Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken printer til foto/og diverse ?
Fra : JK

Dato : 04-11-03 10:07

Hej

Jeg overvejer mest nogle HP:

HP Photosmart 7550 til 2500,-
HP7760 til 1348,-
HP7660 til 1157,-

Men de er jo ret dårligt specificerede.

Kravene m.h.t. foto er:

1) display
2) tage sony memory sticks (ikke nødvendigvis pro, men det kan 7760 og
7660)
3) gerne 4 patroner: 3 farver og 1 sort

m.h.t diverse: skal tage A4 format

iøvrigt: må gerne have usb 2.0

Så har jeg også kigget lidt på Canon, men også her er hjemmesiden ikke
opdateret med komplette specifikationer på alle printere.

Det ser ud til at BubleJet i850 skulle være en løsning, ifølge
hjemmesiden, men jeg kan kun købe i865, og den har jeg ikke
specifikationer på på hjemmesiden. Så hvad kan den ?

Men til 1672,- kunne den måske overvejes.

Det er lidt af en jungle. Hvad kan anbefales ?

Jeg har et sony dcs-v1 kamera med en memory stick på 256 Mb (ikke pro,
men de fårs).

på forhånd tak

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-11-03 11:03

JK wrote:
> Jeg overvejer mest nogle HP:

De er også OK - men dyre i drift.

> Så har jeg også kigget lidt på Canon, men også her er hjemmesiden ikke
> opdateret med komplette specifikationer på alle printere.

De er efter min mening ligeså gode - men billigere i drift.

> Det ser ud til at BubleJet i850 skulle være en løsning, ifølge
> hjemmesiden, men jeg kan kun købe i865, og den har jeg ikke
> specifikationer på på hjemmesiden. Så hvad kan den ?

Det er en rigtig god printer til prisen - jeg har en i850 - og jeg er fuldt
ud tilfreds med den.

i850 er udgået og afløseren hedder i865 - men der er vist ikke meget forskel
?

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : JK

Dato : 04-11-03 11:57

On Tue, 4 Nov 2003 11:03:29 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@NOMAILjve.dk> wrote:

> [...]
>ud tilfreds med den.
>
>i850 er udgået og afløseren hedder i865 - men der er vist ikke meget forskel

Hej

Tak for det hurtige svar.

Det kunne være jeg skulle overveje i470D til kun 1175,-
Den har ganske vist kun en kombineret farvepatron, men usb2.
og pictbridge som i475D har, kan jeg næppe udnytte.

Blækpatronerne koster kun 149 for farve og 80 for sort.

mvh

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-11-03 13:03

JK wrote:

> [...]
> og pictbridge som i475D har, kan jeg næppe udnytte.
> Blækpatronerne koster kun 149 for farve og 80 for sort.

Jo - man sparer lidt penge her og nu - men i længden sparer man nok
ikke, da farvepatronen så er tom, når den ene farve er brugt op -
selvom, der er masser af de to andre farver, som så skal smides ud.

Jeg havde tidligere en HP, hvor der var kombineret farvepatron, og der
var altid en en del tilbage af de to andre farver, når første farve løb
tør.

Men det afhænger vel så også lidt af ens forbrug, om det kan betale sig.

Jan

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : JK

Dato : 04-11-03 13:34

On Tue, 4 Nov 2003 13:03:02 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

> [...]
>tør.
>
>Men det afhænger vel så også lidt af ens forbrug, om det kan betale sig.

Du har vel lagt mærke til, at jeg mumler om en D-udgave for at få
hukommelseskort-isætning.

Model i865 kan jo ikke dette, - men ellers en masse andet.

Ellers skal jeg op i i905D, til 2365,-. Den er meget langsommere.

Så kan jeg jo igen overveje hp7550 til 2499,-

mvh

John

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-11-03 13:51

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message

> [...]
fuldt
> ud tilfreds med den.
>
> i850 er udgået og afløseren hedder i865 - men der er vist ikke meget

Der er en meget stor forskel - i850 bruger 3 farve og 1 sort og i 865 bruger
3 farve og 2 sort.
- den ene sorte bliver brugt sammen med farverne når der udskrives
billeder...

http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i865/page_1.htm

Jeg har netop købt en

mvh Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-11-03 16:55

Michael Schrøder wrote:
> Der er en meget stor forskel - i850 bruger 3 farve og 1 sort og i 865
> bruger 3 farve og 2 sort.
> - den ene sorte bliver brugt sammen med farverne når der udskrives
> billeder...

OK - jeg har ikke set/prøvet den - kun læst (kan ikke huske hvor) at der
ikke skulle være nogen væsentlig forskel.......

Men det er der så åbenbart alligevel

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 04-11-03 19:31

Jeg har for nyligt skiftet min HP printer ud med en Canon i550, måske ikke
den hotteste model på markedet, men den printer meget gode fotos, og så er
den overraskende billig i drift i forhold til min HP printer.

Og smartere på alle måder :)

Vh Matilde

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-11-03 19:31

Matilde Bøgh wrote:
> [...]
> ikke den hotteste model på markedet, men den printer meget gode
> fotos, og så er den overraskende billig i drift i forhold til min HP

Helt enig - det var også det, jeg oplevede da jeg skiftede fra HP til
Canon i850

Fra : JK

Dato : 04-11-03 21:08

On Tue, 4 Nov 2003 19:30:34 +0100, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

>Helt enig - det var også det, jeg oplevede da jeg skiftede fra HP til
>Canon i850

Takker for vejledningen.

Det bliver enten i865 eller i905D

mvh