Er vilkår skrevet på en faktura gældende?
Fra : slet GSWEQ

Dato : 03-11-03 01:16

Hej Gruppe,

Igennem TDC forlag tegner jeg en annonce på De Gule Sider. Jeg
modtager en korrektur, samt en kontrakt som jeg underskriver og sender
tilbage. I kontrakten står intet om automatisk fornyelse, året efter.

Det gør der til gengæld, ved nærmere eftersyn nu, på selve fakturaen
der efterfølgende modtages og betales.

Gælder vilkår skrevet på fakturaer? (som jo ikke er underskrevet, men
dog betalt)

--
Med venlige hilsener
John

Fra : Gandalf

Dato : 03-11-03 08:30

"slet GSWEQ" <jjensen@GSWEQadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Gælder vilkår skrevet på fakturaer? (som jo ikke er underskrevet, men
> dog betalt)

Kun hvis det er de samme som fremgår af kontrakt / ordrebekræftelse.
Vilkår fremsat efter aftalens indgåelse, er naturligvis ikke gældende, da
det er at betragte som en ny aftale, og skal derfor tiltrædes af begge
parter. En betaling kan ikke betragtes som accept af den ændrede aftale.

Erik

Fra : Rune Wold

Dato : 03-11-03 09:33

Gandalf wrote:

> En betaling kan ikke betragtes som accept af den ændrede aftale.

I nogen tilfælde kan den altså godt. Det kan f.eks. være tilfældet i
erhvervsforhold, hvis vilkåret ikke er særligt byrdefuldt, og hvor det i
øvrigt har været gældende i tidligere handler mellem parterne, eller hvis
det er udtryk for sædvane, som betaleren bør kende.
Den vil dog gå i forbrugerforhold.

/Rune Wold

Fra : David T. Metz

Dato : 03-11-03 15:32

Rune Wold skriblede:

> Den vil dog gå i forbrugerforhold.

Er der faldet et "ikke" ud af den sætning?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Rune Wold

Dato : 03-11-03 19:59

David T. Metz wrote:

[klip]

> Er der faldet et "ikke" ud af den sætning?

Ja selvfølgelig, beklager. Det sker f..... hele tiden.

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-11-03 19:58

Rune Wold wrote:

> David T. Metz wrote:
>
> [klip]

> Ja selvfølgelig, beklager. Det sker f..... hele tiden.

Øhhhhh, skete det igen to gange

Jeg kunne ikke lade være. *dril fra mig til dig i al
venskabelighed*

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået