogen der har noget at bruge det til.

Nej

> [...]
>med at sætte dig ind i hvordan hjælpesystemet i Emacs virker, og kig
>så i manualen til Gnus. Den kan evt. også findes online, hvis du er

Tak for tippet

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-11-03 18:43

Britt Malka wrote in news:3fa8fd3e.45086531@news.free.fr:

> [...]
> forhandlere af PocoMail, men ikke desto mindre er det det eneste
> program, jeg kender, der kan frasortere HTML. The Bat! kan ikke

Eudora kan også...

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Carl Drud

Dato : 04-11-03 21:16

On Tue, 04 Nov 2003 21:02:12 +0100, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> mailprogram.. Gnus kan fx også, og jeg er da næsten sikker på at mutt,
> pine og flere andre også kan sættes op til ikke at vise HTML.

Og Outlook Express med seneste opdateringer kan også sættes op til kun
at vise "plain text".

--
..signature under construction

Fra : Kasper Bergh

Dato : 05-11-03 21:37

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Jeg er ved at være træt at html formateret mail, er der en måde man kan få
> Outlook til at vise dem som tekst istedet for html?

Outlook 2003 har lige netop denne funktionalitet. Jeg mener ikke den
eksisterer i tidligere versioner.

mvh
/Kasper