Udgifter ved sygekørsel
Fra : Martin Withus

Dato : 04-11-03 10:52

Hej

Som anpartshaver og lønmodtager i egen virksomhed er der så nogen mulighed
for at firmaet kan dække de udgifter jeg har ved at benytte Taxi frem og
tilbage på arbejde hver dag? Det skal siges at jeg ikke gør det fordi jeg er
doven, men fordi jeg har været ude for et uheld med mit knæ og derfor er
taxi den eneste måde hvorpå jeg kan komme frem og tilbage.

Jeg har ladet mig fortælle, at transporten er en privat sag og at firmaet
derfor ikke må dække disse udgifter. Dette synes jeg umiddelbart lyder
mærkeligt - må en virksomhed virkelig ikke batale for at en medarbejder
kommer på arbejde hvis alternativet er at denne bliver hjemme og sygemelder
sig?

Med venlig hilsen
\Martin Withus

Fra : anders majland

Dato : 05-11-03 09:08

> Dette synes jeg
> umiddelbart lyder mærkeligt - må en virksomhed virkelig ikke batale
> for at en medarbejder kommer på arbejde hvis alternativet er at denne
> bliver hjemme og sygemelder sig?

Jeg er ikke sikker - men som jeg husker det er beskatningen af fri bil
den samme ligegyldigt om der er en chauffør med eller ej. Jeg ved ikke
om de regler kan bruges til noget ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Johnt

Dato : 05-11-03 20:37

> Jeg er ikke sikker - men som jeg husker det er beskatningen af fri bil
> den samme ligegyldigt om der er en chauffør med eller ej. Jeg ved ikke
> om de regler kan bruges til noget ?

Der sker ikke beskatning af fri bil når der er chauffør på. Spørgsmålet er
om dette også gælder taxa

Hilsen

Johnt

Fra : JørgenE

Dato : 08-11-03 17:49

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev
> Der sker ikke beskatning af fri bil når der er chauffør på. Spørgsmålet er
> om dette også gælder taxa

Det mener jeg ikke er tilfældet med en taxa.

Der er nogle specielle regler vedr. sygetransport, men dem kender jeg ikke
her og nu. Jeg vil foreslå at Martin taler med sit skattevæsen om hvad han
kan og ikke kan. Husk de er ikke altid modspillere, men ofte meget
hjælpsomme med at finde en fornuftig løsning, hvis det er muligt inden for
lovens grænser, som de selvfølgeligt har pligt til at holde sig til.

Vil du have bedre råd end det, bør du søge en revisor, som måske kan finde
en løsning, men jeg tror det nu ikke.

Mvh. JørgenE
www.revisor-partner.dk

Fra : Martin Withus

Dato : 10-11-03 11:37

Haj Haj

Tak for jeres svar. Jeg vil tage kontakt til min revisor atter en gang samt
til skattevæsnet.

Med venlig hilsen
Martin Withus