G3ferrari espressomaskine
Fra : Uffe

Dato : 03-11-03 21:37

Hej NG,

Er der nogen her, der kender til espressomaskinen G3ferrari fra
www.espressokaffe.dk? Er det en god maskine?
Specielt vil jeg gerne vide, om den kan skumme mælk og brygge espresso
samtidig.

Jeg er ret tæt på at investere i en sådan maskine, men har ikke synderlig
lyst til at brænde nallerne, så hvis der er andre, der har prøvet at handle
med ovenstående firma (med succes), vil jeg meget gerne høre om det.

Venlig hilsen,

Uffe Westergaard

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-11-03 23:31

"Uffe" <bendfeldt_SLETMIG@stofanet.dk> wrote in

> Er der nogen her, der kender til espressomaskinen G3ferrari fra
> www.espressokaffe.dk? Er det en god maskine?

Jeg kender ikke den pågældende maskine, men ud fra beskrivelsen virker
det som en fin maskine til prisen. Solid opbygning med rimelige
komponenter.

> Specielt vil jeg gerne vide, om den kan skumme mælk og brygge espresso
> samtidig.

Mig bekendt findes der ingen maskine med heat exchanger (varmeveksler?) i
prisklassen. Og G3Ferrari er da også med stor sikkerhed kun udstyret med
en enkelt kedel til både vand og damp. Det betyder at du _ikke_ kan/bør
brygge espresso mens du trækker damp.

Læs mere om forskellen på enkeltkedel og varmeveksler:
http://www.coffeegeek.com/columnists/javajim/07-14-2003

Det er dog ikke noget problem at brygge espressoen først, og dernæst
skumme mælk. Det kan foretages indenfor så kort tid, at espressoen ikke
bliver kritisk afkølet i ventetiden.

> [...]
> synderlig lyst til at brænde nallerne, så hvis der er andre, der har
> prøvet at handle med ovenstående firma (med succes), vil jeg meget

Jeg har selv foretaget et større indkøb hos espressokaffe.dk. Det forløb
uden problemer, selvom jeg var en smule nervøs ved forudbetaling* efter
mine erfaringer med andre online-shops (læs: madgal.dk). Men jeg fik de
lovede produkter på det lovede tidspunkt - ingen problemer.

I øvrigt var kommunikationen via e-mail med espressokaffe.dk kortfattet
og præcis, men venlig og troværdig. Jeg vil i hvert fald ikke have
problemer med at anbefale dem eller selv handle der igen.

*) Man kan svjv også købe pr. efterkrav.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : UBW

Dato : 05-11-03 09:15

Tak for et hurtigt og uddybende svar. Det har bestemt ikke afskrækket mig
fra at prøve en maskine uden heat exchanger.

vh,
Uffe Westergaard