Afklaring...
Fra : Towli

Dato : 03-11-03 22:52

Hej alle

Når i nu snakker om at spil kører bedre og ser flottere ud på nogle kort end
andre hvad mener i så? Jeg har et creative Geforce2 Titanium med 64 ddr-ram.
De fleste spil (åsse nyere som Halo) kan jeg køre rimeligt flydende i
1024*768.
Hvis det kører "flydende" og jeg iøvrigt er tilfreds med denne opløsning,
vil jeg så (rent grafikmæssigt) få noget ud af at købe f.eks. et ti4200
eller et FX5600, eller er det udelukkende et spørgsmål om at kunne køre
spillene flydende i en højere opløsning?

Mange tak for en afklaring.

/T

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 04-11-03 02:03

Towli wrote:
> [...]
> eller et FX5600, eller er det udelukkende et spørgsmål om at kunne køre
> spillene flydende i en højere opløsning?

Dit Gf2 kort er et Dx7 basseret kort, så du må undvære de avancerede
effekter nyere kort kan lave og ting FSAA er heller ikke noget du har
mulighed for at bruge. Samtidig er vi nok også forskellige i vores
vurdering af hvornår noget kører flydende.

Man kan sagtens spille uden de avancerede effekter, men man mister
unægtelig noget at stemning m.m. da det ofte er lyseffekter og den slags
man går glip af. Og har man først spillet i 1600*1200, eller højere, med
FSAA og alle detaljer på så er det altså svært at undvære, men hvis du
er tilfreds med det du har så glæd dig over det og de penge du sparer.

Jeg kan dog nævne at alene en høj opløsning kan være invsteringen i ny
hardware værd, jeg spiller Unreal Tournament i 2048*1536 og den høje
opløsning gør at jeg klarer mig fint med sniperriflen uden at bruge zoom
og det selv på lang afstand.

Mvh

Bruno

Fra : Towli

Dato : 04-11-03 09:02

Godt og klart!
Tak !
/T

Fra : Brian Lund

Dato : 04-11-03 13:11

> hardware værd, jeg spiller Unreal Tournament i 2048*1536 og den høje

Hvis man har en skærm der kan klare det...

Brian

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 04-11-03 17:41

Brian Lund wrote:
> Hvis man har en skærm der kan klare det...

Selvfølgelig, det var også bare et eksempel. 1600*1200 er heller ikke
værst, og det kan mange skærme klare.

Mvh

Bruno (Der valgte sin skærm efter at være den bedste til at spille på -
pyt med at en 21" fylder på skrivebordet når bare joysticket kan være
der)

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 05-11-03 10:19

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> skrev i en
meddelelse news:bo8kqp$26jk$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Bruno (Der valgte sin skærm efter at være den bedste til at spille på -
> pyt med at en 21" fylder på skrivebordet når bare joysticket kan være

21"!! Jeez... Jeg ville gerne være i dine sko. Hvilken skærm er der tale om?

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-03 15:11

Morten Holberg Nielsen wrote:
> 21"!! Jeez... Jeg ville gerne være i dine sko. Hvilken skærm er der tale om?

En Sony F-520, http://www.sony-cp.com/professional/en/crt/f520.html

Det skal dog siges at gamle spil som kun kan køre i lave opløsninger
bliver ret grimme at se på, det gælder f.eks. Doom og Railroad Tycoon.

Mvh

Bruno

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 05-11-03 18:59

<iddqdATworldonline.dk> wrote in message

> En Sony F-520, http://www.sony-cp.com/professional/en/crt/f520.html
>
> Det skal dog siges at gamle spil som kun kan køre i lave opløsninger
> bliver ret grimme at se på, det gælder f.eks. Doom og Railroad Tycoon.

Er den så de 10k+ værd?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 05-11-03 23:26

Christian M. Nielsen wrote:

> Er den så de 10k+ værd?

Helt klart, det er en fornøjelse at bruge den.

Jeg har altid haft den holdning at skærm, tastatur, mus og hvad man nu
ellers bruger til at interface med computeren skal være det bedst mulige
og en skærm holder jo længere end det meste andet hardware.

Min 21" er udover at være en dejlig skærm også klart mere for pengene
end den forrige, en 17" Sony købt for 8000 for 6-7 år siden

Mvh

Bruno