Udleje Værelse
Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-11-03 20:14

Hej,

Jeg påtænker at leje et værelse ud i min Ejerlejlighed (hvor jeg selv
bor) pga. af økonomiske årsager (studiestart)

Jeg søgte lidt på nettet med henblik på at udfærdige en lejekontrakt.
Jeg måtte lige synke min spegepølsemad en ekstra gang - hold da op!

Det er vist en varm kartoffel - Den eneste hjælp der næsten er at
hente på nettet er til lejeren. Hvordan udfærdiger jeg en korrekt
lejekontrak.

Nogen der har et link ?!?

Jeg har kigget meget på www.familieadvokaten.dk men der er kun
beskrevet hvordan lejer skal forholde sig.

Karsten
stud.teol

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-11-03 21:03

Scripsit Karsten Krambs <snabelulrich@@hotmail.com>

> Det er vist en varm kartoffel - Den eneste hjælp der næsten er at
> hente på nettet er til lejeren. Hvordan udfærdiger jeg en korrekt
> lejekontrak.

Du bruger boligministeriets typeformular. Den er til download
forskellige steder på nettet, men den nyeste udgave er desværre kun
til at finde i et eller ande proprietært microsnot-format.

Søg efter "typeformular A, 8. udgave" hos google.

--
Henning Makholm "We will discuss your youth another time."

Fra : anders majland

Dato : 03-11-03 11:52

> Du bruger boligministeriets typeformular.
> Søg efter "typeformular A, 8. udgave" hos google.

Mindre kan sagtens gøre det. En enkelt A4 med navn på udlejer / lejer,
aftalt leje/depositum, en henvisning til husorden og lejeloven samt et
par underskrifter er fint. Standardvilkårene kan med meget få
undtagelser alligevel ikke afviges til skade for lejetager

PS jeg kan sagtens emaile den jeg bruger

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-11-03 16:42

Scripsit "anders majland" <see.signature@address.invalid>

> Mindre kan sagtens gøre det.

Javist, der er jo ikke noget formkrav. Men typeformularen er praktisk
fordi den remser alle de detaljer op man ellers kunne glemme at aftale
noget om. Det var ihvertfald min oplevelse da jeg skulle udleje min
ejerlejlighed for et par måneder siden.

--
Henning Makholm "Men selv er han skaldet som Roskildevejen."