Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lille digitalkamera med vidvinkel?
Fra : Jesper

Dato : 04-11-03 10:22

Hejsa

Jeg har kig på den nye Canon Ixus I, men er lidt utilfreds med
brændvidden, der skulle svare til 39 mm på et 35 mm kamera.

Det der betyder mest for mig, er at kameraet er så lille, at jeg kan
have det med overalt uden bulede lommer. Fast optik er helt fint med
mig, men det er samtidig vigtigt at nærgrænsen er nogenlunde lav,
hvilket sorterer Casios Exilim-serie fra.
Antal pixels går jeg sådan set ikke så meget op i, når bare det hedder
minimum 2mp.

Nogen der kan anbefale mig noget?

Hilsen Jesper

Fra : Morten Bested

Dato : 04-11-03 13:22

De fleste kameraer i den klasse har 35mm, men der fås nogle enkelte på 28mm
(de er lidt større og dyere), f.eks. Nikon 5400 og Minolta A1 og 7i

Jeg tror ikke du kan få et ultra-kompakt kamera med en brændvidde der er
lavere end 35mm.

Fra : Jesper

Dato : 04-11-03 17:04

Morten Bested skrev:
> [...]
> (de er lidt større og dyere), f.eks. Nikon 5400 og Minolta A1 og 7i
>
> Jeg tror ikke du kan få et ultra-kompakt kamera med en brændvidde der er

Ok, nu skrev jeg vidvinkel. Men 35 mm er også ok. Nu lyder forskellen på
35 og 39 mm måske ikke af meget, men jeg har netop været på ferie med et
kamera (film) med 38-70 mm zoom. Jeg syntes faktisk de få millimeter
gjorde en forskel i forhold de 35 mm optikker jeg ellers har været vant til.
Mvh. Jesper

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-11-03 13:53

Jesper <Ingen@mail.dk> wrote in news:3fa76fcc$0$94858